مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

مهربانی به حیوانات (رفتارهای آسان و الهام بخش)

مهربانی به حیوانات

۱- از محصولاتی استفاده کنید که در روند تولید آن‌ها، حیوانات آسیب نمی‌بینند

هر ساله ۱۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ حیوان در سراسر جهان در طول آزمایش‌هایی جهت تولید لوازم آرایش در آزمایشگاه‌ها رنج برده و نهایتاً از بین می‌روند. اینکه تصمیم بگیریم اسکناس‌هایی که برای آن‌ها به‌سختی کار کرده‌ایم را تقدیم شرکت‌های مهربان‌تری نماییم، یکی از اقداماتی است که می‌توان در راستای حمایت از موش‌ها، پرندگان و خوک‌های دریایی که معمولاً در این آزمایش‌ها استفاده می‌شوند، انجام داد. در سایت شرکت مورد نظر با استفاده از تابع جستجو PETA تعیین نمایید که آیا محصولات مورد استفاده شما حامی حیوانات هستند یا خیر و اگر چنین است؛ در پی جایگزینی برای آن‌ها باشید.

مهربانی به حیوانات

۲- یک سگ یا گربه را برای مدت زمان محدود از پناهگاه‌های محلی به خانه بیاورید

اگر قبول سرپرستی همچنان تعهد بزرگی است، شاید پرورش برای یک مدت محدود برای شما مناسب‌تر باشد! با قبول پرورش کوتاه مدت به طرق مختلف از جمله با آزاد کردن فضای خالی برای یک حیوان بی‌خانمان دیگر؛ یادگیری شخصیت حیوان به‌طوری که بتواند بهترین پناهگاه همیشگی خود را بیابد و در نهایت با کسب مهارت‌های اجتماعی بحرانی که بسیاری از گربه‌ها و سگ‌ها پیش از پذیرش سرپرستی نیاز دارند، به پناهگاه‌های محلی خود کمک بزرگی خواهید کرد. اگر پرورش کوتاه مدت را هنوز انتخاب مناسبی نمی‌بینید، می‌توانید با اهداء لوازم مورد نیاز و کمک در روند انرژی درمانی حیوانات، به پناهگاه‌ها در مراقبت از آن‌ها کمک نمایید.

۳- به یک کارگر پناهگاه حیوانات کمک کنید

شاید این مورد به‌طور مستقیم در جهت کمک به حیوانات نباشد؛ اما روشی غیرمستقیم برای ابراز مهربانی به آن‌ها است. کارگران پناهگاه شغل سختی دارند و همواره در انواع موقعیت‌های پیچیده و اغلب عاطفی، در خط مقدم کمک به حیوانات هستند. بیان قدردانی و رفتارهای مهربانانه و حتی کمک مالی به کارگران پناهگاه‌های محلی، می‌تواند تا حدودی موجب افزایش شادی روزانه‌ی آن‌ها گردد. اگر در شغل تمام وقت خود خدماتی نظیر کوتاهی مو، ناخن، ماساژ و … ارائه می‌دهید، برای یک نوبت هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نکنید. همچنین می‌توان با یک سبد کوکی خانگی یا یک کارت دست نوشته‌ای که می‌گوید «از زحمات همه‌ی شما متشکرم» قدردانی خود را ابراز نمایید.

گربه‌ وحشی

۴- به گربه‌های وحشی کمک کنید

از ساده‌ترین راه‌های ابراز مهربانی به گربه‌های وحشی، معرفی آن‌ها به محلی جهت جراحی عقیم ‌سازی است؛ اما اگر در محله‌ای روستایی در کنار تعداد زیادی از گونه‌های وحشی زندگی کرده و دوست دارید گزینه‌ی سخت‌تر را انتخاب نمایید، می‌توانید برای آن‌ها مواد غذایی و آب تهیه کرده و یا حتی برایشان پناهگاهی بسازید.

۵- به سگ‌های گمشده کمک کنید تا راه خانه را بیابند

مطمئناً تمام شما خوانندگان عزیز از هر فرصتی برای این کار استفاده می‌کنید! اما به یاد داشته باشید که هنگام تعطیلات، این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد. اکثراً بر رون بدن سگ‌های گمشده برچسبی به چشم می‌خورد. در صورت امکان آن‌ها را در حیاط خود پناه دهید تا از خطر اتومبیل‌ها در امان باشند و با صاحبان آن‌ها تماس بگیرید. همچنین اگر حیوان خانگی همسایه خود را در محله‌ای به دور از خانه مشاهده می‌کنید که نباید در آن اطراف باشد، بلافاصله به آن‌ها اطلاع دهید.

۶- سگ یا گربه خود را با جایزه‌های خانگی لوس کنید

این کار تنها راهی سرگرم کننده برای بیان عشق و علاقه به این موجودات است.

۷- جهت نگهداری دریا از هیچ تلاشی فروگذار نکنید

همه موجودات دریایی خاص هستند، به‌ویژه دلفین‌های زیبا و شگفت‌انگیز! ما می‌توانیم مهربانی خود به دلفین‌ها و سایر حیوانات دریایی را با تلاش در جهت حفظ امنیت و زیبایی اقیانوس‌ها، رها نکردن زباله در سواحل و آب اقیانوس، بازیافت و دفع امن سموم؛ استفاده از مواد شوینده بی‌خطر و با استفاده از کاغذ به جای فایبرگلاس نشان دهیم.

۸- حیوانات وحشی را در خانه‌ی طبیعی خود رها کنید

بزرگ‌سالان عموماً این نکته را بهتر می‌دانند؛ اما کودکان از یک حس کنجکاوی ذاتی برخوردند. اگر کودکتان تقاضا می‌کند تا اجازه دهید که حلزونی را درون یک شیشه‌ با خود به خانه بیاورد، از این درخواست به‌عنوان فرصتی برای آموزش زیستگاه‌های طبیعی و مهربانی با حیوانات استفاده کنید. این مطلب در مورد حیوانات دیگری چون مارمولک‌ها، خرچنگ‌های خزنده، گورخرها و غیره صادق است. اگر دوست دارند کرم شب‌تابی را درون شیشه‌ای بیندازند، اشکالی ندارد، اجازه دهید این کار را انجام دهند؛ رها کردن کرم پس از چند دقیقه مراقبت دقیق، راه جالبی برای تشویق ابراز عشق مهربانانه به جهان طبیعی است.

آیا راه جالب دیگری برای ابراز مهربانی به حیوانات می‌دانید؟ با ما در میان بگذارید.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی