مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

۲۳ شغل آزاد و خودکفا با کمترین سرمایه

اگر رؤیای ایجاد یک حرفه‌ی مرتبط با مهارت‌های خودتان را در سر دارید یا به دنبال شغلی هستید که بتواند ایده‌های جدیدی در بر بگیرد، یک شغل خودکفا می‌تواند شما را به اهدافتان برساند.

در اینجا انواع کارها مانند پاره‌وقت، تمام‌وقت، دورکاری، شخصی و نیاز به خلاقیت و … مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در ادامه ۲۳ کار کم‌هزینه و بر اساس مهارت‌های هر شخص معرفی شده‌اند که می‌توانید همین امروز با انجام آن‌ها کسب درآمد کنید.

23 شغل آزاد و خودکفا با کمترین سرمایه

کارهایی که می‌توانید همین امروز شروع کنید

  • رانندگی با اسنپ
  • تهیه‌ی مواد غذایی
  • حمل کردن اسباب
  • مراقبت از کودکان
  • مشاور رسانه‌های اجتماعی
  • ساخت فیلم
  • طراحی وب‌سایت
  • تزئینات داخلی
  • رزومه‌نویسی
  • تولید محتوا
  • وبلاگ نویسی
  • مربیگری زندگی
  • هماهنگی رویداد
  • سخنرانی حرفه‌ای
  • مراقبت از سالمندان
  • مشاوره
  • کار تعمیرات
  • مدرس کمکی
  • تدریس موسیقی
  • آموزش زبان
  • تجارت الکترونیک
  • بازاریابی
  • فروش حق امتیاز برند

 

یک نکته‌ی دیگر – با اینکه در این لیست، کارهای توصیه شده به ترتیب قرار داده شده‌اند ولی این شماره‌گذاری نشانه دهنده‌ی ترتیب بندی آن‌ها نیست. ارزش یک کار زمانی بالا می‌رود که بفهمید آن کار مناسب شما و مهارت‌های شما است. پس مطالبی که در ادامه مطرح می‌شوند را مطالعه کنید:

رانندگی با اسنپ

۱- رانندگی با اسنپ

رانندگی با اسنپ تبدیل به کاری شده است که شما می‌توانید هر موقع که زمان و حس لازم برای آن را داشتید، شروع کنید. شرایط این کار راحت است و روزبه‌روز بر رانندگان اسنپ اضافه می‌شود چون رانندگان از درآمدشان رضایت کامل دارند و آن را فراتر از شغل رانندگی می‌دانند. برای پیوستن به اسنپ باید به سایت Snapp.ir/drivers مراجعه و ثبت‌نام کنید، منتظر بمانید تا کارکنان اسنپ با شما تماس بگیرند و وقت مراجعه تعیین کنند. سپس با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (که در سایت اسنپ نوشته شده است) به دفتر این شرکت بروید تا ثبت‌نام شما کامل شود. در ادامه با استفاده از اپلیکیشن اسنپ کارهای شما پیش می‌رود.

شما می‌توانید با روزانه انجام این کار انتظار میانگین ۱۰۰ هزار تومان و حتی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید.

میزان درآمد شما به محل زندگی شما و تعداد کاربر اسنپی که در آن منطقه وجود دارند، بستگی دارد. در کنار اسنپ، برنامه‌های دیگری مانند تپ‌سی وجود دارد و می‌توان با استفاده از آن نیز به رانندگی پرداخت ولی تعداد کاربرانی که از اسنپ استفاده می‌کنند، بیشتر است؛ به همین خاطر برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

خرید مواد غذایی

۲- تهیه مواد غذایی

افرادی هستند که به خاطر زمان زیادی که صرف انجام کارهای خود می‌کنند، دیگر وقت این را ندارند کارهایی مانند خرید مواد غذایی را انجام دهند. شما می‌توانید برای کمک به آن‌ها این کار را انجام دهید و برای خود نیز کسب درآمد کنید.

با استفاده از اینترنت می‌توانید این کسب‌وکار خود را به صورت آسان و خودکار راه بیندازید. مردم می‌توانند به شما ایمیل یا پیام ارسال کنند و سپس، شما مواد لازم آن‌ها را تهیه کرده و نحوه­ی تحویل دادن را نیز با آن‌ها هماهنگ کنید.

