مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

آشنایی با خرچنگ پشمالو

  • همچنین، محل زندگی این موجود دارای ویژگی‌های بسیاری خاصی است که از این منظر، توجه بسیاری از محققین را به خودش جلب کرده است.
  • همچنین، طبیعت خاص و ویژه‌ی این جانور سبب شده تا به طور کلی به یک خانواده‌ی خاص اطلاق شود.

اخیراً دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق از این جانور، نمی‌توان رده‌بندی خاصی برایش قائل شد و یا او را به دسته‌ی خاصی اطلاق نمود.

خرچنگ پشمالو

شکل جسمانی خرچنگ پشمالو

علی‌رغم شکل ظاهری بی‌نظیر این موجود، خرچنگ پشمالو از دیگر همنوعان خود کوچک‌تر است. انواع بالغ این موجود طولی در حدود ۱۵ سانتی‌متر دارند و اندام جنسی و یا نر و ماده بودن آن‌ها قابل تشخیص نیست؛ اما قابل توجه­ترین ویژگی او، لایه‌ای ضخیم از موهای پشم مانندی است که سطح بدن او را پوشانده است. به‌علاوه، چشم‌های فوق‌العاده کوچکی دارد که بدون رنگ و غیرقابل تشخیص هستند. بسیاری از متخصصان باور دارند که این موجود به طور کلی نابینا است.

قلمرو زیستی: حیوانات

نژاد: بندداران‌

رده: خانواده‌ی خرچنگ‌ها یا خرچنگیان‌‌‌

راسته: ده‌پایان‌

خانواده: Kiwaidae‌

جنس: Kiwa

گونه: K. hirsuta

خرچنگ پشمالو دریایی

نحوه‌ی تولیدمثل، بوم‌شناسی و عادات زندگی‌ خرچنگ های پشمالو

متأسفانه، دانشمندان عمیقاً بر این باورند که این موجود فقط و فقط در مکان‌های خیلی خاص و محدودی زندگی می‌کند. به‌علاوه تا به امروز، تعداد بسیار محدودی از این جانور حیرت‌آور در اقیانوس آرام و یا جزایر بخش شرقی اقیانوس یافت شده است. در ادامه باید بگوییم که این جانور در عمقِ دو هزار و دویست متری اعماق آب‌ها زندگی می‌کند؛ اما محل زندگی او در نزدیکی منفذها و چشمه‌های آب گرم است. محققین تا به حالا موفق به جمع‌آوری اطلاعات بسیار اندکی از چرخه‌ی زندگی این جانور شده‌اند. اگرچه می‌دانیم که بخش اعظمی از تغذیه‌ی این جانور را حیوانات کوچک و نوع خاصی از باکتری‌ها تشکیل می‌دهند.‌

 

منبع: چطورپدیا

  • ۹۸/۰۱/۱۹
  • viator baran4

جانوران آبزی

خرچنگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی