مجله خلاقیت و نوآوری

طبقه بندی موضوعی

۳۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

چگونه در شروع سخنرانی خود را معرفی کنیم؟

مرحله اول: آماده کردن سخنرانی

چگونه در شروع سخنرانی خود را معرفی کنیم؟

۱- یک طرح کلی از سخنرانی‌تان بنویسید. نکته‌های اساسی و موضوعاتی که قرار است راجع به آنها صحبت کنید، اسکلت اصلی سخنرانی شما هستند. با خودتان فکر کنید چه نکاتی بسیار مهم هستند و چه حقایقی را باید حتماً بیان کنید. می‌توانید از ساختار پیشنهادی ما استفاده کنید:

  • در جملات ابتدایی سخنرانی از اطلاعات شخصی خودتان حرف بزنید. مثلاً می‌توانید بگویید: سلام! روزبه‌خیر! من سعید یزدانی هستم، دانشجوی رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر دانشگاه تهران.
  • اگر سخنرانی به حوزه کاری شما مرتبط است به علایق و اهداف کاری‌تان را به طور خلاصه در یکی دو جمله اشاره کنید. با انجام این کار علاوه بر صرفه‌جویی در وقت نشان‌دهنده این است که منافع شخصی شما با اهداف حرفه‌ای‌تان هم‌راستا هستند. برای مثال: من در حال کار بر روی اپلیکیشنی هستم که به مردم کمک می‌کند تا از طریق اینستاگرام پیتزا سفارش دهند.
  • در صورت ارتباط با موضوع سخنرانی ممکن است بخواهید به تحصیلات یا دوره‌های حرفه‌ای که گذرانده‌اید اشاره کنید. مثلاً: این پنجمین اپلیکیشنی است که طراحی کرده‌ام. دومین اپلیکیشنی که ساختم برای کمک به افرادی بود که می‌خواستند رستوران‌های مناسب و نزدیک خانه خود را پیدا کنند. این اپلیکیشن یک جایزه نیز برد.

۲- به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های موردعلاقه‌تان اشاره کنید. وابسته به سناریوی سخنرانی‌تان ممکن است بخواهید به سرگرمی‌ها و تجربیات مرتبطتان اشاره کنید. اشاره به فعالیت‌های مرتبط با موضوع می‌تواند نشان از قدرت و تسلط شما برای صحبت کردن راجع به یک موضوع خاص باشد.

  • با بیان ماجرای علاقه و هدف خود و اینکه چگونه پیشرفت خود را به این مرحله رساندید، یک داستان قانع کننده و جذاب در مورد خودتان بگویید. برای مثال: اگر یک متن برای سخنرانی در کلاس سخنرانی در دانشگاه می‌نویسید، ممکن است بخواهید شرح دهید که چطور در سن کم به کامپیوترها علاقه‌مند شدید و چرا آن‌ها در این دوران اهمیت دارند و چه ارتباطی با اهداف حرفه‌ای شما دارند.
  • اگر هدف از این سخنرانی پیدا کردن مشتری‌ برای یک کسب‌وکار است، احتمالاً آن‌ها علاقه چندانی به شنیدن خاطرات کودکی و سرگرمی‌های شما ندارند. آن‌ها دوست دارند بدانند که دقیقاً مشغول چه کاری هستید و چه مهارت‌هایی دارید.

پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار متن معارفه‌تان را با شرح سرگرمی‌ها و تجربیات و بار دیگر بدون آن‌ها بنویسید و به صورت آزمایشی در حضور یکی از دوستانتان سخنرانی کنید و از بازخوردهای آن برای گرفتن تصمیم نهایی استفاده کنید.

۳- خودتان را به حضار عرضه کنید. اگر می‌خواهید یک تأثیر فوق‌العاده در همان نگاه اول بگذارید، مهم است که سخنان شما بیانگر ‌توانایی، مهارت‌ها و ظرفیت‌های حرفه‌ای شما باشند. می‌توانید این کار را انجام دهید بدون اینکه به نظر برسد دارید از خودتان تجلیل می‌کنید یا خودتان را زیادی تحویل می‌گیرید. نگذارید این‌طور به نظر برسد که دارید دستاوردهای گذشته‌تان را به اهداف آینده‌تان گره می‌زنید.

  • مهارت، تجربیات و توانایی‌های مرتبط با بحث‌تان را در سخنرانی پررنگ نشان دهید. برای مثال بگویید: به دلیل داشتن پیشینه در طراحی و ساخت اپلیکیشن و ایجاد شبکه وسیع از ارتباطات حرفه‌ای، قادر به فهم اینکه ملزومات ایجاد ارتباطات برای کارهای نوپا هستم.
  • اگر خودتان را به تعدادی از همکاران جدیدتان معرفی می‌کنید، احتمالاً دلتان نمی‌خواهد که درباره زندگی خانوادگی یا مسائل خارج از کارتان که مستقیماً با شغل و حرفه‌تان مرتبط نیستند، صحبت کنید.

۴- خودتان را از همتایان‌تان متمایز کنید. خودتان را صادقانه معرفی کنید اما طوری نباشید که حضار فکر کنند شما کسی هستید شبیه بقیه سخنران‌ها و افرادی که تا به حال دیده‌اند. اگر نقش بزرگ و مهمی در یک پروژه ایفا می‌کنید، به آن نقش اشاره نمایید. با گفتن از اینکه از تجربیاتتان چه چیزهایی یاد گرفته‌اید، پا را فراتر بگذارید. ایده‌هایتان را در رابطه با پروژه شرح دهید و بگویید برای ایجاد تأثیر بیشتر چه کارهایی باید انجام شود.

  • می‌توانید با اشاره و توضیح هم‌زمان به مهارت‌ها و تجربیاتتان خودتان را فردی آینده‌نگر و به طور مداوم در حال توسعه معرفی کنید که همواره در حال یادگیری است. مثلاً بگویید: من زمان زیادی را صرف شرکت در کنفرانس‌های مرتبط با نرم‌افزارها می‌کنم و بنابراین می‌دانم که کاربران دنبال چه چیزی هستند و بسیار مفتخرم که در طراحی اپلیکیشن­های پیشگام نقش داشته‌ام.
  • تلاش کنید تا این تمایز در مهارت‌های فردی را به طرح کلی‌ سخنرانی و اهداف شغلی‌تان مرتبط کنید.

مرحله دوم: سخنرانی‌تان را اصلاح و تمرین کنید

۱- متن سخنرانی را اصلاح کنید. بسیاری از مشاوران شغلی توصیه می‌کنند که معارفه‌تان را در حد یک الی دو جمله کوتاه نگه دارید. برخی می‌گویند بهتر است بیش از ۵ تا ۷ دقیقه طول نکشد. اگر برایتان ممکن نیست که سخنرانی‌تان را تا این حد کوتاه کنید یا زمان به شما اجازه می‌دهد که مقدمه طولانی‌تری داشته باشید باز هم لازم است که متن معارفه را اصلاح کنید و آن را آن‌قدر خلاصه کنید که فقط اطلاعات لازم در آن باشند.

  • مطمئن شوید که دستورالعمل‌های تعیین شده را در ساختار سخنرانی لحاظ کرده‌اید.
  • اگر وقت سخنرانی شما در حد ۵ دقیقه است، داشتن یک معارفه چه دو دقیقه به طول بینجامد و چه هفت دقیقه کاملاً بی‌مورد است.
  • اگر قرار است سخنرانی معارفه خود را در یک مصاحبه انجام بدهید، دقت کنید و مطمئن شوید که از زمان پیشنهادی فراتر نروید.

۲- از عبارات کوتاه و ساده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شما قرار است نوشته‌هایتان را با صدای بلند بیان کنید و حضار نمی‌توانند مثل یک فیلم شما را به عقب برگردانند و حرف‌هایتان را دوباره گوش بدهند. اگر از جملات پیچیده استفاده کنید، ممکن است آن‌ها را گیج و سرگردان کنید. تلاش کنید تا منظورتان را طوری برسانید که دیگران کاملاً متوجه شوند که شما چه گفته‌اید.

  • از نوشتن جملات طولانی و پراکنده خودداری کنید و هر چقدر که ممکن است از عبارات مختصر و مفید استفاده کنید.
  • ساختار جملاتتان را به دقت انتخاب کنید. متن سخنرانی‌تان را با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا جملات بیش‌ازحد طولانی و غیرضروری را شناسایی و ویرایش کنید.

۳- سخنرانی خود را تمرین کنید. پیش از فرارسیدن زمان سخنرانی باید کمی تمرین کنید. انعطاف‌پذیری، مهارت‌ها و سرعت حرف زدن خود را در طول سخنرانی تمرینی تست کنید. برای بار اول فقط از روی متن بخوانید و تنهایی تمرین کنید. سپس می‌توانید از دوستان، اعضای خانواده یا همکارانتان درخواست کمک کنید.

  • با تمرین کردن مقابل سایر افراد شما متوجه می‌شوید که آیا سخنرانی شما مورد علاقه شنوندگان است یا نه.
  • به این فکر کنید که کدام قسمت از سخنرانی موفق بوده و کدام نبوده است.
  • از مخاطبان تمرینی خود بپرسید که کدام قسمت از آن قوی‌تر یا ضعیف‌تر بوده است.
  • از آن‌ها بخواهید که صادقانه به شما بگویند که توانسته‌اند منظور شما را درک کنند یا نه.

۴- سخنرانی خود را به خاطر بسپارید. در برخی از موارد رایج است که سخنرانی را از روی یک تکه کاغذ تمرین می‌کنند؛ اما بهتر است سعی کنید که سخنرانی‌تان را به خاطر بسپارید. ارائه سخنرانی بدون اینکه کاغذ دستتان بگیرید، نشان از کنترل، دانش و اعتمادبه‌نفس است. همچنین کمک می‌کند تا توجه حضار را جلب کنید.

  • اگر در تمام مدت سرتان را پایین نگهدارید و به کاغذ خیره شوید تمرکز تماشاگران فقط برای فهمیدن کلماتی که ادا می‌کنید، صرف می‌شود.
  • می‌توانید تعدادی فلش کارت حاوی نکات مهم سخنرانی همراه خود داشته باشید. نباید کل سخنرانی‌تان را روی کارت بنویسید. فقط باید به مفاهیم اصلی که قرار است از آن‌ها صحبت کنید اشاره کنید.

مرحله سوم: برای سخنرانی کردن برنامه‌ریزی کنید

۱- حضار خود را بسنجید. در صورتی که در حال آماده شدن برای یک معارفه شغلی و تخصصی هستید، باید متنی متفاوت از معارفه‌های معمولی بنویسید. پیش از اینکه برنامه‌ریزی برای شروع سخنرانی‌تان را آغاز کنید این سؤال‌ها را از خود بپرسید:

  • مخاطبان مورد نظر چه کسانی هستند؟
  • مقصود من از این معارفه چیست؟
  • دیگران چه انتظاراتی از من دارند؟

۲- مسائل مرتبط را بیابید. احتمالاً حسابی حرف‌های زیادی برای گفتن راجع به خودتان دارید؛ اما کلید یک معارفه موفق خلاصه‌گویی و نکته‌سنجی است. این به معنی این است که شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شنونده‌ها و مخاطبان شما جذاب‌تر است. باید منظور و اطلاعات خود را در کمترین زمان ممکن به حضار برسانید.

  • بچسبید به یک یا دو نکته اصلی که قرار است درباره خودتان بیان کنید. همیشه می‌توانید در صورت داشتن زمان نکات بیشتری را اضافه کنید.
  • وابسته به نوع مخاطبان و کاربرد سخنرانی‌تان شما نباید اجازه دهید که تمرکز حضار از بین برود.
  • فراموش نکنید که قرار است خودتان را به صورت عمومی به دیگران معرفی کنید و می‌خواهید آن‌ها بدانند که فردی جذاب و مدبر هستید.
  • این نکات به معنی این است که شما نباید در یک جلسه حرفه‌ای از عشق و علاقه‌تان نسبت به تیم فوتبالی که طرفدارش هستید، صحبت کنید.

۳- قصد و لحن معارفه را مشخص کنید. هر زمان که برای یک سخنرانی برنامه‌ریزی می‌کنید، باید کاملاً از اهداف تعیین شده و نتایج به دست آمده آگاهی داشته باشید. از خودتان بپرسید که قرار است چه پیامی را به شنوندگان خود برسانید؟ آیا این یک معارفه برای تشکیل شبکه ارتباطی با سایر متخصصان است یا قصدتان فقط ایجاد یک رابطه معمولی با دوستان تازه است؟

  • آیا امیدوارید که به وسیله این مقدمه و معارفه در سخنرانی، شخصی از نگرش و مدل ذهنی شما الگو بگیرد یا برای کسی که تحت رهبری شما فعالیت می‌کند الهام‌بخش و محرک باشید؟
  • موارد بیان شده بر روی اینکه چه چیزهایی قرار است بگویید و چگونگی گفتن آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

مرحله چهارم: ارائه سخنرانی

۱- تلاش کنید تا آرام شوید. اگر قبل از سخنرانی کردن کمی عصبی و مضطرب هستید، بد نیست که از تکنیک‌های ریلکسیشن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که یک مکان آرام پیدا کنید و برای چند دقیقه با خودتان تنها باشید. چند نفس عمیق بکشید و تنها بر روی دم و بازدم خود تمرکز کنید.

  • همچنین می‌توانید از تکنیک‌های تجسم فکری استفاده کنید تا اضطرابتان را کاهش داده و اعتمادبه‌نفس مورد نیاز برای سخنرانی کردن را به دست بیاورید.
  • خودتان را تصور کنید که سخنرانی را به خوبی و خوشی تمام کرده‌اید و با صورت‌های خندان و تشویق حضار و مخاطبان مواجه شده‌اید.

۲- از زبان بدن به خوبی استفاده کنید. شاید نکته بی‌اهمیتی به نظر برسد اما خمیده ایستادن ممکن است شما را بی اعتمادبه‌نفس و یک سخنور مبتدی به نظر برساند و حواس مخاطبانتان را پرت کند. صاف بایستید و یک تصویر قوی از خود بسازید. سینه‌تان را بیرون بدهید و شکم‌تان را کمی به داخل فشار دهید تا بتوانید صاف بایستید؛ اما زیاد هم سفت و سخت نگیرید و از طبیعی به نظر رسیدن دور نشوید.

  • دست به سینه نایستید و انگشت‌هایتان را به هم نچسبانید.
  • به زمین خیره نشوید و به میز نچسبید و به روبرو نیز خیره نشوید.
  • ارتباط چشمی کنترل شده با افراد داخل سالن برقرار کنید و از خیره شدن به یک نفر بپرهیزید.
  • بهتر است اول با یک نفر در سمت راست اتاق و سپس با شخصی در سمت چپ اتاق ارتباط چشمی برقرار کنید تا طبیعی و راحت به نظر برسید.

۳- در سخنرانی کردن عجله نکنید. نه آن‌قدر حرف‌های خود را بکشید که حوصله سر بر جلوه کنید یا آن‌چنان سریع صحبت کنید که کسی چیزی از حرف‌های شما را متوجه نشود. سعی کنید به یک تعادل در سرعت حرف زدن خود برسید. باید آهسته و شمرده حرف بزنید که همه بتوانند حرف‌هایتان را دنبال کنند و بفهمند چه می‌گویید.

  • برای یک گفتگوی راحت با شیوه بیان و سرعت مناسب هدف‌گذاری کنید.
  • در مقابل دیگران تمرین سخنرانی کنید یا صدای خود را ضبط کنید. سپس ضرباهنگ حرف زدن خود را بررسی کنید.

۴- اگر اشتباه کردید، طنازی و شوخ‌طبعی را پیش بگیرید. اگر هنگام سخنرانی کردن جملات را اشتباه گفتید، شوکه نشوید. عذرخواهی معمولاً باعث جلب توجه به اشتباهات می‌شود و آن‌ها را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. در صورتی که واقعاً لازم است به خطایتان اشاره کنید، کمی از طنز استفاده نموده و سپس آن را فراموش کرده و ادامه حرف‌هایتان را بزنید. این عمل نشان از راحتی و اعتمادبه‌نفس شما دارد.

  • شوخی کردن و داشتن حس طنز نسبت به خودتان شما را خاکی و بانمک جلوه می‌دهد. مثلاً اگر نکته‌ای را وسط سخنرانی از قلم انداختید و بعداً مجبور شدید به آن برگردید می‌توانید بگویید: فکر کنم باید دنده عقب بگیرم و یک نکته‌ای را خدمتان عرض کردم که قبلاً یادم رفت بگویم. اگر قرار است با من واقعی آشنا شوید، الآن وقتش است.
  • اگر در همان ابتدا شروع به خرابکاری و تپق زدن در سخنرانی کردید، می‌توانید جملاتی شبیه به این بگویید: ببخشید. من خیلی هیجان زده‌ام که قرار است برایتان راجع به این مسائل حرف بزنم و کلماتم را قاطی کرده‌ام. بگذارید دوباره تلاش کنم!
  • از شوخی بیش‌ازحد راجع به خودتان بپرهیزید؛ زیرا شما همچنان در حال تلاش هستید تا به دیگران نقاط قوت و توانایی‌تان را یادآور شوید. پس بهتر است از اشتباهاتتان راحت بگذرید.

 

منبع: چطورپدیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۱:۱۲
viator baran4

۴۴ سخن انگیزشی برای شروع یک روز جدید

آخرین بار چه کسی این را به شما گفت؟ ممکن است در کارهای سخت روزانه، به دلیل مشغله زیاد از مدیران خود کمتر سخنان انگیزشی بشنوید.

به جملاتی که در این پست گرداوری شده، به عنوان رهبر تشویقی خود نگاه کنید. این لیست کمک می‌کند روز خود را به خوبی آغاز کرده و در انتهای روز به آن افتخار کنید.

امروز، در ارتباط با این مسئله‌ی کاری سخت موفق می‌شوید، معامله پیچیده‌ای را حل می‌کنید. همین امروز از یک مدیر خوب به یک مدیر عالی تبدیل خواهید شد.

امروز روز موعود است؛ بنابراین، قهوه خود را بنوشید و این جملات را مرور کنید!

سخن انگیزشی برای شروع یک روز جدید

۱- «می‌گویند انگیزه دوام ندارد! همان‌طور که هر روز حمام می‌کنید، هر روز نیاز به تقویت انگیزه‌تان دارید.» – زیگ زیگلار، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی

۲- «شکست‌ها را به موفقیت تبدیل کنید. ناامیدی و شکست، دو مورد از مهم‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است.» – دیل کارنگی، نویسنده و سخنران آمریکایی

۳- «اگر نمی‌توانید کارهای عالی انجام دهید، کارهای کوچک را به شیوه‌ای عالی انجام دهید.» – ناپلئون هیل، نویسنده آمریکایی

۴- «عمر انسان محدود است، پس با سرک کشیدن در زندگی شخصی دیگران آن را هدر ندهید.» – استیو جابز، از بنیان‌گذاران شرکت کامپیوتری اپل

۵- «من نه با امید و آرزو بلکه با کار و تلاش به موفقیت دست یافته‌ام.» – استه لودر، کارآفرین، آرایشگر و بازرگان آمریکایی

۶- «با خود شکیبا باش. فرایند رشد حساس و مقدس است. هیچ سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر از این وجود ندارد.» – استفان کاوی، روان شناس و سخنران معروف آمریکایی

۷- «می‌توانید زندگی خود را با محدودیت‌ها و خطوط قرمز به هدر دهید و یا می‌توانید از آن‌ها عبور نمایید.» – شاندا رایمز، فیلم نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی

۸- «چنانچه بعضی روزها در هفته درست پیش نرفت، بجای چشم پوشی از کل هفته، فقط از آن روزها چشم بپوشید.» – دنیز برنن نلسون، نویسنده

۹- «افراد را به خاطر شخصیت‌شان استخدام کنید، مهارت آموختنی است.» – پیتر شوتز، مدیر عامل شرکت پورشه به مدت شش سال

۱۰- «میزان فروش متناسب با نگرش و برخورد فروشنده است؛ نه متناسب با توقع او.» – کلمنت استون، کارآفرین، نیکوکار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی

۱۱- «هر کس با فروش چیزی زندگی می‌کند.» – رابرت لوئیس استیونسون، شاعر و نویسنده و مقاله نویس اسکاتلندی

۱۲- «اگر مراقب مشتریان خود نباشید، به رقیبان‌تان تبدیل خواهند شد.» – باب هویی، رئیس انجمن مدیران موفق اتحادیه اروپا

۱۳- «قانون طلایی هر تاجر این است: خود را بجای مشتری قرار دهید.» – اوریسون سوئت ماردن، نویسنده انگیزشی آمریکایی

۱۴- «بهترین رهبران دنیا کسانی هستند که بیشتر علاقه‌مند به همکاری با دستیاران و همکاران باهوش‌تر از خود هستند. آن‌ها صراحتاً به این امر اذعان داشته و حاضرند برای چنین استعدادهایی هزینه پرداخت کنند.» – اونتوس پاریس

۱۵- «مراقب روزمرگی باشید؛ چرا که مادر همه گناهان مرگبار است.» – ایدیت وارتون، یک نویسندهٔ داستان کوتاه، و طراح اهل ایالات متحده آمریکا

۱۶- «اگر نمی‌توانی کاری انجام دهی، آن را به شیوه دیگری انجام بده.» – جیمز متیو بری، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس اسکاتلندی

۱۷- «بدون مشتری، کسب و کاری هم در کار نخواهد بود. همه چیز تبدیل به بازی می‌شود.» – دان پپرز

۱۸- «برای آنکه امروز بیشترین فروش را داشته باشید، ضروری است که ذهنیت فروش را رها کرده و با تفکر کسی که تازه استخدام شده، شروع به کار کنید.» – جیل کونرات، از بزرگان دنیای فروش

۱۹- «وانمود کنید که بر روی پیشانی هر فردی که به آن برمی‌خورید، نوشته شده کاری کن من احساس مهم بودن داشته باشم؛ بدین صورت نه تنها در فروش، بلکه در زندگی نیز موفق خواهید شد.» – مری کی اش، زن بازرگان آمریکایی

۲۰- «تنها بهتر بودن مطرح نیست؛ متفاوت بودن هم حائز اهمیت است. باید به مردم یک دلیل خوب بدهید که کسب و کار شما را انتخاب کنند.» – تام ابوت، سناتور ایالات متحده آمریکا

۲۱- «خوب بودن در کسب و کار، جذاب‌ترین نوع هنر است. پول ساختن هنر است، کار هنر است و کسب و کار خوب بهترین هنر است.» – اندی وارهول، هنرمند، نویسنده، عکاس و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی

جملات انگیزشی برای هر روز هفته

ممکن است هفته‌ها طولانی و سخت به نظر برسند و حفظ انگیزه می‌تواند دشوار باشد. همه ما این مسئله را احساس کرده‌ایم و گاهی اوقات تنها نیاز به کمی تجدید قوا داریم. در این بخش جملاتی برای هر روز هفته گرداوری شده تا بتوانید به راه خود ادامه دهید.

جملات انگیزشی برای روز شنبه

شنبه روزی است که خود را برای موفقیت در طول هفته آماده می‌کنیم. جملات زیر را برای ابتکار عمل در شروع هفته مطالعه کنید.

۲۲- «اگر فکر می‌کنید که به جایگاه مطلوبی در زندگی نرسیده‌اید، به این دلیل است که فقط با استعداد پیش رفته‌اید؛ بدون هیچ تلاشی.» – گری واینرچاک، دیوانه موفق

۲۳- «سخت‌کوشی برای چیزی که برایمان مهم نیست، استرس نامیده می‌شود و سخت‌کوشی برای چیزی که عاشقش هستیم، اشتیاق.» – سایمون سینک، نویسنده بریتانیایی-آمریکایی

۲۴- «ترجیح من این است که حسرت کارهایی را بخورم که انجام داده‌ام، نه کارهایی که انجام نداده‌ام.» – لوسیل بال، هنرپیشه و خواننده امریکایی

۲۵- «همیشه بهترینت را انجام بده؛ برنامه‌ات چیست؟ هرچه بکاری درو می‌کنی.» – او جی ماندیینو، نویسنده

جملات انگیزشی برای روز یک شنبه

امروزه همه چیز در حال نوسان است. در زیر چند سخن در مورد غلبه بر چالش‌های یکشنبه فهرست شده است.

۲۶- «کلید زندگی پذیرش چالش‌هاست. وقتی کسی این نکته را از یاد می‌برد‌، در واقع مرده است.» – بتی دیویس، برندهٔ جایزه اسکار آمریکایی

۲۷- «از منطقه امن خود خارج شو. رشد زمانی اتفاق می‌افتد که در حال تلاش برای به دست آوردن چیز جدید، بر احساس ناخوشایند و ناراحتی خود غلبه کنی.» – برایان تریسی،  از نویسندگان کتاب های خودیاری

۲۸- «چالش ها و مشکلات هستند که زندگی را جالب می کنند و غلبه بر آنهاست که به زندگی معنا می دهد.» – جاشوا جی مارین

۲۹- «مگذار ترس شکست قوی‌تر از هیجان پیروزی باشد.» – رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

۳۰- «چطور جرئت می‌کنی به کم قانع شوی درحالی که دنیا در تلاش است که تو درخشان باشی؟» – ست گودین، یک پدیدآور، کارآفرین، و سخنران اهل ایالات متحده آمریکا

جملات انگیزشی برای روز دوشنبه

امروز در نیمه راه هستی! به روایات زیر که در مورد پشتکار بوده و انگیزه‌ای برای غلبه بر رکود بعدازظهر دوشنبه است، نگاهی بیاندازید.

۳۱- «با انرژی و استقامت همه چیز را فتح خواهی کرد.» – بنجامین فرانکلین، از پدران بنیانگذار ایالت متحده

۳۲- «استقامت ۱۹ بار شکست و کسب موفقیت در بیستمین مرتبه است.» – جولی اندروز، بازیگر سرشناس سینما

۳۳- «ثبات چیزی است که افراد موفق را از بقیه جدا می‌کند. این اشتیاق، مداومت و استقامت است که ما باید برای رسیدن به رویا‌هایمان به آن‌ها بچسبیم تا زمانی که به واقعیت تبدیل شوند.» – تراویس برادبری

۳۴- «ارزش شکست پس از استقامت طولانی به‌مراتب بالاتر از عدم تلاش صرف ترس از شکست است.» – جورج الیوت، نویسنده‌ی انگلیسی

۳۵- «راز شادی در کار در یک کلمه است؛ تعالی. می‌خواهید کاری را خوب انجام دهید؟ از آن لذت ببرید.» – پرل باک، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا

جملات انگیزشی برای روز سه شنبه

این جملات در مورد موفقیت مطمئناً قدرت شما را تا آخر هفته تأمین می‌کند.

۳۶- «شکست‌ها را به موفقیت تبدیل کنید. ناامیدی و شکست، دو مورد از مهم‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است.» – دیل کارنگی، مشاور و سخنران سرشناس

۳۷- «عمل کردن کلید اصلی تمام موفقیت‌هاست.» – پابلو پیکاسو، نقاش و پیکرتراش اسپانیائی

۳۸- «بهتر است با غنیمت شمردن فرصت‌ها، از نردبان موفقیت بالا رفت.» – آین رند، رمان نویس

۳۹- «فرمول موفقیت: سحرخیزی، سخت‌کوشی، نخوردن روغن.» – جی پل گتی، تاجر ثروتمند آمریکایی-بریتانیایی

۴۰- «تفاوت بین فرد موفق و دیگران، فقدان قدرت و کمبود دانش نیست، بلکه فقدان اراده است.» – وینس لومباردی، بزرگترین مربی راگبی جهان

جملات انگیزشی برای روز چهارشنبه

امروز چهارشنبه و سختی‌های هفته رو به پایان است. در اینجا به تعدادی از جملات انگیزشی برای عبور از خط پایان هفته اشاره می‌شود.

۴۱- «موانع در واقع همان چیزهای ترسناکی هستند که وقتی از هدف چشم برمی‌دارید، خواهید دید.» – هنری فورد، تاجر و صنعتگر آمریکایی

۴۲- «عزم و استقامت است که شما را به یک فرد موفق تبدیل خواهد کرد.» – کنت جی هاکینز، خواننده، آهنگساز و موسیقیدان آمریکایی

۴۳- «هدفی که می‌توانید و باید به آن دست یابید را تعیین کرده و سپس راه دستیابی به آن را بیابید.» – آبراهام لینکولن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا

۴۴- «مگذار ایده‌آل گرایی مانع به سرانجام رساندن کارهایت شود.» – شریل سندبرگ، مدیر حوزه فناوری، کنشگر و نویسنده آمریکایی

 

منبع: چطورپدیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۱:۱۰
viator baran4

نکات کلیدی بهبود مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

علت اینکه مقاله امروز ما به بهبود مهارت‌های سخنرانی عمومی اختصاص دارد، این است که در پیشرفت کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی دارد. شما باید ترس را در وجودتان از بین ببرید و بر روی ارائه سخنرانی خودتان به شیوه‌ای کاملاً مؤثر متمرکز بشوید. البته ممکن است سخنرانی شما به شیوه عالی ارائه نشود و مطابق انتظار بقیه افراد هم نباشد ولی نکته‌ای که اهمیت دارد این است که شما می‌توانید کالاهایتان را به عموم ارائه بدهید. درست است که خجالتی و عصبی هستید، اما با کمک بعضی از نکات حتی ممکن است خودتان هم از صحبت‌هایتان لذت ببرید و چیزهایی را بیاموزید که حتی در تجربیات دیگران هم نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

بهبود مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

با استفاده از نکاتی که در این مقاله می‌خوانیم، با ارائه یک سخنرانی خوب می‌توانید کاری کنید تا کسب‌وکارتان رشد کند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، سفیر ویژه نام تجاری خودتان محسوب می‌شوید و اگر می‌خواهید شانس موفقیت خودتان را افزایش بدهید، باید در حرفه خودتان بتوانید در معرض عموم هم سخنرانی کنید. حالا اگر شما یک فرد درون‌گرایی هستید و حتی از اینکه بخواهید با گروهی از مردم صحبت کنید هم فراری هستید، چه کارهایی را باید انجام بدهید؟ در حقیقت، افرادی که سخنرانان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند، هرگز انسان‌های خاصی نیستند؛ آن‌ها فقط به سختی کار می‌کنند و می‌دانند که چگونه بر روی نقاط قوت و کارهایی که به خوبی انجام می‌دهند، تأکید بیشتری کنند. البته شما هم می‌توانید این کار را انجام بدهید. در ادامه به ۱۰ نکته برای بهبود مهارت‌های سخنرانی در میان عموم کهمخصوص افراد درون‌گراست اشاره می‌کنیم که می‌تواند به طور چشمگیری تجربه شما را در مورد سخنرانی در برابر دیگران تغییر بدهد.

مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

۱- آمادگی برای سخنرانی، نکته کلیدی و مهمی است

می‌توانید در حضور یکی از آشنایان یا دوستانتان تمرین کنید تا صحبت‌های شما منطقی به نظر برسند. با داستان‌ها، نمونه‌ها و ابزارهای مفیدی مانند تصاویر هم می‌توانید سخنرانی خود را به شکل بهتری ارائه دهید. برای الهام گرفتن از سخنرانی‌های دیگران می‌توانید چند نمونه از ویدئوهای سخنرانان برتر که به موضوع کسب‌وکار شما هم مربوط می‌شوند را تماشا کنید. حتی ممکن است بخواهید رونوشت یا متن سخنرانی دیگران را بخوانید تا ببینند که چگونه حرف‌های خود را بر روی کاغذی نوشته‌اند. وقتی همه این کارها را انجام دادید، حتماً با صدای بلند تمرین کنید؛ البته تا زمانی که بتوانید سخنرانی خود را به طور روان و راحتی ارائه بدهید.

اموزش مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

۲- بر روی نکات مثبت تأکید کنید

با نقاط قوت و نقاط ضعف خودتان به عنوان یک سخنران عمومی رودررو بشوید و دائماً آن‌ها را بررسی کنید. سعی نکنید که خودتان را عوض کنید و یا تبدیل به فرد دیگری بشوید. بر روی آنچه به بهترین وجه انجام می‌دهید، متمرکز بشوید؛ مثلاً ببینید که فرد شوخ‌طبعی هستید یا داستان‌سرای خوبی هستید یا اینکه بلد هستید که چگونه در مورد ابعاد مختلف یک موضوع توضیح بدهید و یا می‌توانید عقاید پیچیده و سخت را به خوبی برای بقیه باز کنید.

سخنرانی در افراد درون‌گرا

۳- بر روی مخاطبان خودتان سرمایه‌گذاری کنید

به این فکر کنید که مخاطبان شما می‌خواهند چه چیزی را از دهان شما بشنوند و امیدوار هستند که چه مشکلی را حل کنید؟ چه انتظاراتی از شما دارند؟ شما باید به مخاطبانتان چیزهایی را ارائه بدهید که می‌خواهند و به آن نیاز دارند. مخاطبان شما برای گوش دادن به حرف‌هایتان نیاز به دلیل خاصی دارند. در هنگام شروع سخنرانی، خودتان با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و فقط بر روی رساندن پیام‌های خود به آن‌ها متمرکز نشوید، بلکه تلاش کنید تا به نیازها و خواسته‌های مخاطبان هم توجه کنید.

۴- با شخصیت خودتان در روی صحنه در ارتباط باشید

مهم نیست که چطور سخنرانی عمومی خود را اجرا می‌کنید زیرا در کل یک نمایش محسوب می‌شود. حتی اگر اجرای نمایش کار راحتی برای شما نباشد، باید سعی کنید تا با شخصیت درون‌گرای خودتان در روی صحنه هم به خوبی ارتباط برقرار کنید. در این فرآیند، ممکن است بخشی از وجودتان را کشف کنید که تا به حال هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اید و تمام تجربه شما از سخنرانی در معرض عموم می‌تواند به جای اضطراب زیاد به احساس آزادی و نشاط ختم شود.

۵- در محیطی که قرار دارید، احساس راحتی کنید

قبل از اینکه بخواهید در جایی سخنرانی کنید، حتماً مکان برگزاری آن را از قبل بررسی کنید زیرا این کار به شما کمک می‌کند که در آن روز احساس راحتی و امنیت بیشتری کنید. پیشنهاد دیگر ما این است که تعدادی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان را که پشتیبان شما هستند نیز در بین مخاطبان حضور داشته باشند تا بتوانند با نگاه محبت‌آمیز خودشان به شما دلگرمی و تسلی خاطر بدهند. فقط ممکن است در حین سخنرانی به قدری غافلگیر بشوید که دوستان خود را نتوانید در بین جمعیت ببینید ولی باز هم از اینکه آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند، احساس راحتی خواهید کرد.

۶- به ظاهر خودتان توجه کنید

نحوه لباس پوشیدن و آراستگی ظاهری شما در روزی که سخنرانی دارید می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را افزایش بدهد پس نباید از این نکته غافل شوید. به این فکر کنید که اگر تمیز و آراسته باشید و لباس‌های مناسب و مورد علاقه خودتان به تنتان باشد، چقدر احساس خوبی به شما دست می‌دهد؛ اگر از نظر ظاهری عالی به نظر برسید، مطمئناً احساس خیلی خوبی خواهید داشت. از طرفی دیگر، اگر اجازه استفاده از لباس غیر رسمی را داشته باشید، شاید احساس راحتی و جذابیت بیشتری در حین سخنرانی کنید. در ابتدا مخاطبانتان تنها بر اساس ظاهرتان شما را قضاوت خواهند کرد، بنابراین تلاش کنید تا جوری لباس بپوشید که پیام‌های شما به درستی به مخاطبانتان انتقال یابد.

۷- با لبخند سخنرانی خود را شروع کنید

تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن حتی به طور مصنوعی و ساختگی هم واقعاً می‌تواند شخص را شادتر نشان دهد و در جمع احساس راحتی بیشتری هم کند؛ بنابراین، هنگامی که سخنرانی خودتان را شروع می‌کنید، لبخند بزرگی بر لبانتان داشته باشید. احتمالاً بسیاری از مخاطبان هم متقابلاً به شما لبخند خواهند زد. در این شرایط احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌کنید و حتی با مخاطبانتان ارتباط بهتری برقرار می‌کنید.

۸- ابتدا با یک داستان، سخنرانی خودتان را شروع کنید

تعریف کردن یک داستان، راهی عالی برای ادامه دادن به سخنرانی است. تعریف کردن داستان نه تنها قابلیت افزایش فوق‌العاده زیاد علاقه اولیه مخاطبان به سخنرانی شما را دارد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا زمان، مکان و خلق‌وخوی مخاطبانتان را هم مدیریت کند. احساسات، معیاری برای موفقیت در سخنرانی محسوب می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید تا از مجموعه‌ای از احساسات برای جذب و سرمایه‌گذاری زودهنگام در مخاطبانتان استفاده کنید. سخنرانی خودتان را می‌توانید با نتیجه‌گیری در مورد داستانی که در ابتدا تعریف کرده‌اید به اتمام برسانید زیرا این کار روش خوبی برای افزایش تجربه و خرید مخاطبان از محصولات کسب‌وکارتان است و در عین حال هم موجب رضایت آن‌ها می‌شود.

۹- اجازه بدهید که افراد با یکدیگر صحبت کنند

به بحث در مورد موضوع مورد نظر خود ادامه دهید و برای ارتباطی بهتر از مخاطبانتان به طور مستقیم سؤال بپرسید. سؤال پرسیدن از مخاطبان نه تنها باعث می‌شود بعضی از شرکت‌کننده‌ها فعال‌تر شوند، بلکه به شما کمک می‌کند تا با جلب توجه دیگران هر چیزی را که باعث عصبانیت و اضطراب می‌شود را بتوانید به خوبی از بین ببرید. اگر زمان اجازه این کار را به شما بدهد، می‌توانید سناریوی نمایشی را در نظر بگیرید که در آن مخاطبانتانشرکت کنند و با این کار می‌توانید یکی از نقاط قوت خودتان را در زمان واقعی و با ذکر مثال به مخاطبان نشان بدهید.

۱۰- برای اوقات فراغت خودتان هم برنامه‌ریزی کنید

سخنرانی در برابر عموم می‌تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد؛ مخصوصاً اگر شخصیت درون‌گرایی دارید. یکی از مهم‌ترین نکات در سخنرانی عمومی برای افراد درون‌گرا این است که قبل و بعد از رویداد سخنرانی‌تان حتماً برنامه‌ریزی کنید؛ برنامه‌ریزی درست به شما کمک می‌کند تا بتوانید انرژی از دست رفته خودتان را دوباره به دست بیاورید و همچنین به تدریج پیشرفت کنید.

 

منبع: چطورپدیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۱:۰۹
viator baran4