شما حتی می‌توانید قابلیت پرداخت آنلاین مانند shaparak.ir را نیز به کسب‌وکار خود اضافه کنید.

هنگامی که به اندازه‌ی کافی کسب‌وکار خود را گسترش دادید و چندین مشتری داشتید، می‌توانید خریدهای چند مشتری را به صورت هم‌زمان و از یک فروشگاه انجام دهید.

شما می‌توانید هزینه‌ی مربوط به کار خود را بر اساس درصدی از خریدهای انجام داده برای هر مشتری حساب کنید.

خدمات حمل‌ونقل

۳- حمل اسباب

اگر یک کامیون یا وانت دارید، می‌توانید از آن برای انجام خدمات حمل‌ونقل استفاده کنید.

زمانی که مردم اسباب‌کشی می‌کنند و می‌خواهند تمامی وسایل خود را به خانه‌ی دیگری ببرند، به این خدمات نیاز دارند.

به عنوان مثال، ممکن است فردی یک خریدی انجام داده است که اندازه‌اش بسیار بزرگ است و خودش به تنهایی از عهده‌ی حمل کردن آن بر نیاید یا ممکن است یک وسیله بزرگی را به شخص دیگری فروخته باشد و برای انتقال آن به خانه‌ی شخص خریدار نیاز به سرویس حمل‌ونقل داشته باشد.

مراقبت از کودکان

۴- مراقبت از کودکان

با توجه به اینکه بسیاری از مردم در بیرون از خانه کار می‌کنند، مراقبت از کودکان به نیاز مهم و حیاتی هر خانواده تبدیل شده است.

درخواست مراقبت برای کودکان روزبه‌روز در حال افزایش است که اکثر این درخواست‌ها توسط والدینی انجام می‌شود که یا یکی از آن‌ها یا هر دوی آن‌ها در خارج از خانه دارای شغل تمام‌وقت هستند.

شما می‌توانید از کودکان در خانه‌ی خودشان مراقبت کنید یا در خانه‌ی خودتان از فرزندان چند خانواده مراقبت نمایید.

گزینه‌ی دوم می‌تواند بهتر باشد چون درآمد بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. این کسب‌وکار نیاز به مهارت دارد به همین خاطر شخصی که نسبت به این کار اقدام می‌کند، باید مجوز دولتی داشته باشد.

مرکز مراقبت از کودکان

اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را رونق دهید و آن را یک گام جلوتر ببرید می‌توانید مرکز مراقبت از کودکان به صورت روزانه‌ای برای خود باز کنید.

شما حتی می‌توانید این کار را به صورت پاره‌وقت انجام دهید و در صورتی که محصل، دانشجو، شاغل هستید، بعد از کار اصلی خود نسبت به این کار اقدام کنید و در تعطیلات تابستان و تعطیلات خاص نیز به راحتی و آسودگی خاطر این کار را انجام دهید.

کارهایی که نیاز به خلاقیت دارند

مشاور شبکه‌های اجتماعی

۵- مشاور شبکه‌های اجتماعی

اگر سن شما زیر ۳۰ سال است، احتمالاً تجربه و اطلاعات لازم در مورد شبکه‌های اجتماعی به دست آورده‌اید، پس می‌توانید یک کسب‌وکار مربوط به آن را راه بیندازید.

اگر شما بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اسنپ چت، اینستاگرام و … می‌گذرانید، ممکن است بتوانید مشتریانی برای خود پیدا کنید که به راهنمایی و مشاوره‌ی شما در مورد طرز استفاده از این شبکه‌ها نیاز داشته باشند.

اگر با طرز تبلیغ رویدادها، محصولات و حتی افکار آشنایی دارید، این بهترین کسب‌وکاری است که می‌توانید شروع کنید.

آنچه چند سال پیش به عنوان یک بازی اجتماعی شروع شد، به سرعت در جامعه‌ی کسب‌وکار جایگاه بسیار مهمی پیدا کرد.

شبکه‌ی اجتماعی یک راه مهم برای کسب‌وکاری است که نیاز به برقراری ارتباط با مردم عادی دارد. بدون اینکه از طریق تمامی کانال‌های تلویزیون پخش شود. همچنین راهی برای فروش محصولات و خدمات است.

ساخت فیلم

۶- ساخت فیلم

ابتکارهای جدید و بی‌عیب در ساخت فیلم، با ورود یوتیوب توسعه یافته است.

اگر شما فیلم‌هایی مانند موزیک ویدئو، آموزشی یا سرگرمی می‌سازید، ممکن است بتوانید این خدمات را به مردم بفروشید.

کسب‌وکارهای جدید و کوچک به دنبال فیلم‌هایی سفارشی هستند تا بتوانند با اشتراک گذاشتن آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و حتی ایمیل‌ها، کسب‌وکار خودشان را تبلیغ و معرفی کنند.

فیلم‌ها یک راه بهتری را برای مشتریانی که به صورت بصری بیشتر متوجه می‌شوند یا زمان لازم برای خواندن مقالات یا صفحات وب را ندارند، ارائه می‌دهند.

طراحی سایت

۷- طراحی سایت

تقریباً همه می‌خواهند که وب‌سایتی برای یک موضوع خاص راه بیندازند، اما اکثر افراد مهارت لازم برای انجام آن را ندارند.

اگر شما مهارت‌های لازم برای ساخت وب‌سایت‌های ساده را دارید، می‌توانید آن را به یک کسب‌وکار کامل و عالی تبدیل کنید.

اگر در این زمینه هیچ علمی ندارید، می‌توانید سایت‌های ساده‌ای را برای کسب‌وکارهایی که بودجه‌ی محدودی دارند، آماده کنید.

اما همان‌طور که کسب‌وکار و سطح مهارت‌های شما رشد می‌کند، مشتریان شما نیز بیشتر می‌شوند و می‌توانید سایت‌های پیچیده‌تری را با بودجه و هزینه‌های بالاتری شروع کنید.

اگر تولیدکننده‌ی ویدئو، طراح سایت یا مشاور شبکه‌ی اجتماعی هستید می‌توانید مهارت‌های خود را در سایتی مانند جابینجا یا پارسکدرز عرضه کنید. در این سایت مردم بر اساس نیازهای خود، افراد با استعداد را برای انجام کارهای خود استخدام می‌کنند.

دکوراسیون داخلی

۸- دکوراسیون داخلی

اگر استعدادی در زمینه‌ی طراحی دارید و در انجام تزئینات ذوق به خرج می‌دهید، می‌توانید این استعداد را به یک کسب‌وکار تبدیل کنید و دکوراسیون داخلی می‌تواند حرفه‌ی پردرآمد و سرگرم کننده‌ای برای شما باشد.

بعضی از مردم می‌دانند که چه نوع دکوراسیونی برای خانه‌ی خود می‌خواهند ولی استعداد یا مهارت کافی برای انجام آن را ندارند.

و اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، می‌توانید از استعدادهای دکوراسیون و تزئینات خود در آژانس املاک، انتخاب مبلمان جدید، حتی اضافه کردن تغییرات کوچک و مفید در هرجایی که لازم شد، استفاده کنید.

و در مقابل انجام این تزئینات و ایجاد تغییرات مفید می‌توانید در پایان کار، مبلغی را در ازای ارائه‌ی این خدمات و متناسب با حجم کاری که انجام داده‌اید، دریافت کنید.

به عنوان یک شخصی که در انجام دکوراسیون حرفه‌ای هستید می‌توانید نمونه کارهای خود را به صورت آنلاین به بقیه نشان داده و مشتریان خود را تشویق کنید تا نمونه کارهای شما را در سایت‌های مربوطه ببینند.

ارائه‌ی خدمات مربوط به نویسندگی

رزومه‌نویسی

۹- رزومه‌نویسی

اگر استعداد این را دارید که بتوانید با استفاده از نمونه کارها، یک رزومه‌ی کامل و عالی بسازید می‌توانید از این مهارت خود برای ایجاد یک کسب‌وکار جدید استفاده کنید و حتی اگر در این زمینه مهارت کافی ندارید می‌توانید از منابع آنلاین موجود نحوه‌ی ایجاد یک رزومه‌ی خوب را یاد بگیرید.

این رازی است که به شما نحوه‌ی نوشتن یک رزومه‌ی کارآمد برای حرفه‌های خاص را یاد می‌دهد. مهارتی است که می‌توانید به سرعت آن را یاد بگیرید.

رزومه‌ها معمولاً با استفاده از قالب‌های آماده و خالی نوشته می‌شوند. اگر به این قالب‌ها دسترسی داشته باشید که اغلب به صورت رایگان در دسترس هستند، برای تکمیل کردن قالب‌ها نیاز به اطلاعات و جزئیاتی دارید که بتوانید با جمله‌بندی‌های جالب و تأثیرگذار یک رزومه‌ی عالی ایجاد کنید.

انجام این کار برای کسانی مفید و کارساز است که توانایی لازم برای نوشتن یک رزومه قوی ندارند یا مایل به انجام چنین کاری نیستند.

شما می‌توانید این رزومه قوی را با پر کردن قالب آماده با استفاده از جملات تأثیرگذار آماده کنید.

تولید محتوا

۱۰- تولید محتوا

اینترنت فرصت‌های زیادی را برای هر شخص فراهم می‌کند تا بتوانند به صورت آزاد و فریلنسر نویسندگی کنند. میلیون‌ها وب‌سایت و وبلاگ نیاز به محتوایی دارند که کاربران زیادی را به سمت خود بکشند.

اگر مهارت‌هایی در زمینه‌ی نوشتن دارید و می‌توانید به صورت هوشمندانه در زمینه‌های مختلف تولید محتوا کنید، می‌توانید به سرعت به عنوان یک فریلنسر در این زمینه کسب درآمد کنید.

شما همچنین علاوه بر وب‌سایت و وبلاگ، می‌توانید در زمینه‌ی ایمیل‌های بازاریابی و تبلیغات فعالیت کنید یا به جای یک شخص دیگر مقاله‌ای بنویسید یا به سخنرانی گوش دهید و با استفاده از آن محتوا نویسی کنید.

این کسب‌وکار با اینکه می‌تواند شروع کوچکی محسوب شود ولی هر چه قدر که در این زمینه خودتان را تقویت کنید، حقوقتان نیز بیشتر می‌شود.

مانند طراحی سایت، تولید محتوا نیز می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود. به این منظور که می‌توانید کار خود را از خانه خود نیز پیش ببرید.

کسب درآمد وبلاگ نویسی

۱۱- وبلاگ‌نویسی

آیا موضوع خاصی وجود دارد که شما به آن علاقه داشته باشید و در مورد آن شور و شوق نشان دهید؟ اگر این‌گونه است، می‌توانید وبلاگ خود را ایجاد کرده و آن را به یک کسب‌وکار تبدیل کنید.

هر سال، هزاران وبلاگ می‌آید و می‌رود، اما آن‌هایی که با موضوع خود، اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که برای خوانندگان ارزشمند است، در کنار طرفداران خود ماندگار می‌شوند. در این صورت خود وبلاگ نویسان تمایل دارند که مطالب مفیدی ارائه دهند تا طرفداران زیادی پیدا کنند.

راه کسب درآمد وبلاگ نویسی، استفاده از تبلیغات در وبلاگ است.

تبلیغ‌کنندگان دوست دارند تبلیغات خود را در وبلاگ‌های خاصی قرار دهند و این تبلیغات باعث کسب درآمد می‌شود. پرداخت مبلغ این تبلیغات به دو روش انجام می‌شود. ۱. در ابتدای کار و به صورت یک‌باره پرداخت انجام می‌شود. ۲. پرداخت به صورت مداوم به ازای کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات انجام می‌شود. شما همچنین می‌توانید برنامه‌های وابسته را نیز به وبلاگ خود اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید محصولات و خدمات خودتان را نیز از طریق وبلاگ خود بفروشید.

کتاب‌های الکترونیکی از تبلیغات محبوبی هستند که در وبلاگ‌ها انجام می‌شود و زمانی که کتاب‌های ارزشمند ارائه کنند خوانندگان مایل به پرداخت هزینه و خرید آن‌ها هستند.

بهترین موضوعات قابل پیشرفت وبلاگ نویسی، در زمینه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، کارت‌های اعتباری، اتومبیل و تعمیر خودرو، کامپیوتر، املاک و مستغلات، مسافرت، مد، یا حتی سرگرمی است. هر موضوعی که مرتبط با نیازهای مردم آن منطقه باشد، می‌تواند به یک وبلاگ سودمند تبدیل شود.

توصیه می‌شود که برای ساخت وبلاگ خود از سایتی مانند blogfa استفاده کنید. راه‌اندازی آن بسیار آسان است و امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهارت‌های خود را عرضه کنید

مربیگری زندگی

۱۲- مربیگری زندگی

مربی زندگی، مشاوره و برنامه‌ریزی‌هایی را در زمینه‌ی انگیزه دادن، امور مالی، فعالیت‌های اجتماعی و حتی سرگرمی ارائه می‌دهد.

کار شما ایجاد یک زندگی موفق و متعادل برای مشتریان خود است.

مردم برای این خدمات پول پرداخت می‌کنند. اگر شما به زندگی خود تسلط دارید ولی در زمینه‌های دیگر مانند حرفه‌ی خود کمبودهایی دارید، می‌توانید شخص دیگری را برای این کار در نظر بگیرید تا به شما کمک کند روی بخش‌های دیگر زندگی خود تمرکز کرده و مبلغی را در ازای راهنمایی او پرداخت کنید.

همچنین شما می‌توانید سبک‌های جدیدی ایجاد کنید. برای مثال، مربی زندگی زوج‌هایی باشید که قصد طلاق دارند و در این زمینه فعالیت کنید و راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهید.

یا می‌توانید با افرادی که دچار تغییرات شغلی شده‌اند، یا به شهر جدیدی آمده‌اند که هیچ آشنایی با زبان و روش برقراری ارتباط با مردم آن شهر ندارند، همکاری کنید. شما می‌توانید این کار خودکفا را به هر سبکی که دوست دارید، انجام دهید.

۱۳- هماهنگی رویداد

درصورتی که یک مسئول هماهنگی رویداد هستید، احتمالاً وجود یک رویداد پرخرج می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد.

اگر شما شخص باهوشی هستید که به راحتی می‌توانید با بقیه ارتباط برقرار کنید و مهارت‌های لازم برای سازمان‌دهی و مدیریت یک رویداد را دارید، می‌توانید به عنوان یک هماهنگ‌کننده‌ی رویداد کسب درآمد نمایید.

ممکن است ذهن شما فقط به سمت هماهنگی مراسم عروسی برود، اما این‌طور نیست. می‌توانید از راه‌های دیگر مانند مدیریت سمینارها، تولد، جشن فارغ‌التحصیلی، رویدادهای سیاسی، نمایش مد، رویدادهای شرکتی و … کسب درآمد کنید.

موفقیت شما در زمینه‌ی هماهنگی رویداد، بیشتر شبیه به دکوراسیون داخلی است. به این صورت که می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید که شما از عهده‌ی این کار برمی‌آیید.

نمونه کارهای آنلاین، حضور در رسانه‌های اجتماعی و استفاده از نظرات مشتریان قبلی می‌تواند در مدت کوتاهی به شما کمک کند تا برای خود مشتری‌های زیادی جذب کنید.

سخنرانی حرفه‌ای

۱۴- سخنرانی حرفه‌ای

آیا شما می‌توانید در مقابل گروه زیادی از مردم صحبت کنید؟ این یک کسب‌وکار قوی محسوب می‌شود و انعطاف‌پذیری زیادی در این نوع کسب‌وکار وجود دارد.

شما می‌توانید در این کسب‌وکار، سخنرانی‌هایی در زمینه‌های مختلف مانند تجاری و صنعتی ارائه دهید. هدف از این سخنرانی، دادن انگیزه نیز می‌تواند باشد. شما می‌توانید فروشنده‌ی سیار یک محصول خاص نیز باشید.

بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از ارائه دادن، محصولات و خدماتشان را به مشتریان عرضه می‌کنند.

اگر خود مسئولین توانایی و جسارت لازم برای ارائه‌ی محصولاتشان را نداشتند، ممکن است یک سخنران حرفه‌ای را برای انجام این کار استخدام کنند و شما می‌توانید آن شخص باشید.

بودن تنها چند مشتری کافی است و شما در راه درست خود باقی خواهید ماند.

مراقبت از سالمندان

۱۵- مراقبت از سالمندان

میلیون‌ها نفر اکنون در سنین ۸۰ و ۹۰ سالگی خود هستند و هزینه‌های خانه‌ی سالمندان روزبه‌روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد سالخورده و خانواده‌هایشان ترجیح می‌دهند به جای خانه‌ی سالمندان پرستاری را برای مراقبت از پدر، مادر یا سایر عضو سالخورده‌ی خانواده در خانه استخدام کنند.

این‌گونه مراقبت نه تنها هزینه‌ی کمی دارد، بلکه باعث می‌شود که افراد مسن در خانه‌ی خودشان زندگی کنند و حس خوبی داشته باشند.

اگر صبر و مهارت لازم را برای برقراری ارتباط با افراد مسن دارید، می‌توانید همدم آن‌ها باشید.

می‌توانید این کار را به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل کنید و سرویسی را برای مراقبت از افراد سالخورده راه بیندازید.

به عنوان صاحب کسب‌وکار، می‌توانید مشاغلی که برای مراقبت از سالمندان است و توسط دیگران ارائه می‌شوند را مدیریت کنید.

مشاوره

۱۶- مشاوره

دیر یا زود، هر کسب‌وکاری نیاز به کمک خاصی دارد تا در مورد عملکردهای جدید کسب‌وکار خود در منطقه‌ای که قرار دارد، صحبت کند.

شما می‌توانید به عنوان یک مشاور به تیم آن‌ها بپیوندید و به آن‌ها کمک کنید. مزیت مشاور بودن این است که شما به عنوان یک فرد مستقل در آن کسب‌وکار مشغول هستید و حقوق خود را نیز دریافت می‌کنید نه به عنوان کارمند که نیاز به حقوق و مزایای دائمی دارد.

یکی از بهترین راه‌های انجام این کار، ارائه خدماتی مرتبط با کسب‌وکار است.

به عنوان مثال، اگر تجربه‌ی کافی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید به عنوان یک مشاور بازاریابی برای یک فروشگاه، یک شرکت کامپیوتری یا کسب‌وکار اینترنتی کار کنید.

تخصص خود و روش‌هایی که می‌توانید به کسب‌وکارهای مختلف کمک کنید را شناسایی کرده و مسیر خود را انتخاب نموده و به سمت جلو حرکت نمایید و یک طرح و سبک متفاوت و جدیدی برای ارائه‌ی مشاوره‌ی خود انتخاب کنید.

تعمیرات لوازم خانگی

۱۷- تعمیرات

اگر می‌توانید چیزهایی مانند مبل، ماشین، کامپیوتر، لوازم خانگی، خانه/ساختمان را تعمیر کنید، می‌توانید کسب‌وکاری مرتبط با این تخصص در مورد تعمیرات را شروع کنید.

سرمایه‌گذاری‌های زیادی در مورد انجام تعمیرات لوازم خانگی و وسایل نقلیه در تمامی مناطق انجام می‌شود.

اگر کارهای تعمیراتی یک ایده‌ی خوب برای کسب‌وکار است، صد در صد تعمیرات گوشی یک کسب‌وکار به مرتب قوی‌تر و سودآورتر است. اگر برای انجام تعمیرات به خانه‌ی مردم بروید، در مدت کم سفارش و تقاضای بیشتری دریافت می‌کنید.

به این ترتیب، شما علاوه بر انجام تعمیرات لازم، لوازم تعمیر شده را به درب مشتری تحویل می‌دهید؛ که امروزه این مورد بسیار مورد نیاز مردم است.

یک نمونه از برجسته‌ترین این‌ها، تعمیرات سیار است به این صورت که به جای اینکه مشتری خودرو را به تعمیرگاه بفرستد، مکانیک به خانه‌ی مشتری می‌رود و تعمیرات لازم را در آنجا انجام می‌دهد.

خیلی راحت متوجه می‌شوید که این سرویس برای مشتری که ماشینش روشن نمی‌شود، چقدر با ارزش است.

مدرس کمکی

۱۸- مدرس کمکی

اگر تا پایه‌ی متوسط یا بیشتر تحصیل کرده‌اید، مدرس کمکی شدن می‌تواند کسب‌وکار خوبی برای شما باشد.

زبان انگلیسی، علوم و ریاضیات سه موضوع اصلی برای تدریس هستند. از آنجایی که دانش آموزان هر مدرسه برای خود برنامه‌ی درسی دارند و آن‌ها در حال تلاش برای یادگیری مطالب دروس هستند، شما می‌توانید کسب‌وکاری راه بیندازید تا بتوانید به این دانش آموزان کمک کنید تا در درس‌های مربوطه پیشرفت کنند و تقویت شوند.

شما می‌توانید به صورت معلم خصوصی فعالیت کنید و برای این کار کافی است اطلاعیه‌ای تهیه نموده و آن را در مدارس محلی پخش کنید تا در صورت درخواست با شما تماس بگیرند.

تدریس موسیقی

۱۹- تدریس موسیقی

تنها دروس تحصیلی نیستند که نیازمند مربی آموزشی هستند. اگر شما توانایی لازم و کافی برای کار با یک ابزار موسیقی را دارید، می‌توانید کسب‌وکاری در این زمینه شروع کنید و به کودکان -حتی بزرگ‌سالان- در زمینه‌ی تخصص خود، آموزش‌هایی ارائه دهید.

بسیاری از مردم، در محیطی که تنها مدرس و خودشان وجود دارند نسبت به کلاس آموزشی که به صورت دسته‌جمعی انجام می‌گیرد، بهتر یاد می‌گیرند.

شما نباید تنها یک نوازنده‌ی عالی باشید، بلکه باید با اصول اولیه آشنا بوده و هنگام آموزش به شاگردان خود صبور باشید. صبور بودن شما در ارائه‌ی آموزش، مفید است.

آموزش زبان انگلیسی

۲۰- آموزش زبان انگلیسی

شما می‌توانید کسب‌وکاری را برای آموزش زبان انگلیسی به مردم و یا بالا بردن سطح توانایی آنان به زبان انگلیسی شروع کنید.

این کسب‌وکار زمینه‌ای را برای افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند و یا می‌خواهند ادامه تحصیل دهند فراهم می‌کند که زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرند تا در جایی که می‌روند به مشکل برنخورند.

امروزه زبان انگلیسی یک نیاز اساسی محسوب می‌شود چون برای پیشرفت و ترقی نیاز به مطالعه‌ی مقالات و مطالب انگلیسی است و افرادی که با این موضوعات سروکار دارند تلاش می‌کنند که این توانایی خود را تقویت کنند و اگر شما که به این زبان تسلط کامل دارید، یک قدم از آن‌ها جلوتر هستید و می‌توانید به آن‌ها آموزش دهید و کسب درآمد کنید.

خرید و فروش

۲۱- تجارت الکترونیک

اگر تابه‌حال چیزی از سایت دیجی­کالا یا سایت‌های مرتبط دیگر خریده‌اید، این می‌تواند گزینه‌ای برای شروع کسب‌وکار شما باشد.

اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، منابعی وجود دارند که می‌توانید محصولات خود را در آنجا با سرمایه‌ی کم به فروش برسانید. دیجی­کالا این امکان را برای فروشندگان فراهم می‌کند تا محصولات وارداتی، تولیدی و حتی خانگی خود را به صورت اینترنتی بفروشند. برای ثبت فروشگاه کافی است به سایت Seller.digikala.com  مراجعه کرده و مراحل لازم را طی کنید.

همان‌طور که تصور می‌کنید، کسب‌وکار دیجی­کالا آن‌گونه که طرفداران ادعا می‌کنند، ساده نیست. این کسب‌وکار واقعی است، به این معنا که شما باید با استفاده از آن، محصولاتی را که مزیت دارند و در حال حاضر نیز وجود خارجی دارند، ارائه دهید.

دیجی­کالا

به عنوان مثال، محصولات باید منحصربه‌فرد و کم‌هزینه باشند یا دارای ویژگی‌های ارزشمند و خاصی باشند تا در این سایت خواهان داشته و به فروش برسند.

رقابت سنگینی میان دیجی­کالا و بامیلو و سایت‌های دیگر وجود دارد چون دیجی­کالا درصد بیشتری از خرید و فروش‌ها را به خود اختصاص داده است. این سایت‌ها با اینکه امکانات زیادی به خود اضافه کرده‌اند و تخفیف‌های زیادی در محصولات خود اعمال می‌کنند، باز هم نتوانستند پرچم پیروزی را از دیجی­کالا بگیرند.

اگر وسایل یا لباس‌هایی دارید که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، این‌ها دست‌دوم و کارکرده محسوب می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از سایت یا برنامه‌های دیوار یا شیپور به اشتراک بگذارید تا در صورت درخواست دیگر کاربران با شما تماس بگیرند. حتی پیشنهادات کاری و درخواست‌های دیگر خود را نیز می‌توانید در دیوار یا شیپور به اشتراک بگذارید.

بازاریابی

۲۲- بازاریابی

اگر در زمینه‌های مانند سمساری، فروش املاک، عتیقه فروشی، حتی به صورت آنلاین خوب هستید می‌توانید یک کسب‌وکار خرید و فروش را شروع کنید.

ایده‌ی اصلی این است که لوازم و اقلام را به قیمت ارزان بخرید و آن‌ها را با سود سالم به دیگران بفروشید.

این کسب‌وکار شبیه به فروشگاه شما است. شما می‌توانید محصولات خود را در وب‌سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور و … به فروش برسانید.

شما همچنین می‌توانید کالاهای قدیمی و عتیقه‌ی خانه‌ی خود را بفروشید و قرارهایی را برای تبادل کالاها و عرضه‌ی آنان به مشتریان ترتیب دهید.

ایده‌ی اصلی برای این کار این است که کالایی که به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریده‌اید را به قیمت ۱۴۰ هزار تومان بفروشید. اگر مهارت داشته باشید می‌تواند به یک کسب‌وکار پرسود برای شما تبدیل شود.

فروش حق امتیاز

۲۳- فروش حق امتیاز

شما یک هنرمند هستید؟ اگر چنین است، می‌توانید از پلتفرم‌های آنلاین برای فروش حق امتیازهای مربوط به کار خود استفاده کنید.

اگر شما یک عکاس، موسیقیدان، نویسنده یا طراح گرافیک هستید، شانس این را دارید که عکس، موسیقی، کتاب یا لوگوهای خود را به افرادی که می‌خواهند از آن‌ها استفاده کنند، بفروشید.

به عنوان مثال stockphoto، axbox، aksbardar به شما امکان می‌دهند تصاویر خود را به اشتراک بگذارید و هر کسی که خواست محتوای شما را دانلود کند، در ازای آن باید پولی پرداخت کند.

ارائه‌ی محتویات بیشتر به شما کمک می‌کند، کار خودکفای شما گسترده‌تر و سودآورتر شود.

راهنمایی‌هایی برای شروع کار

هر یک از ایده‌های مطرح شده هزینه‌ی کمی برای شروع نیاز دارند ولی در عین حال، می‌توانند بسیار پردرآمد باشند. در ادامه چند نکته برای ایجاد سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود:

۱- رؤیاهای بزرگی داشته باشید: شاید شما فقط برای اینکه به صورت پاره‌وقت فعالیت کنید و مقداری به درآمد خود اضافه کنید در این مسیر قدم می‌گذارید؛ اما باید بدانید که این شغل به مرور زمان پیشرفت می‌کند و به کاری که همیشه دنبال آن بودید تبدیل می‌شود و در نهایت به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل می‌شود که علاوه بر شما، دیگران نیز می‌توانند در سایه آن به درآمد برسند.

۲- صبور باشید: برخی از ایده‌های این لیست می‌توانند برای شما حتی زمانی که سفر می‌کنید، می‌خوابید یا در حال مطالعه هستید نیز کسب درآمد کنند ولی برای رسیدن به این مرحله باید سال‌ها به سختی تلاش کنید. بهتر است این سختی‌ها را برای رسیدن به نقطه‌ی اوج تحمل نمایید.

۳- حساب‌های خود را کنترل کنید: اگر می‌خواهید منابع مالی شخصی و تجاری خود را جداگانه نگه دارید، توصیه می‌شود که یک حساب برای کسب‌وکار خود و یک حساب شخصی برای خود باز کنید و این دو را از هم جدا نگه دارید. این مورد باعث می‌شود که حساب‌های خود را بهتر مدیریت نمایید و درآمدتان کاملاً مشخص باشد.

۴- در کار خود حیله بکار نبرید: آیا به دنبال یک شغل طولانی مدت هستید یا شغلی که با فریب و ریاکاری‌های شما به نیم سال نرسیده تمام شود؟ بهتر است که به دنبال مسیر درست بروید. ابتدا به مهارت‌ها و علایق خود نگاهی بیندازید. سپس، یکی از ایده‌های موجود در لیست را امتحان کرده و به طور استوار به راه خود ادامه دهید. این کار ارزشش را دارد!

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی