مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

قورباغه درختی و هر آنچه باید بدانیم

این پروسه اجازه نمی‌دهد که تمام آب و خون موجود در سلول‌های بدن جانور یخ برند. از طرفی، بیش از ۶۵% آب بدن جانور یخ می‌زند اما با این وجود زنده می‌ماند. شگفت‌انگیز است.

قورباغه درختی

اطلاعاتی درباره‌ی ویژگی‌های جسمانی

این قورباغه‌ها معمولاً طولی به درازای ۰,۸ الی ۱.۱ سانتی‌متر دارند. تفاوت‌های اندکی بین جنس‌های نر و ماده‌ی این گونه‌ی جانوری وجود دارد. به‌طوری که ماده‌های آن، تنها جسمِ بزرگ‌تری از نرها دارند. عموماً رنگ قورباغه‌ی درختی بالغ قهوه‌ای تیره است و یا سایه‌هایی از قهوه‌ای مایل به زرد را بر تن دارد. بخش زیری بدن نیز رنگ قهوه‌ای یا زرد دارد. این حیوان همچنین قابلیت این را دارد که رنگ بدنش را در بین رنگ‌های ذکر شده تغییر دهد. هر قورباغه‌ی کوچک قهوه‌ای رنگی که در میان درخت‌ها دیدید، عضوی از این خانواده هستند. آن‌ها تنها گونه‌های جانوری شمال آمریکا هستند که چنین ویژگی‌های بی‌همتایی را به خود اختصاص می‌دهند.

اطلاعاتی درباره‌ی عادات زندگی قورباغه درختی‌

اطلاعاتی درباره‌ی عادات زندگی قورباغه درختی

قورباغه‌های درختی به‌طور کامل در جنگل زندگی می‌کند. همچنین به‌ندرت پیش می‌آید که دست به تولیدمثل بزنند، اما اگر بخواهند چنین کاری کنند قطعاً در برکه‌های تازه و یا مناطق مرطوب جنگل چنین کاری می‌کنند. اگر در حال تولیدمثل نباشند، یا نزدیک آبگیرها زندگی می‌کنند و یا در سرزمین‌های مرتفع. قورباغه‌ی درختی بالغ تابستان و بهار را در آبگیرها، میان درختان یا باتلاق‌ها می‌گذارند. در زمان پاییز هم با سرزمین‌های مرتفع مهاجرت می‌کند. این نقطه از زندگی‌شان، همان جایی است زمستان را از سر می‌گذرانند. عموماً وقت خود را در خاک و در میان شاخ و برگ درختان می‌گذرانند. کمتر پیش می‌آید که این دوزیستان در طول روز خودشان را نشان دهند و اکثر مواقع به هنگام شب بیرون می‌آیند.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی