مجله خلاقیت و نوآوری

۳۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه در شروع سخنرانی خود را معرفی کنیم؟

مرحله اول: آماده کردن سخنرانی

چگونه در شروع سخنرانی خود را معرفی کنیم؟

۱- یک طرح کلی از سخنرانی‌تان بنویسید. نکته‌های اساسی و موضوعاتی که قرار است راجع به آنها صحبت کنید، اسکلت اصلی سخنرانی شما هستند. با خودتان فکر کنید چه نکاتی بسیار مهم هستند و چه حقایقی را باید حتماً بیان کنید. می‌توانید از ساختار پیشنهادی ما استفاده کنید:

  • در جملات ابتدایی سخنرانی از اطلاعات شخصی خودتان حرف بزنید. مثلاً می‌توانید بگویید: سلام! روزبه‌خیر! من سعید یزدانی هستم، دانشجوی رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر دانشگاه تهران.
  • اگر سخنرانی به حوزه کاری شما مرتبط است به علایق و اهداف کاری‌تان را به طور خلاصه در یکی دو جمله اشاره کنید. با انجام این کار علاوه بر صرفه‌جویی در وقت نشان‌دهنده این است که منافع شخصی شما با اهداف حرفه‌ای‌تان هم‌راستا هستند. برای مثال: من در حال کار بر روی اپلیکیشنی هستم که به مردم کمک می‌کند تا از طریق اینستاگرام پیتزا سفارش دهند.
  • در صورت ارتباط با موضوع سخنرانی ممکن است بخواهید به تحصیلات یا دوره‌های حرفه‌ای که گذرانده‌اید اشاره کنید. مثلاً: این پنجمین اپلیکیشنی است که طراحی کرده‌ام. دومین اپلیکیشنی که ساختم برای کمک به افرادی بود که می‌خواستند رستوران‌های مناسب و نزدیک خانه خود را پیدا کنند. این اپلیکیشن یک جایزه نیز برد.

۲- به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های موردعلاقه‌تان اشاره کنید. وابسته به سناریوی سخنرانی‌تان ممکن است بخواهید به سرگرمی‌ها و تجربیات مرتبطتان اشاره کنید. اشاره به فعالیت‌های مرتبط با موضوع می‌تواند نشان از قدرت و تسلط شما برای صحبت کردن راجع به یک موضوع خاص باشد.

  • با بیان ماجرای علاقه و هدف خود و اینکه چگونه پیشرفت خود را به این مرحله رساندید، یک داستان قانع کننده و جذاب در مورد خودتان بگویید. برای مثال: اگر یک متن برای سخنرانی در کلاس سخنرانی در دانشگاه می‌نویسید، ممکن است بخواهید شرح دهید که چطور در سن کم به کامپیوترها علاقه‌مند شدید و چرا آن‌ها در این دوران اهمیت دارند و چه ارتباطی با اهداف حرفه‌ای شما دارند.
  • اگر هدف از این سخنرانی پیدا کردن مشتری‌ برای یک کسب‌وکار است، احتمالاً آن‌ها علاقه چندانی به شنیدن خاطرات کودکی و سرگرمی‌های شما ندارند. آن‌ها دوست دارند بدانند که دقیقاً مشغول چه کاری هستید و چه مهارت‌هایی دارید.

پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار متن معارفه‌تان را با شرح سرگرمی‌ها و تجربیات و بار دیگر بدون آن‌ها بنویسید و به صورت آزمایشی در حضور یکی از دوستانتان سخنرانی کنید و از بازخوردهای آن برای گرفتن تصمیم نهایی استفاده کنید.

۳- خودتان را به حضار عرضه کنید. اگر می‌خواهید یک تأثیر فوق‌العاده در همان نگاه اول بگذارید، مهم است که سخنان شما بیانگر ‌توانایی، مهارت‌ها و ظرفیت‌های حرفه‌ای شما باشند. می‌توانید این کار را انجام دهید بدون اینکه به نظر برسد دارید از خودتان تجلیل می‌کنید یا خودتان را زیادی تحویل می‌گیرید. نگذارید این‌طور به نظر برسد که دارید دستاوردهای گذشته‌تان را به اهداف آینده‌تان گره می‌زنید.

  • مهارت، تجربیات و توانایی‌های مرتبط با بحث‌تان را در سخنرانی پررنگ نشان دهید. برای مثال بگویید: به دلیل داشتن پیشینه در طراحی و ساخت اپلیکیشن و ایجاد شبکه وسیع از ارتباطات حرفه‌ای، قادر به فهم اینکه ملزومات ایجاد ارتباطات برای کارهای نوپا هستم.
  • اگر خودتان را به تعدادی از همکاران جدیدتان معرفی می‌کنید، احتمالاً دلتان نمی‌خواهد که درباره زندگی خانوادگی یا مسائل خارج از کارتان که مستقیماً با شغل و حرفه‌تان مرتبط نیستند، صحبت کنید.

۴- خودتان را از همتایان‌تان متمایز کنید. خودتان را صادقانه معرفی کنید اما طوری نباشید که حضار فکر کنند شما کسی هستید شبیه بقیه سخنران‌ها و افرادی که تا به حال دیده‌اند. اگر نقش بزرگ و مهمی در یک پروژه ایفا می‌کنید، به آن نقش اشاره نمایید. با گفتن از اینکه از تجربیاتتان چه چیزهایی یاد گرفته‌اید، پا را فراتر بگذارید. ایده‌هایتان را در رابطه با پروژه شرح دهید و بگویید برای ایجاد تأثیر بیشتر چه کارهایی باید انجام شود.

  • می‌توانید با اشاره و توضیح هم‌زمان به مهارت‌ها و تجربیاتتان خودتان را فردی آینده‌نگر و به طور مداوم در حال توسعه معرفی کنید که همواره در حال یادگیری است. مثلاً بگویید: من زمان زیادی را صرف شرکت در کنفرانس‌های مرتبط با نرم‌افزارها می‌کنم و بنابراین می‌دانم که کاربران دنبال چه چیزی هستند و بسیار مفتخرم که در طراحی اپلیکیشن­های پیشگام نقش داشته‌ام.
  • تلاش کنید تا این تمایز در مهارت‌های فردی را به طرح کلی‌ سخنرانی و اهداف شغلی‌تان مرتبط کنید.

مرحله دوم: سخنرانی‌تان را اصلاح و تمرین کنید

۱- متن سخنرانی را اصلاح کنید. بسیاری از مشاوران شغلی توصیه می‌کنند که معارفه‌تان را در حد یک الی دو جمله کوتاه نگه دارید. برخی می‌گویند بهتر است بیش از ۵ تا ۷ دقیقه طول نکشد. اگر برایتان ممکن نیست که سخنرانی‌تان را تا این حد کوتاه کنید یا زمان به شما اجازه می‌دهد که مقدمه طولانی‌تری داشته باشید باز هم لازم است که متن معارفه را اصلاح کنید و آن را آن‌قدر خلاصه کنید که فقط اطلاعات لازم در آن باشند.

  • مطمئن شوید که دستورالعمل‌های تعیین شده را در ساختار سخنرانی لحاظ کرده‌اید.
  • اگر وقت سخنرانی شما در حد ۵ دقیقه است، داشتن یک معارفه چه دو دقیقه به طول بینجامد و چه هفت دقیقه کاملاً بی‌مورد است.
  • اگر قرار است سخنرانی معارفه خود را در یک مصاحبه انجام بدهید، دقت کنید و مطمئن شوید که از زمان پیشنهادی فراتر نروید.

۲- از عبارات کوتاه و ساده استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شما قرار است نوشته‌هایتان را با صدای بلند بیان کنید و حضار نمی‌توانند مثل یک فیلم شما را به عقب برگردانند و حرف‌هایتان را دوباره گوش بدهند. اگر از جملات پیچیده استفاده کنید، ممکن است آن‌ها را گیج و سرگردان کنید. تلاش کنید تا منظورتان را طوری برسانید که دیگران کاملاً متوجه شوند که شما چه گفته‌اید.

  • از نوشتن جملات طولانی و پراکنده خودداری کنید و هر چقدر که ممکن است از عبارات مختصر و مفید استفاده کنید.
  • ساختار جملاتتان را به دقت انتخاب کنید. متن سخنرانی‌تان را با صدای بلند بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا جملات بیش‌ازحد طولانی و غیرضروری را شناسایی و ویرایش کنید.

۳- سخنرانی خود را تمرین کنید. پیش از فرارسیدن زمان سخنرانی باید کمی تمرین کنید. انعطاف‌پذیری، مهارت‌ها و سرعت حرف زدن خود را در طول سخنرانی تمرینی تست کنید. برای بار اول فقط از روی متن بخوانید و تنهایی تمرین کنید. سپس می‌توانید از دوستان، اعضای خانواده یا همکارانتان درخواست کمک کنید.

  • با تمرین کردن مقابل سایر افراد شما متوجه می‌شوید که آیا سخنرانی شما مورد علاقه شنوندگان است یا نه.
  • به این فکر کنید که کدام قسمت از سخنرانی موفق بوده و کدام نبوده است.
  • از مخاطبان تمرینی خود بپرسید که کدام قسمت از آن قوی‌تر یا ضعیف‌تر بوده است.
  • از آن‌ها بخواهید که صادقانه به شما بگویند که توانسته‌اند منظور شما را درک کنند یا نه.

۴- سخنرانی خود را به خاطر بسپارید. در برخی از موارد رایج است که سخنرانی را از روی یک تکه کاغذ تمرین می‌کنند؛ اما بهتر است سعی کنید که سخنرانی‌تان را به خاطر بسپارید. ارائه سخنرانی بدون اینکه کاغذ دستتان بگیرید، نشان از کنترل، دانش و اعتمادبه‌نفس است. همچنین کمک می‌کند تا توجه حضار را جلب کنید.

  • اگر در تمام مدت سرتان را پایین نگهدارید و به کاغذ خیره شوید تمرکز تماشاگران فقط برای فهمیدن کلماتی که ادا می‌کنید، صرف می‌شود.
  • می‌توانید تعدادی فلش کارت حاوی نکات مهم سخنرانی همراه خود داشته باشید. نباید کل سخنرانی‌تان را روی کارت بنویسید. فقط باید به مفاهیم اصلی که قرار است از آن‌ها صحبت کنید اشاره کنید.

مرحله سوم: برای سخنرانی کردن برنامه‌ریزی کنید

۱- حضار خود را بسنجید. در صورتی که در حال آماده شدن برای یک معارفه شغلی و تخصصی هستید، باید متنی متفاوت از معارفه‌های معمولی بنویسید. پیش از اینکه برنامه‌ریزی برای شروع سخنرانی‌تان را آغاز کنید این سؤال‌ها را از خود بپرسید:

  • مخاطبان مورد نظر چه کسانی هستند؟
  • مقصود من از این معارفه چیست؟
  • دیگران چه انتظاراتی از من دارند؟

۲- مسائل مرتبط را بیابید. احتمالاً حسابی حرف‌های زیادی برای گفتن راجع به خودتان دارید؛ اما کلید یک معارفه موفق خلاصه‌گویی و نکته‌سنجی است. این به معنی این است که شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شنونده‌ها و مخاطبان شما جذاب‌تر است. باید منظور و اطلاعات خود را در کمترین زمان ممکن به حضار برسانید.

  • بچسبید به یک یا دو نکته اصلی که قرار است درباره خودتان بیان کنید. همیشه می‌توانید در صورت داشتن زمان نکات بیشتری را اضافه کنید.
  • وابسته به نوع مخاطبان و کاربرد سخنرانی‌تان شما نباید اجازه دهید که تمرکز حضار از بین برود.
  • فراموش نکنید که قرار است خودتان را به صورت عمومی به دیگران معرفی کنید و می‌خواهید آن‌ها بدانند که فردی جذاب و مدبر هستید.
  • این نکات به معنی این است که شما نباید در یک جلسه حرفه‌ای از عشق و علاقه‌تان نسبت به تیم فوتبالی که طرفدارش هستید، صحبت کنید.

۳- قصد و لحن معارفه را مشخص کنید. هر زمان که برای یک سخنرانی برنامه‌ریزی می‌کنید، باید کاملاً از اهداف تعیین شده و نتایج به دست آمده آگاهی داشته باشید. از خودتان بپرسید که قرار است چه پیامی را به شنوندگان خود برسانید؟ آیا این یک معارفه برای تشکیل شبکه ارتباطی با سایر متخصصان است یا قصدتان فقط ایجاد یک رابطه معمولی با دوستان تازه است؟

  • آیا امیدوارید که به وسیله این مقدمه و معارفه در سخنرانی، شخصی از نگرش و مدل ذهنی شما الگو بگیرد یا برای کسی که تحت رهبری شما فعالیت می‌کند الهام‌بخش و محرک باشید؟
  • موارد بیان شده بر روی اینکه چه چیزهایی قرار است بگویید و چگونگی گفتن آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

مرحله چهارم: ارائه سخنرانی

۱- تلاش کنید تا آرام شوید. اگر قبل از سخنرانی کردن کمی عصبی و مضطرب هستید، بد نیست که از تکنیک‌های ریلکسیشن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که یک مکان آرام پیدا کنید و برای چند دقیقه با خودتان تنها باشید. چند نفس عمیق بکشید و تنها بر روی دم و بازدم خود تمرکز کنید.

  • همچنین می‌توانید از تکنیک‌های تجسم فکری استفاده کنید تا اضطرابتان را کاهش داده و اعتمادبه‌نفس مورد نیاز برای سخنرانی کردن را به دست بیاورید.
  • خودتان را تصور کنید که سخنرانی را به خوبی و خوشی تمام کرده‌اید و با صورت‌های خندان و تشویق حضار و مخاطبان مواجه شده‌اید.

۲- از زبان بدن به خوبی استفاده کنید. شاید نکته بی‌اهمیتی به نظر برسد اما خمیده ایستادن ممکن است شما را بی اعتمادبه‌نفس و یک سخنور مبتدی به نظر برساند و حواس مخاطبانتان را پرت کند. صاف بایستید و یک تصویر قوی از خود بسازید. سینه‌تان را بیرون بدهید و شکم‌تان را کمی به داخل فشار دهید تا بتوانید صاف بایستید؛ اما زیاد هم سفت و سخت نگیرید و از طبیعی به نظر رسیدن دور نشوید.

  • دست به سینه نایستید و انگشت‌هایتان را به هم نچسبانید.
  • به زمین خیره نشوید و به میز نچسبید و به روبرو نیز خیره نشوید.
  • ارتباط چشمی کنترل شده با افراد داخل سالن برقرار کنید و از خیره شدن به یک نفر بپرهیزید.
  • بهتر است اول با یک نفر در سمت راست اتاق و سپس با شخصی در سمت چپ اتاق ارتباط چشمی برقرار کنید تا طبیعی و راحت به نظر برسید.

۳- در سخنرانی کردن عجله نکنید. نه آن‌قدر حرف‌های خود را بکشید که حوصله سر بر جلوه کنید یا آن‌چنان سریع صحبت کنید که کسی چیزی از حرف‌های شما را متوجه نشود. سعی کنید به یک تعادل در سرعت حرف زدن خود برسید. باید آهسته و شمرده حرف بزنید که همه بتوانند حرف‌هایتان را دنبال کنند و بفهمند چه می‌گویید.

  • برای یک گفتگوی راحت با شیوه بیان و سرعت مناسب هدف‌گذاری کنید.
  • در مقابل دیگران تمرین سخنرانی کنید یا صدای خود را ضبط کنید. سپس ضرباهنگ حرف زدن خود را بررسی کنید.

۴- اگر اشتباه کردید، طنازی و شوخ‌طبعی را پیش بگیرید. اگر هنگام سخنرانی کردن جملات را اشتباه گفتید، شوکه نشوید. عذرخواهی معمولاً باعث جلب توجه به اشتباهات می‌شود و آن‌ها را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد. در صورتی که واقعاً لازم است به خطایتان اشاره کنید، کمی از طنز استفاده نموده و سپس آن را فراموش کرده و ادامه حرف‌هایتان را بزنید. این عمل نشان از راحتی و اعتمادبه‌نفس شما دارد.

  • شوخی کردن و داشتن حس طنز نسبت به خودتان شما را خاکی و بانمک جلوه می‌دهد. مثلاً اگر نکته‌ای را وسط سخنرانی از قلم انداختید و بعداً مجبور شدید به آن برگردید می‌توانید بگویید: فکر کنم باید دنده عقب بگیرم و یک نکته‌ای را خدمتان عرض کردم که قبلاً یادم رفت بگویم. اگر قرار است با من واقعی آشنا شوید، الآن وقتش است.
  • اگر در همان ابتدا شروع به خرابکاری و تپق زدن در سخنرانی کردید، می‌توانید جملاتی شبیه به این بگویید: ببخشید. من خیلی هیجان زده‌ام که قرار است برایتان راجع به این مسائل حرف بزنم و کلماتم را قاطی کرده‌ام. بگذارید دوباره تلاش کنم!
  • از شوخی بیش‌ازحد راجع به خودتان بپرهیزید؛ زیرا شما همچنان در حال تلاش هستید تا به دیگران نقاط قوت و توانایی‌تان را یادآور شوید. پس بهتر است از اشتباهاتتان راحت بگذرید.

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

۴۴ سخن انگیزشی برای شروع یک روز جدید

آخرین بار چه کسی این را به شما گفت؟ ممکن است در کارهای سخت روزانه، به دلیل مشغله زیاد از مدیران خود کمتر سخنان انگیزشی بشنوید.

به جملاتی که در این پست گرداوری شده، به عنوان رهبر تشویقی خود نگاه کنید. این لیست کمک می‌کند روز خود را به خوبی آغاز کرده و در انتهای روز به آن افتخار کنید.

امروز، در ارتباط با این مسئله‌ی کاری سخت موفق می‌شوید، معامله پیچیده‌ای را حل می‌کنید. همین امروز از یک مدیر خوب به یک مدیر عالی تبدیل خواهید شد.

امروز روز موعود است؛ بنابراین، قهوه خود را بنوشید و این جملات را مرور کنید!

سخن انگیزشی برای شروع یک روز جدید

۱- «می‌گویند انگیزه دوام ندارد! همان‌طور که هر روز حمام می‌کنید، هر روز نیاز به تقویت انگیزه‌تان دارید.» – زیگ زیگلار، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی

۲- «شکست‌ها را به موفقیت تبدیل کنید. ناامیدی و شکست، دو مورد از مهم‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است.» – دیل کارنگی، نویسنده و سخنران آمریکایی

۳- «اگر نمی‌توانید کارهای عالی انجام دهید، کارهای کوچک را به شیوه‌ای عالی انجام دهید.» – ناپلئون هیل، نویسنده آمریکایی

۴- «عمر انسان محدود است، پس با سرک کشیدن در زندگی شخصی دیگران آن را هدر ندهید.» – استیو جابز، از بنیان‌گذاران شرکت کامپیوتری اپل

۵- «من نه با امید و آرزو بلکه با کار و تلاش به موفقیت دست یافته‌ام.» – استه لودر، کارآفرین، آرایشگر و بازرگان آمریکایی

۶- «با خود شکیبا باش. فرایند رشد حساس و مقدس است. هیچ سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر از این وجود ندارد.» – استفان کاوی، روان شناس و سخنران معروف آمریکایی

۷- «می‌توانید زندگی خود را با محدودیت‌ها و خطوط قرمز به هدر دهید و یا می‌توانید از آن‌ها عبور نمایید.» – شاندا رایمز، فیلم نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی

۸- «چنانچه بعضی روزها در هفته درست پیش نرفت، بجای چشم پوشی از کل هفته، فقط از آن روزها چشم بپوشید.» – دنیز برنن نلسون، نویسنده

۹- «افراد را به خاطر شخصیت‌شان استخدام کنید، مهارت آموختنی است.» – پیتر شوتز، مدیر عامل شرکت پورشه به مدت شش سال

۱۰- «میزان فروش متناسب با نگرش و برخورد فروشنده است؛ نه متناسب با توقع او.» – کلمنت استون، کارآفرین، نیکوکار، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی

۱۱- «هر کس با فروش چیزی زندگی می‌کند.» – رابرت لوئیس استیونسون، شاعر و نویسنده و مقاله نویس اسکاتلندی

۱۲- «اگر مراقب مشتریان خود نباشید، به رقیبان‌تان تبدیل خواهند شد.» – باب هویی، رئیس انجمن مدیران موفق اتحادیه اروپا

۱۳- «قانون طلایی هر تاجر این است: خود را بجای مشتری قرار دهید.» – اوریسون سوئت ماردن، نویسنده انگیزشی آمریکایی

۱۴- «بهترین رهبران دنیا کسانی هستند که بیشتر علاقه‌مند به همکاری با دستیاران و همکاران باهوش‌تر از خود هستند. آن‌ها صراحتاً به این امر اذعان داشته و حاضرند برای چنین استعدادهایی هزینه پرداخت کنند.» – اونتوس پاریس

۱۵- «مراقب روزمرگی باشید؛ چرا که مادر همه گناهان مرگبار است.» – ایدیت وارتون، یک نویسندهٔ داستان کوتاه، و طراح اهل ایالات متحده آمریکا

۱۶- «اگر نمی‌توانی کاری انجام دهی، آن را به شیوه دیگری انجام بده.» – جیمز متیو بری، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس اسکاتلندی

۱۷- «بدون مشتری، کسب و کاری هم در کار نخواهد بود. همه چیز تبدیل به بازی می‌شود.» – دان پپرز

۱۸- «برای آنکه امروز بیشترین فروش را داشته باشید، ضروری است که ذهنیت فروش را رها کرده و با تفکر کسی که تازه استخدام شده، شروع به کار کنید.» – جیل کونرات، از بزرگان دنیای فروش

۱۹- «وانمود کنید که بر روی پیشانی هر فردی که به آن برمی‌خورید، نوشته شده کاری کن من احساس مهم بودن داشته باشم؛ بدین صورت نه تنها در فروش، بلکه در زندگی نیز موفق خواهید شد.» – مری کی اش، زن بازرگان آمریکایی

۲۰- «تنها بهتر بودن مطرح نیست؛ متفاوت بودن هم حائز اهمیت است. باید به مردم یک دلیل خوب بدهید که کسب و کار شما را انتخاب کنند.» – تام ابوت، سناتور ایالات متحده آمریکا

۲۱- «خوب بودن در کسب و کار، جذاب‌ترین نوع هنر است. پول ساختن هنر است، کار هنر است و کسب و کار خوب بهترین هنر است.» – اندی وارهول، هنرمند، نویسنده، عکاس و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی

جملات انگیزشی برای هر روز هفته

ممکن است هفته‌ها طولانی و سخت به نظر برسند و حفظ انگیزه می‌تواند دشوار باشد. همه ما این مسئله را احساس کرده‌ایم و گاهی اوقات تنها نیاز به کمی تجدید قوا داریم. در این بخش جملاتی برای هر روز هفته گرداوری شده تا بتوانید به راه خود ادامه دهید.

جملات انگیزشی برای روز شنبه

شنبه روزی است که خود را برای موفقیت در طول هفته آماده می‌کنیم. جملات زیر را برای ابتکار عمل در شروع هفته مطالعه کنید.

۲۲- «اگر فکر می‌کنید که به جایگاه مطلوبی در زندگی نرسیده‌اید، به این دلیل است که فقط با استعداد پیش رفته‌اید؛ بدون هیچ تلاشی.» – گری واینرچاک، دیوانه موفق

۲۳- «سخت‌کوشی برای چیزی که برایمان مهم نیست، استرس نامیده می‌شود و سخت‌کوشی برای چیزی که عاشقش هستیم، اشتیاق.» – سایمون سینک، نویسنده بریتانیایی-آمریکایی

۲۴- «ترجیح من این است که حسرت کارهایی را بخورم که انجام داده‌ام، نه کارهایی که انجام نداده‌ام.» – لوسیل بال، هنرپیشه و خواننده امریکایی

۲۵- «همیشه بهترینت را انجام بده؛ برنامه‌ات چیست؟ هرچه بکاری درو می‌کنی.» – او جی ماندیینو، نویسنده

جملات انگیزشی برای روز یک شنبه

امروزه همه چیز در حال نوسان است. در زیر چند سخن در مورد غلبه بر چالش‌های یکشنبه فهرست شده است.

۲۶- «کلید زندگی پذیرش چالش‌هاست. وقتی کسی این نکته را از یاد می‌برد‌، در واقع مرده است.» – بتی دیویس، برندهٔ جایزه اسکار آمریکایی

۲۷- «از منطقه امن خود خارج شو. رشد زمانی اتفاق می‌افتد که در حال تلاش برای به دست آوردن چیز جدید، بر احساس ناخوشایند و ناراحتی خود غلبه کنی.» – برایان تریسی،  از نویسندگان کتاب های خودیاری

۲۸- «چالش ها و مشکلات هستند که زندگی را جالب می کنند و غلبه بر آنهاست که به زندگی معنا می دهد.» – جاشوا جی مارین

۲۹- «مگذار ترس شکست قوی‌تر از هیجان پیروزی باشد.» – رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

۳۰- «چطور جرئت می‌کنی به کم قانع شوی درحالی که دنیا در تلاش است که تو درخشان باشی؟» – ست گودین، یک پدیدآور، کارآفرین، و سخنران اهل ایالات متحده آمریکا

جملات انگیزشی برای روز دوشنبه

امروز در نیمه راه هستی! به روایات زیر که در مورد پشتکار بوده و انگیزه‌ای برای غلبه بر رکود بعدازظهر دوشنبه است، نگاهی بیاندازید.

۳۱- «با انرژی و استقامت همه چیز را فتح خواهی کرد.» – بنجامین فرانکلین، از پدران بنیانگذار ایالت متحده

۳۲- «استقامت ۱۹ بار شکست و کسب موفقیت در بیستمین مرتبه است.» – جولی اندروز، بازیگر سرشناس سینما

۳۳- «ثبات چیزی است که افراد موفق را از بقیه جدا می‌کند. این اشتیاق، مداومت و استقامت است که ما باید برای رسیدن به رویا‌هایمان به آن‌ها بچسبیم تا زمانی که به واقعیت تبدیل شوند.» – تراویس برادبری

۳۴- «ارزش شکست پس از استقامت طولانی به‌مراتب بالاتر از عدم تلاش صرف ترس از شکست است.» – جورج الیوت، نویسنده‌ی انگلیسی

۳۵- «راز شادی در کار در یک کلمه است؛ تعالی. می‌خواهید کاری را خوب انجام دهید؟ از آن لذت ببرید.» – پرل باک، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا

جملات انگیزشی برای روز سه شنبه

این جملات در مورد موفقیت مطمئناً قدرت شما را تا آخر هفته تأمین می‌کند.

۳۶- «شکست‌ها را به موفقیت تبدیل کنید. ناامیدی و شکست، دو مورد از مهم‌ترین موانع رسیدن به موفقیت است.» – دیل کارنگی، مشاور و سخنران سرشناس

۳۷- «عمل کردن کلید اصلی تمام موفقیت‌هاست.» – پابلو پیکاسو، نقاش و پیکرتراش اسپانیائی

۳۸- «بهتر است با غنیمت شمردن فرصت‌ها، از نردبان موفقیت بالا رفت.» – آین رند، رمان نویس

۳۹- «فرمول موفقیت: سحرخیزی، سخت‌کوشی، نخوردن روغن.» – جی پل گتی، تاجر ثروتمند آمریکایی-بریتانیایی

۴۰- «تفاوت بین فرد موفق و دیگران، فقدان قدرت و کمبود دانش نیست، بلکه فقدان اراده است.» – وینس لومباردی، بزرگترین مربی راگبی جهان

جملات انگیزشی برای روز چهارشنبه

امروز چهارشنبه و سختی‌های هفته رو به پایان است. در اینجا به تعدادی از جملات انگیزشی برای عبور از خط پایان هفته اشاره می‌شود.

۴۱- «موانع در واقع همان چیزهای ترسناکی هستند که وقتی از هدف چشم برمی‌دارید، خواهید دید.» – هنری فورد، تاجر و صنعتگر آمریکایی

۴۲- «عزم و استقامت است که شما را به یک فرد موفق تبدیل خواهد کرد.» – کنت جی هاکینز، خواننده، آهنگساز و موسیقیدان آمریکایی

۴۳- «هدفی که می‌توانید و باید به آن دست یابید را تعیین کرده و سپس راه دستیابی به آن را بیابید.» – آبراهام لینکولن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا

۴۴- «مگذار ایده‌آل گرایی مانع به سرانجام رساندن کارهایت شود.» – شریل سندبرگ، مدیر حوزه فناوری، کنشگر و نویسنده آمریکایی

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی بهبود مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

علت اینکه مقاله امروز ما به بهبود مهارت‌های سخنرانی عمومی اختصاص دارد، این است که در پیشرفت کسب‌وکار شما تأثیر بسیار زیادی دارد. شما باید ترس را در وجودتان از بین ببرید و بر روی ارائه سخنرانی خودتان به شیوه‌ای کاملاً مؤثر متمرکز بشوید. البته ممکن است سخنرانی شما به شیوه عالی ارائه نشود و مطابق انتظار بقیه افراد هم نباشد ولی نکته‌ای که اهمیت دارد این است که شما می‌توانید کالاهایتان را به عموم ارائه بدهید. درست است که خجالتی و عصبی هستید، اما با کمک بعضی از نکات حتی ممکن است خودتان هم از صحبت‌هایتان لذت ببرید و چیزهایی را بیاموزید که حتی در تجربیات دیگران هم نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

بهبود مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

با استفاده از نکاتی که در این مقاله می‌خوانیم، با ارائه یک سخنرانی خوب می‌توانید کاری کنید تا کسب‌وکارتان رشد کند. شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، سفیر ویژه نام تجاری خودتان محسوب می‌شوید و اگر می‌خواهید شانس موفقیت خودتان را افزایش بدهید، باید در حرفه خودتان بتوانید در معرض عموم هم سخنرانی کنید. حالا اگر شما یک فرد درون‌گرایی هستید و حتی از اینکه بخواهید با گروهی از مردم صحبت کنید هم فراری هستید، چه کارهایی را باید انجام بدهید؟ در حقیقت، افرادی که سخنرانان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند، هرگز انسان‌های خاصی نیستند؛ آن‌ها فقط به سختی کار می‌کنند و می‌دانند که چگونه بر روی نقاط قوت و کارهایی که به خوبی انجام می‌دهند، تأکید بیشتری کنند. البته شما هم می‌توانید این کار را انجام بدهید. در ادامه به ۱۰ نکته برای بهبود مهارت‌های سخنرانی در میان عموم کهمخصوص افراد درون‌گراست اشاره می‌کنیم که می‌تواند به طور چشمگیری تجربه شما را در مورد سخنرانی در برابر دیگران تغییر بدهد.

مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

۱- آمادگی برای سخنرانی، نکته کلیدی و مهمی است

می‌توانید در حضور یکی از آشنایان یا دوستانتان تمرین کنید تا صحبت‌های شما منطقی به نظر برسند. با داستان‌ها، نمونه‌ها و ابزارهای مفیدی مانند تصاویر هم می‌توانید سخنرانی خود را به شکل بهتری ارائه دهید. برای الهام گرفتن از سخنرانی‌های دیگران می‌توانید چند نمونه از ویدئوهای سخنرانان برتر که به موضوع کسب‌وکار شما هم مربوط می‌شوند را تماشا کنید. حتی ممکن است بخواهید رونوشت یا متن سخنرانی دیگران را بخوانید تا ببینند که چگونه حرف‌های خود را بر روی کاغذی نوشته‌اند. وقتی همه این کارها را انجام دادید، حتماً با صدای بلند تمرین کنید؛ البته تا زمانی که بتوانید سخنرانی خود را به طور روان و راحتی ارائه بدهید.

اموزش مهارت‌ سخنرانی در افراد درون‌گرا

۲- بر روی نکات مثبت تأکید کنید

با نقاط قوت و نقاط ضعف خودتان به عنوان یک سخنران عمومی رودررو بشوید و دائماً آن‌ها را بررسی کنید. سعی نکنید که خودتان را عوض کنید و یا تبدیل به فرد دیگری بشوید. بر روی آنچه به بهترین وجه انجام می‌دهید، متمرکز بشوید؛ مثلاً ببینید که فرد شوخ‌طبعی هستید یا داستان‌سرای خوبی هستید یا اینکه بلد هستید که چگونه در مورد ابعاد مختلف یک موضوع توضیح بدهید و یا می‌توانید عقاید پیچیده و سخت را به خوبی برای بقیه باز کنید.

سخنرانی در افراد درون‌گرا

۳- بر روی مخاطبان خودتان سرمایه‌گذاری کنید

به این فکر کنید که مخاطبان شما می‌خواهند چه چیزی را از دهان شما بشنوند و امیدوار هستند که چه مشکلی را حل کنید؟ چه انتظاراتی از شما دارند؟ شما باید به مخاطبانتان چیزهایی را ارائه بدهید که می‌خواهند و به آن نیاز دارند. مخاطبان شما برای گوش دادن به حرف‌هایتان نیاز به دلیل خاصی دارند. در هنگام شروع سخنرانی، خودتان با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و فقط بر روی رساندن پیام‌های خود به آن‌ها متمرکز نشوید، بلکه تلاش کنید تا به نیازها و خواسته‌های مخاطبان هم توجه کنید.

۴- با شخصیت خودتان در روی صحنه در ارتباط باشید

مهم نیست که چطور سخنرانی عمومی خود را اجرا می‌کنید زیرا در کل یک نمایش محسوب می‌شود. حتی اگر اجرای نمایش کار راحتی برای شما نباشد، باید سعی کنید تا با شخصیت درون‌گرای خودتان در روی صحنه هم به خوبی ارتباط برقرار کنید. در این فرآیند، ممکن است بخشی از وجودتان را کشف کنید که تا به حال هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اید و تمام تجربه شما از سخنرانی در معرض عموم می‌تواند به جای اضطراب زیاد به احساس آزادی و نشاط ختم شود.

۵- در محیطی که قرار دارید، احساس راحتی کنید

قبل از اینکه بخواهید در جایی سخنرانی کنید، حتماً مکان برگزاری آن را از قبل بررسی کنید زیرا این کار به شما کمک می‌کند که در آن روز احساس راحتی و امنیت بیشتری کنید. پیشنهاد دیگر ما این است که تعدادی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان را که پشتیبان شما هستند نیز در بین مخاطبان حضور داشته باشند تا بتوانند با نگاه محبت‌آمیز خودشان به شما دلگرمی و تسلی خاطر بدهند. فقط ممکن است در حین سخنرانی به قدری غافلگیر بشوید که دوستان خود را نتوانید در بین جمعیت ببینید ولی باز هم از اینکه آن‌ها در بین جمعیت حضور دارند، احساس راحتی خواهید کرد.

۶- به ظاهر خودتان توجه کنید

نحوه لباس پوشیدن و آراستگی ظاهری شما در روزی که سخنرانی دارید می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را افزایش بدهد پس نباید از این نکته غافل شوید. به این فکر کنید که اگر تمیز و آراسته باشید و لباس‌های مناسب و مورد علاقه خودتان به تنتان باشد، چقدر احساس خوبی به شما دست می‌دهد؛ اگر از نظر ظاهری عالی به نظر برسید، مطمئناً احساس خیلی خوبی خواهید داشت. از طرفی دیگر، اگر اجازه استفاده از لباس غیر رسمی را داشته باشید، شاید احساس راحتی و جذابیت بیشتری در حین سخنرانی کنید. در ابتدا مخاطبانتان تنها بر اساس ظاهرتان شما را قضاوت خواهند کرد، بنابراین تلاش کنید تا جوری لباس بپوشید که پیام‌های شما به درستی به مخاطبانتان انتقال یابد.

۷- با لبخند سخنرانی خود را شروع کنید

تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن حتی به طور مصنوعی و ساختگی هم واقعاً می‌تواند شخص را شادتر نشان دهد و در جمع احساس راحتی بیشتری هم کند؛ بنابراین، هنگامی که سخنرانی خودتان را شروع می‌کنید، لبخند بزرگی بر لبانتان داشته باشید. احتمالاً بسیاری از مخاطبان هم متقابلاً به شما لبخند خواهند زد. در این شرایط احساس راحتی و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌کنید و حتی با مخاطبانتان ارتباط بهتری برقرار می‌کنید.

۸- ابتدا با یک داستان، سخنرانی خودتان را شروع کنید

تعریف کردن یک داستان، راهی عالی برای ادامه دادن به سخنرانی است. تعریف کردن داستان نه تنها قابلیت افزایش فوق‌العاده زیاد علاقه اولیه مخاطبان به سخنرانی شما را دارد، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا زمان، مکان و خلق‌وخوی مخاطبانتان را هم مدیریت کند. احساسات، معیاری برای موفقیت در سخنرانی محسوب می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید تا از مجموعه‌ای از احساسات برای جذب و سرمایه‌گذاری زودهنگام در مخاطبانتان استفاده کنید. سخنرانی خودتان را می‌توانید با نتیجه‌گیری در مورد داستانی که در ابتدا تعریف کرده‌اید به اتمام برسانید زیرا این کار روش خوبی برای افزایش تجربه و خرید مخاطبان از محصولات کسب‌وکارتان است و در عین حال هم موجب رضایت آن‌ها می‌شود.

۹- اجازه بدهید که افراد با یکدیگر صحبت کنند

به بحث در مورد موضوع مورد نظر خود ادامه دهید و برای ارتباطی بهتر از مخاطبانتان به طور مستقیم سؤال بپرسید. سؤال پرسیدن از مخاطبان نه تنها باعث می‌شود بعضی از شرکت‌کننده‌ها فعال‌تر شوند، بلکه به شما کمک می‌کند تا با جلب توجه دیگران هر چیزی را که باعث عصبانیت و اضطراب می‌شود را بتوانید به خوبی از بین ببرید. اگر زمان اجازه این کار را به شما بدهد، می‌توانید سناریوی نمایشی را در نظر بگیرید که در آن مخاطبانتانشرکت کنند و با این کار می‌توانید یکی از نقاط قوت خودتان را در زمان واقعی و با ذکر مثال به مخاطبان نشان بدهید.

۱۰- برای اوقات فراغت خودتان هم برنامه‌ریزی کنید

سخنرانی در برابر عموم می‌تواند انرژی زیادی را از شما بگیرد؛ مخصوصاً اگر شخصیت درون‌گرایی دارید. یکی از مهم‌ترین نکات در سخنرانی عمومی برای افراد درون‌گرا این است که قبل و بعد از رویداد سخنرانی‌تان حتماً برنامه‌ریزی کنید؛ برنامه‌ریزی درست به شما کمک می‌کند تا بتوانید انرژی از دست رفته خودتان را دوباره به دست بیاورید و همچنین به تدریج پیشرفت کنید.

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

سخنان انگیزشی و الهام بخش در ارتباط با موفقیت و زندگی

هنگامی که کیفیت تفکر خود را تغییر می‌دهیم، کیفیت زندگی نیز به‌سرعت تغییر می‌کند. همان‌طور که کلمات مثبت می‌توانند لبخند به لب بنشانند یا سخنی طنز که در جای خود ادا شده، می‌تواند کسی را بخنداند، افکار ما نیز به‌سرعت به دنیای بیرون واکنش نشان می‌دهند. ما در تمام جهان تنها یک چیز را تحت کنترل خود داریم و آن تفکر خودمان است. جملات انگیزشی نیز در این مسیر یاری گر انسان خواهند بود.

رشته افکار در هر موقعیتی به دست خود فرد بوده و این افکار و احساسات فرد است که اقدامات او و نتایجی که دریافت می‌کند را تعیین می‌نماید. همه چیز در اندیشه آغاز شده و کلمات الهام بخش یک راه سریع برای تنظیم مجدد تفکرات ما هستند. سعی کنید همواره چندین مورد از این جملات متعالی و مثبت را در ذهن داشته باشید. هر زمان که احساس کردید انرژی یا روحتان رو به زوال می‌رود، با مرور یک جمله‌ی الهام بخش به‌سرعت روحیه خود را تقویت کنید.

سخن‌های انگیزشی و الهام بخش در ارتباط با موفقیت و زندگی

در این مقاله فهرستی از بهترین روایات انگیزشی فراهم آمده تا شما خواننده‌ی عزیز بتوانید سال پیش رو را با کنترل افکار، تفکر مثبت و تعیین اهداف جدید آغاز نمایید.

۱- «راه شروع، ترک صحبت‌های خشک و خالی‌ و عمل کردن است.» – والت دیزنی، از خلاق‌ترین مردان قرن بیستم

این سخن که مستقیماً به کسب و کار اشاره می‌کند، از مردی است که شادترین مکان روی زمین و یک امپراتوری چند میلیارد دلاری را بنا نهاد.

۲- «آدم بدبین، سختی را در  فرصت‌ها می‌بیند، آدم خوش‌بین فرصت را در  سختی.» – وینستون چرچیل، نخست وزیر جنجالی بریتانیا

زمانی که از جملات افراد مشهور سخن می‌گوییم، کلمات الهام بخش وینستون چرچیل در هر فهرستی وجود خواهد داشت.

۳- «نگذار دیروز، بخش زیادی از امروزت را درگیر خود کند.» – ویل راجرز، برنده مدال لژیون لیاقت

راجرز یک بازیگر آمریکایی، کابوی، مقاله نویس و یک مفسر اجتماعی بود که اعتقاد داشت انسان همواره می‌بایست به جلو حرکت کند.

۴- «انسان از شکست بیشتر از موفقیت درس می‌آموزد. مگذار هیچ شکستی تو را متوقف کند، بلکه بگذار شخصیت تو را شکل دهد.» – ناشناس

مادامی که در دایره واژگان خود، “یادگیری” را جایگزین “شکست” می‌کنید، اندیشه‌ی شکست ضعیف‌تر شده و سبب می‌شود بر رشد و ترقی تمرکز کنید.

۵- «ضربه خوردن مهم نیست؛ دوباره برخاستن و ایستادن مهم است.» – سخن الهام بخش از وینس لومباردی، قهرمان فوتبال آمریکایی

۶- «اگر فردی بر روی چیزی کار می‌کند که برای وی مهم است، نیاز نیست کسی او را به جلو هُل دهد؛ رؤیا و خیال وی او را به سمت هدف می‌کشاند.» – استیو جابز، بنیان‌گذار شرکت کامپیوتری اپل

استیو جابز در این جمله بخش اعظمی از حقیقت زندگی را آشکار نمود. کاری را انجام دهید که در آن شور و اشتیاق دارید، موفقیت کاری به دنبال آن خواهد آمد.

۷- «افرادی که آن‌قدر دیوانه‌اند که فکر می‌کنند می‌توانند دنیا را تغییر دهند؛ به واقع  همان‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند.» – راب سیلتانن، از بنیان‌گذاران یک شرکت تبلیغاتی

این یکی از بهترین جملات انگیزشی برای زندگی است؛ زیرا اندیشه نامحدود را به یاد انسان آورده و از او می‌خواهد هرگز به افکار بزرگ و مهارنشدنی خود شک نکند.

۸- «اگر تصمیم من برای موفقیت به‌قدر کافی قوی باشد، شکست هرگز بر من غلبه نخواهد کرد.» – اوگ ماندینو، نویسنده موفق

این نوع سخن، برای آن دسته از افراد که همیشه رویای تبدیل شدن به یک سخنران انگیزشی را در سر داشته‌اند، به یاد آورنده‌ی عزم راسخ آن‌هاست.

۹- «کارآفرینانی که در مقابله با عدم اطمینان و همچنین در کاهش خطر بسیار خوب هستند، نشان یک کارآفرین کلاسیک هستند.» – مونیش پابرا

این سخن به هیجان لحظه‌ای اشاره دارد که نمی‌دانیم چه پیش خواهد آمد؛ اما می‌دانیم که حاصل آن یک تغییر شگرف و امکان پذیر است.

۱۰- «شاید در زندگی با شکست‌های زیادی رویارو شوم؛ اما هرگز مغلوب نخواهم شد.» – مایا آنجلو، شاعر و نویسنده پرآوازه‌ی آمریکایی

مایا آنجلو یکی از فعالان حقوق مدنی عالی مقام بود که روح تفکر مثبت و عزم راسخ را پذیرفت.

۱۱- «دانستن کافی نیست، باید بکار بگیریم. آرزو کردن کافی نیست، باید انجام دهیم.» – یوهان ولفگانگ فون گوته، نویسنده و متفکر و دانشمند آلمانی

این سخن به ما یادآوری می‌کند که آنچه یاد می‌گیریم را به کار بسته و به جای انتظار و امید، به سمت موفقیت دست بکار شویم.

۱۲- «تصور کنید زندگی‌ از هر نظر کامل است؛ این زندگی چگونه به نظر می‌رسد؟» – برایان تریسی، نماد موفقیت غرب

تمرین ذکر شده در این گزیده، یکی از کلیدهای شفاف کردن خواسته‌های خود در زندگی است. با یک دید روشن از زندگی اید‌ه‌آل و شاد آغاز کرده، سپس برای دستیابی به آن قدم به قدم به عقب بازگردید.

۱۳- «وقتی که می‌نشینیم، ترس تولید می‌کنیم و زمانی که برمی‌خیزیم، به آن‌ها غلبه خواهیم کرد.» – دکتر هنری لینک

پیش از آن‌که دست به عمل بریم، تصوراتی که در ذهن داریم غالباً وحشی و مهار ناشدنی هستند؛ اما هنگامی که رو به جلو حرکت می‌کنیم، درمی‌یابیم که مسیر پیش رو به‌مراتب از آنچه در ذهن داشته‌ایم، کمتر هراس‌انگیز است.

۱۴- «چه فکر کنید می‌توانید، چه فکر کنید نمی‌توانید، حق با شماست.» – هنری فورد، صنعتگر مشهور آمریکایی

این سخن که توسط هنری فورد، ناخدای صنعت آمریکا، ادا شده و بازتابی از زندگی شخصی خود او است؛ به‌درستی برای تمام طول عمر بشر کافیست. او کماکان یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های عصر جدید به شمار می‌رود و می‌گوید:« شکست فرصتی برای شروع دوباره است، این بار با هوشمندی بیشتر!»

۱۵- «امنیت خرافه‌ای بیش نیست. زندگی یا ماجراجویی است از سر شجاعت، یا هیچ‌چیز دیگر.» – هلن کلر،نویسنده‌ و فعال سیاسی آمریکایی

هلن کلر نویسنده این سخن تفکرآمیز در مورد زندگی است. همگان او را به روحیه ماجراجویانه و اعتقاد یا همه یا هیچ وی می‌شناسند.

۱۶- «فردی که اعتماد خود را به دست آورد، اعتماد دیگران را نیز به دست خواهد آورد» – ضرب‌المثل حیدیک

در این ضرب‌المثل حیدیک قدرتمند، ما یک حقیقت باستانی که کماکان در عصر مدرنیته صحت دارد را می‌آموزیم. امروزه قدرت اعتماد به نفس فرقی با گذشته‌های دور ندارد. در هر زمان با تغییر اندیشه‌های خود می‌توان افکار دیگران را تغییر داد.

۱۷- «تنها محدودیت فرد در تحقق فردای خود، شک‌های امروز او است.» – نقل قول انگیزشی توسط فرانکلین روزولت، سی‌ودومین رئیس‌جمهور آمریکا

روزولت به تأثیر تفکر مثبت در جهان اشاره کرده و بیان می‌کند که تنها مانع دستیابی به موفقیت‌های پیش رو، شک و تردید و یا اعتقادات محدودکننده است.

۱۸- «خلاقیت، هوشمندی در کنار سرگرمی است.» – آلبرت انیشتین، فیزیک دان قرن بیستم

این سخن تشویق کننده و انگیزشی نوشته‌ی آلبرت انیشتن است. او در این چند کلمه، جوهره‌ی فلسفه فکری‌اش را بیان کرد و دیگران را به جریان خلاقیت دعوت نمود.

۱۹- «ضعف استعداد بااراده، پشتکار و صرف زمان کافی قابل جبران است.» – دان زیمر

دان زیمر، بازیکن حرفه‌ای و مربی بیس‌بال، ۶۵ سال از عمر خود را به ورزش اختصاص داد. حقیقتی که او پشت سر گذاشت، نشان می‌دهد که قدرت و فداکاری نیز به اندازه توانایی مهم است. این سخن نیز به این مسئله اشاره دارد که موفقیت پیش از وقوع، در ذهن شکل می‌گیرد.

۲۰- «هرکجا که هستی و با هرچه در اختیار داری، هر عملی که به آن علاقه‌مندی را انجام بده.» – تئودور روزولت، بیست و ششمین رییس جمهور آمریکا

در سخن شماره بیست، یکی از معروف‌ترین توصیه‌های زندگی به نقل از تدی روزولت که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۹ خدمت کرده، آورده شده است. روزولت که یک خوش‌‌بین حقیقی بوده، همواره صرف نظر از زمان و مکان، به ارزش تلاش و پشتکار برای دستیابی به هدف معتقد بوده است.

۲۱- «قدردان باش. از هرکس که می‌بینی برای هر لطفی که در حق تو کرده تشکر کن.» – برایان تریسی

۲۲- «هیچ‌گاه برای تعیین هدف جدید یا رویای تازه دیر نیست.» – سی.اس.لوئیس،  منتقد و پژوهشگر ادبیات

۲۳- «شناخت کار درست و عمل نکردن به آن، نشانه‌ی فقدان شهامت است.» – کنفوسیوس، حکیم و سیاست‌مدار چینی

۲۴- «مطالعه برای ذهن است، همان‌طور که ورزش برای بدن است.» – برایان تریسی

۲۵- «تا زمان دستیابی به هدف، نقش آن را بازی کن! طوری رفتار کن که گویی اعتماد به نفس کافی داری تا زمانی که به حقیقت بدل شود.» – برایان تریسی

۲۶- «آینده متعلق به افراد شایسته است. خوب شو، پیشرفت کن و بهترین باش.» – برایان تریسی

۲۷- «به ازای هر دلیلی که دستیابی به هدف ممکن نیست؛ صدها نفر با شرایط مشابه مواجه و پیروز شده‌اند.» – جک کانفیلد، نویسنده مشهور آمریکایی

۲۸- «برای افرادی که از هر اتفاقی که رخ می‌دهد بیشترین بهره را می‌برند، همه چیز به بهترین شکل ممکن حل می‌شود.» – جان وودن، مربی تیم بستکبال دانشگاه UCLA

۲۹- «اتاق بدون کتاب به مثابه یک بدن بدون روح است.» – مارکوس تولیوس کیکرو، از بزرگترین و مشهورترین متفکران تاریخ روم

۳۰- «هدف نباید آسان به دست آید، باید فرد را مجبور به تلاش کند، حتی اگر در لحظه ناراحت کننده باشند.» – مایکل فلپس، پر افتخارترین قهرمان و اسطوره ای شنا دنیا

۳۱- «یکی از درس‌هایی که من با آن بزرگ شدم، آن بود که همواره با خود صادق بوده و هرگز اجازه ندهم فرد دیگری مرا از اهدافم منحرف کند.» – میشل اوباما، همسر باراک اوباما

۳۲- «موفقیت‌های امروز، غیرممکن‌های دیروز است.» – رابرت شولر، بازنشسته‌ی آمریکایی، کشیش، سخنران انگیزشی و نویسنده

۳۳- «تنها راه ممکن برای انجام کار‌های بزرگ، دوست داشتن کاری است که انجام می‌دهیم. اگر هنوز آن را پیدا نکرده‌ای ننشین، برخیز و به جستجو ادامه بده.» – استیو جابز

۳۴- «برای شروع، لزوماً نیاز نیست بزرگ باشید؛ اما برای بزرگ شدن، باید شروع کنید.» – زیگ زیگلار، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی

۳۵- «چشم انداز روشن در کنار برنامه‌ریزی مشخص، احساس شگرفی از اعتماد و قدرت به فرد می‌بخشد» – برایان تریسی

۳۶- «هیچ محدودیتی در راه دستیابی به موفقیت وجود ندارد؛ به جز محدودیت‌هایی که انسان در فکر خود ایجاد می‌کند.» – برایان تریسی

جملات انگیزشی برای رهبران

جملاتی که در این بخش گرداوری شده، روایاتی از موفق‌ترین رهبران دنیا بوده و برای تمام خوانندگان این مقاله، صرف نظر از آنکه کارآفرین، صاحب کسب و کار یا مدیر باشند، انگیزه‌ی لازم برای بیشترین بازدهی را دربر خواهند داشت. به یاد داشته باشید که رهبری واقعی به معنای تلاش در راه تبدیل شدن به بهترین در همه زمینه‌های زندگی و توانایی رشد اطرافیان برای تبدیل کردن آن‌ها به بهترین است. همواره روی بهبود کیفیت رهبری خود و اطرافیان تمرکز کنید.

۲۰ سخن موفقیت برای رهبران الهام بخش

در این بخش ۲۰ مورد از جملات انگیزشی و الهام بخش برای رهبران کسب و کار آورده شده است. اگر پس از مطالعه احساس کردید برایتان مفید بوده، این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۳۷- «کمال و درستی، باارزش‌ترین و محترم‌ترین وجه‌ی رهبری است. همواره کلام خود را حفظ کن.»

۳۸- «رهبری، توانایی تبدیل افراد عادی به موفقیت‌های چشمگیر است.»

۳۹- «رهبران استانداردهای بالا وضع می‌کنند، حد وسط را نپذیرفته و عملکرد ضعیف را تحمل نخواهند کرد.»

۴۰- «شفافیت کلید رهبری مؤثر است. اهداف خود را به‌وضوح تعیین کنید.»

۴۱- «بهترین رهبران، از بالاترین معیارهای ملاحظه برخوردار بوده و به مردم اهمیت می‌دهند.»

۴۲- «رهبران در ارتباط با راه حل فکر و صحبت می‌کنند. سایر افراد در ارتباط با خود مشکل!»

۴۳- «مسئولیت اصلی رهبری اندیشه‌ی آینده است. هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند این کار را برای او انجام دهد.»

۴۴- «یک رهبر موفق تشخیص می‌دهد که وابستگی او به مردم بیش از وابستگی مردم به اوست.»

۴۵- «رهبر هرگز واژه‌ی شکست را به زبان نمی‌آورد. او به موانع به چشم تجربیات آموزنده می‌نگرد.»

۴۶- «در هر عمل، قانون طلایی مدیریت را تمرین کنید. دیگران را آن‌طور مدیریت کنید که دوست دارید مدیریت شوید.»

۴۷- «رهبران ارشد اشتباهات خود را پذیرفته و از تلفات بیشتر جلوگیری می‌کنند. اعتراف کن که نگرشت تغییر کرده و زمانی که می‌بینی تصمیم اصلی ضعیف بوده، بر روی آن پافشاری نکن.»

۴۸- «رهبر پیش از آن‌که رهبر باشد، اندیشمند و متفکر است. او تمام پیامدهای تصمیم خود را پیش از آنکه بدان عمل کند، در نظر خواهد گرفت.»

۴۹- «آزمون واقعی رهبری، عملکرد فرد در شرایط بحرانی است.»

۵۰- «رهبران در لحظه تنها بر روی مهم‌ترین مسئله تمرکز کرده و تا زمانی که حل نشود، آن را رها نخواهند کرد.»

۵۱- «سه کلید اصلی رهبری ملاحظه، توجه و تواضع است. با همه مؤدبانه برخورد کن.»

۵۲- «احترام نشانه‌ی کلیدی رهبری کارا است؛ به هر میزان که احترام دریافت می‌کنی، همان‌قدر توانمندی.»

۵۳- «رهبری بیش از آنکه به عمل فرد باشد، به شخصیت او است.»

۵۴- «یک رهبر کارآفرین، نیازمند توانایی بهره‌گیری به موقع از فرصت‌ها است.»

۵۵- «رهبران نوآور، کارآفرین و آینده‌ساز هستند. آن‌ها بخش اعظم تمرکز خود را بر روی به ثمر رساندن کارها قرار می‌دهند.»

۵۶- «رهبران هرگز راضی نمی‌شوند، آن‌ها مدام تلاش می‌کنند تا بهتر از قبل شوند.»

امید داریم هرگاه به انگیزه و محرک برای رویارویی با چالش‌ها و دستیابی به اهداف خود نیاز دارید، به این جملات الهام بخش بنگرید تا شور و اشتیاق خود را بازیابید.

برای هر هدفی که در ذهن دارید، چه در مسیر یادگیری نویسندگی، چه در جهت تقویت خود به عنوان یک سخنران و سایر اهداف ریز و درشتی که در مسیر رسیدن به هدف برای خود تعیین کرده‌اید، این جملات که یکی از بزرگ‌ترین کلیدهای موفقیت یعنی انرژی مثبت را در خود گنجانده‌اند، محرک و مشوق راهتان خواهند بود.

جملات انگیزشی مورد علاقه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

جملات انگیزشی سری سوم

جملات انگیزشی سری سوم

۲- پاهای خود را در کنار یکدیگر قرار ده، چشم‌ها را ببند و در مسیر خود حرکت کن. – جورج لوکاس، کارآفرین و فیلمساز آمریکایی

۳- طوری رفتار کن انگار کار متفاوتی انجام می‌دهی. – ویلیام جیمز، فیلسوف آمریکایی

۴- هدف راه خود را پیدا خواهد کرد. – اوریسون سوئت ماردن، نویسنده

جملات انگیزشی میا هام

۵- من برای عقب راندن موانع از سر راهم سخت و طولانی کار کرده‌ام و به خود و هم تیمی‌هایم اجازه پسرفت نداده‌ام. –میا هام، بازیکن بازنشسته پرآوازه فوتبال

۶- برای حمله منتظر داغ شدن شمشیرت نباش؛ بلکه با حمله آن را داغ کن. – ویلیام باتلر یتس،  نویسنده و شاعر

۷- برای ادامه یک حرکت نیاز به اهداف بزرگ و دائمی است. – مایکل کوردا، نویسنده معروف

جملات انگیزشی دایان ساویر

۸- هر چه در زندگی می‌خواهید، دیگران نیز می‌خواهند. آن‌قدر به خود اعتقاد داشته باشید که حق خود را با آن‌ها برابر بدانید. – دایان ساویر، شخصیت‌ مشهور تلویزیونی آمریکا

۹- اهداف بزرگی را دنبال کنید، هرچه بزرگ‌تر بهتر. نه فقط در آینده، حتی در زمان حال نیز انتظار شگفت‌انگیزترین رویدادها را داشته باشید. توجه داشته باشید که برای خوبی هیچ سقفی وجود ندارد. به هیچ وجه اجازه ندهید هیچ چیز مانع شما شده و یا از پیشرفت بازدارد. – آیلین کاددی

۱۰- هدف نهایی نفس انسان آن است که به جای دیدن چیز جدید، خود به چیز دیگری تبدیل شود. – محمد اقبال، سیاست‌مدار و متفکر پاکستانی

۱۱- خودشناسی امر بسیار مهمی است. هم برای تصمیم گیری و هم برای نشان دادن قابلیت‌های فردی. – ملاله یوسف زی،  فعال حقوق بشر

جملات انگیزشی  مارتین لوتر کینگ

۱۲- اولین سؤالی که کشیش و لویت پرسیدند این بود: اگر من دیگر به این مرد کمک نکنم، چه اتفاقی برایم رخ خواهد داد؟ اما … ساماریای خوب این سؤال را معکوس کرد: اگر من کمک به این مرد را متوقف نکنم، چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟ – مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار 

۱۳- من واقعاً معتقدم که هر فرد دارای استعداد، توانایی و یا مهارتی است که از طریق آن می‌تواند در زندگی به موفقیت برسد. – دیان کونتز

۱۴- برای رسیدن به اهداف عالی باید بر افرادی که سر راهمان قرار می‌گیرند، غلبه کنیم. – جورج اس پاتون، ژنرال آمریکایی

۱۵- من نمی‌ترسم … من برای این کار متولد شده‌ام. – جوآن او

جملات انگیزشی توماس ادیسون

۱۶- همیشه راهی برای بهتر انجام دادن کارها وجود دارد؛ آن را بیابید. – توماس ادیسون، مخترع با استعداد

۱۷- برای رسیدن به هدفی خاص، سعی کن نقطه‌ای بالاتر از آن را نشانه بگیری. – رالف والدو امرسون، فیلسوف و نویسنده آمریکایی

۱۸- همیشه برای بهتر شدن تلاش کن. اگر بدانی چه کسی هستی و با قدرت خود توان انجام چه کارهایی را داری، می‌توانی هر کاری که در ذهن داری را انجام دهی. – الا ویلر ویلکاکس، نویسنده و شاعر آمریکایی 

جملات انگیزشی برایان تریسی

۱۹- من معتقدم که خوش شانسی کاملاً قابل پیش‌بینی است. اگر می‌خواهید خوش شانس‌تر باشید، به دنبال فرصت‌های بیشتر و فعال‌تر باشید. – برایان تریسی، نویسنده مشهور

۲۰- موسیقی انگیزه است و انسان را آرام می‌کند. – تاکیا وایتیتی، کارگردان نیوزلندی

۲۱- اگر فکر می‌کنید می‌توانید کاری را انجام دهید، قطعاً می‌توانید. – جان باروز، نویسنده معروف

۲۲- هرگز شکایت نکنید و هیچ وقت توضیح ندهید. – بنجامین دیزرائیلی، سیاستمدار و رمان‌نویس بریتانیایی

جملات انگیزشی فیلیپ سیدنی

۲۳- یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت. – فیلیپ سیدنی، مقرب دربار ملکه الیزابت 

۲۴- اگر از من می‌پرسید برای انجام چه کاری به این دنیا آمده‌ای، به شما خواهم گفت: آمده‌ام زندگی کنم و بخندم. –امیل

۲۵- نمی‌توانید بر اساس آنچه قصد انجام آن را دارید، اعتباری به دست آورید. – هنری فورد، نویسنده و نظریه‌پرداز آمریکایی

۲۶- هیچ‌گاه نباید تسلیم شد. برندگان هرگز تسلیم نشده و بازنده‌ها هرگز برنده نمی‌شوند. – تد ترنر، بنیانگزار سی ان ان

جملات انگیزشی ناپلئون هیل

۲۷- هدف رویایی است که ضرب‌الاجل دارد. – ناپلئون هیل، نویسنده آمریکایی 

۲۸- من علت موفقیت خود را این‌طور تعریف می‌کنم: هیچ‌گاه بهانه‌تراشی نکرده و هرگز بهانه‌ای را نپذیرفته‌ام. – فلورانس نایتینگل، آماردان بزرگ انگلیسی

۲۹- همین حالا به دنبال هدف خود بروید. آینده به هیچ‌کس وعده داده نشده. – وین دایر، نویسنده کتاب‌های خودیاری

۳۰- نور درونی خود را دنبال کرده و دیوانگی باطنی خود را پنهان نکنید. – آلن گینزبرگ، شاعر آمریکایی

۳۱- یک هدف مهم و قاطع را با عزم و قدرت دنبال کنید. – کارل وان سوئیتز

اچ جکسون براون جملات انگیزشی

۳۲- همین حالا باید اقداماتی که شما را به اهدافتان می‌رساند، انجام دهید. یک نیاز قوی برای رسیدن به اهداف در خود به وجود آورید. – اچ جکسون براون، موسیقی‌دان آمریکایی

جملات انگیزشی هرمان کین

۳۳- یکی از قابلیت‌های من پیش از رئیس‌جمهور شدن، توانایی در سخنوری بود. نه یک سخنران انگیزشی. بلکه یک سخنران الهام‌بخش. انگیزه درون الهام نهفته است. شما باید الهام‌بخش باشید. این همان کاری است که من کردم. من به عموم مردم الهام می‌بخشم، حتی به کارکنان خود نیز را الهام می‌بخشم. من الهام‌بخش سازمان‌هایی هستم که می‌خواهم موفق شوند. – هرمان کین، مقاله‌نویس آمریکایی

۳۴- یک شخص مهم زمانی آدم بی‌اهمیتی بود و سپس تصمیم گرفت مهم باشد. – جان باروز، نویسنده

۳۵- آنچه نبوغ نامیده می‌شود، سرزندگی و سلامت است. – هنری دیوید تورئو، اصلاح‌طلب و ریاضت‌کش آمریکایی

جملات انگیزشی کریستوفر ریو

۳۶- هرگز تسلیم نشو. امیدت را از دست نده. هیچ‌گاه خیانت نکن. – کریستوفر ریو، بازیگر

۳۷- هرگز عقب نشینی نکن. هیچ‌گاه توضیح نده و کاری که باید را انجام بده. – بنجامین جووت، استاد مشهور زبان انگلیسی آکسفورد

۳۸- هرچقدر کارهای بیشتری انجام دهی، قدرت عمل بالاتری خواهی داشت. – لوسیل بال، کمدین معروف آمریکایی

توماس جفرسون جملات انگیزشی

۳۹- تصمیم بگیرید که هیچ‌گاه بیکار نباشید. هیچ کس نمی‌تواند از زمانی که به هدر نرفته شکایت کند. اگر ما همواره در حال تلاش باشیم، نتیجه شگفت آور خواهد بود. – توماس جفرسون، از پدران بنیانگذار آمریکا

۴۰- آنچه در آینده انجام خواهم داد معرف من است نه آنچه تا به حال انجام داده‌ام. – لورن باکال، خواننده و بازیگر آمریکایی

۴۱- ما انسان‌ها دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم را می‌سازیم و محیط اطراف خود را شکل می‌دهیم. – اوریسون سوئیت ماردن، نویسنده

لئونارد ملودینو جملات انگیزشی

۴۲- فرآیندهای ذهنی ناخودآگاه عمل می‌کنند؛ زیرا در بخشی از مغز به وجود می‌آیند که غیرقابل دسترسی است. عدم دسترسی به آن‌ها به دلیل معماری مغز است و نه به این دلیل که آن‌ها فشارهای انگیزشی سرکوب شده‌اند. – لئونارد ملودینو، فیزیکدان آمریکایی

۴۳- بجای دست دست کردن، عمل کن. – هورس

جملات انگیزشی دوایت دی آیزنهاور

۴۴- انگیزه هنر واداشتن مردم به انجام کاری است که می‌خواهند، طوری که آن را بسان یک هدف ببینند. – دوایت دی آیزنهاور، سی وچهارمین رییس جمهوری آمریکا

۴۵- برای شروع، شروع کنید. – ویلیام وردزورث، شاعر بزرگ انگلیسی

۴۶- همیشه به دنبال یادگیری چیزهای مفید باش. – سوفوکلس، تراژدی‌نویس یونان باستان

۴۷- حتی اگر با صورت زمین خوردی باز هم به راه خود ادامه بده. – ویکتور کیام، مدیر اجرایی محصولات رمینگتون

۴۸- با دیگران آرام و نسبت به خود سختگیر باش. – ترزا آویلا مقدس، راهبهٔ اسپانیایی

جملات انگیزشی متی هنری

۴۹- آرامش بعد از طوفان می‌آید. – متی هنری، نویسنده

۵۰- من کتاب‌های انگیزشی را دوست دارم؛ زیرا روحیه‌ی به چنگ آوردن خواسته‌ها را می‌ستایم. سرنوشت تو در دستان خود توست، زندگی‌ات ‌را خودت رقم می‌زنی، محدودیت‌ها را نپذیر و پیش از آن‌که دستی تو را به پیش براند، خود خیز بردار. – لوئیس منسچ، نویسنده

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

نحوه‌ی شروع کسب‌وکار آنلاین کوچک

۷ گام درست و ثابت برای جذب بازدیدکننده به سایت و فروش محصولات یا خدمات خود به آن‌ها

هنگام شروع یک کسب‌وکار آنلاین، مراحلی پیش روی شما وجود دارد که اگر به ترتیب از آن‌ها پیروی کنید، موفقیت خود را تضمین خواهید کرد. هزاران کسب‌وکار با پیروی از مراحل زیر به موفقیت رسیده‌اند:

۱- یک نیاز را پیدا کنید و آن را تکمیل کنید.

۲- متن فروش خود را بنویسید.

۳- یک وب‌سایتی که استفاده از آن آسان باشد، طراحی و ایجاد کنید.

۴- از موتورهای جستجو برای بالا بردن ترافیک سایت خود استفاده کنید.

۵- یک شهرت تخصصی برای خودتان ایجاد کنید.

۶- با استفاده از ایمیل، مشتریان و مشترکین خودتان را تحت نظارت قرار دهید.

۷- با استفاده از فروش محصولات و ایجاد فرصت‌های ویژه برای فروش محصولات/خدمات، درآمد خود را افزایش دهید.

هر شخصی، از مبتدی گرفته تا کارآفرینان با تجربه می‌تواند طبق این ۷ مرحله، برای شروع کسب‌وکار آنلاین خود اقدام کند.

۱- یک نیاز را پیدا کنید و آن را تکمیل کنید

اکثر افرادی که برای اولین بار قدم در عرصه‌ی کسب‌وکار می‌گذارند، دچار اشتباه می‌شوند و دلیل آن این است که اول به دنبال محصول و درآمد هستند و بعد سمت بازاریابی می‌روند.

برای افزایش شانس موفقیت، کار خود را با بازاریابی شروع کنید. این ترفند برای پیدا کردن افرادی است که در حال جستجوی راه‌حل برای یک مشکل هستند، اما به تنهایی نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند. اینترنت این نوع بازاریابی را آسان می‌کند:

  • به انجمن‌های آنلاین مراجعه کنید تا ببینید که مردم چه سؤالاتی می‌پرسند و در حال تلاش برای حل چه مشکلاتی می‌باشند.
  • در مورد کلمات کلیدی که اکثر مردم جستجو می‌کنند، تحقیق نمایید.
  • از سایت رقیبان بالقوه‌ی خود بازدید کنید و در مورد هر آنچه نیاز دارد و در آن سایت به نوعی به آن نیازها پاسخ داده شده است، یادداشت‌برداری کنید. سپس، می‌توانید با استفاده از آنچه یاد گرفته‌اید، سایت خود را ایجاد کنید و کار خود را حتی بهتر از رقیبان خود پیش ببرید.

۲- متن فروش خود را بنویسید

فرمول‌های اثبات شده‌ای برای کپی رایت وجود دارد که مشتریان را از طریق فرآیند فروش تا لحظه‌ی خرید، جذب محصول می‌کنند، به عبارت دیگر روشی برای متقاعد کردن مشتری است. مراحل انجام این کار:

  • با استفاده از عناوین محکم و اجباری، در مشتریان خود علاقه ایجاد کنید.
  • مشکل محصول خود را حل کنید.
  • با حل کردن این مشکل، اعتباری برای خود کسب کنید.
  • از توصیفاتی که خریداران محصولات شما ارائه داده‌اند، استفاده کنید.
  • در مورد محصول و مزیت‌های آن برای کاربر، صحبت کنید.
  • پیشنهاد ویژه‌ای ارائه دهید.
  • ضمانت قوی برای محصول خود، ایجاد کنید.
  • موقعیت‌های فوری برای خرید محصول بسازید.
  • در مورد فروش محصول خود، سؤال کنید تا در صورت تمایل مشتری، خرید انجام شود.

شما در عمل کپی رایت، نیاز به تمرکز روی مشکلات مردم دارید تا بتوانید آن‌ها را با یک روش «منحصربه‌فرد» حل کنید یا باعث بهتر شدن زندگی آنان شوید. خود را به جای مشتری بگذارید و از خودتان بپرسید « در این محصول چه چیزی به نفع من است؟»

۳- یک وب‌سایتی که استفاده از آن آسان باشد، طراحی کنید

هنگامی که توانستید بازار کار و محصول خود را به دست آورید و تا حدی فرآیند فروش خود را راه انداختید، اکنون آماده ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار کوچک خود هستید. فراموش نکنید که کار خود را ساده بگیرید و افراط زیاد به خرج ندهید چون حالت پیچیده و تخصصی داشتن سایت، نیاز زمان و تلاش زیادی برای یادگیری طرز استفاده از آن دارد. شما کمتر از ۵ ثانیه برای جلب توجه کاربر وقت داشته باشید. اگر سایت شما حالت کاربرپسندی نداشته باشد، کاربر سایت را ترک می‌کند و دیگر از آن بازدید نمی‌کند. برخی از نکات مهم که باید به خاطر بسپارید:

  • بر روی پس‌زمینه‌ی سفید، یک یا دو فونت ساده انتخاب کنید.
  • پیمایش سایت را به صورت تمیز و ساده ایجاد کنید و در تمامی صفحه‌ها، حالت پیمایش ثابت و یکسان باشد.
  • در صورتی از گرافیک، فیلم یا صدا استفاده کنید که به پیام‌رسانی شما کمک کند و محتوایی که قصد دارید به کاربر ارائه دهید را برساند.
  • مراحل خرید آسانی ایجاد کنید، به طوری که بیشتر از ۲ کلیک برای این کار لازم نباشد.
  • وب‌سایت شما فروشگاه آنلاین شما است، بنابراین آن را به گونه‌ای طراحی کنید که باعث ایجاد صمیمیت بین شما و مشتری شود.

۴- از موتورهای جستجو برای بالا بردن ترافیک سایت خود استفاده کنید

تبلیغات کلیکی (PPC) ساده‌ترین روش برای افزایش ترافیک سایت جدید است. این روش دو مزیت مهم برای شما دارد:

۱- تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می‌شود.

۲- تبلیغات PPC به شما اجازه می‌دهد که کلمات کلیدی، عنوان‌ها، قیمت‌ها و روش‌های فروش مختلفی را امتحان کنید.

شما با استفاده از این روش نه تنها فوراً ترافیک به دست می‌آورید، بلکه همچنین می‌توانید با استفاده از تبلیغات PPC،بهترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی را کشف کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را در متن فروش و محتوای مربوط به سایت خود توزیع کنید چون این کار به رتبه‌ی شما در نتایج جستجو کمک می‌کند و آن را بالاتر می‌برد.

۵- یک شهرت تخصصی برای خودتان ایجاد کنید

مردم برای پیدا کردن اطلاعات موردنظر خود، از اینترنت استفاده می‌کنند. با ارائه‌ی اطلاعات به صورت رایگان به دیگر سایت‌ها، می‌توانید ترافیک و رتبه‌ی سایت خود را در نتایج جستجو بالاتر ببرید. رازی که در این کار وجود دارد، قرار دادن لینک سایت در بخشی از این اطلاعات است.

  • محتوای تخصصی را به صورت رایگان ارائه دهید. مقاله‌ها، ویدیوها و دیگر محتوایی که برای مردم مفید باشد، ایجاد کنید. این محتوا را از طریق دایرکتوری‌های مقاله آنلاین یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی توزیع کنید.
  • در محتوای سایت خود، یک گزینه‌ای تحت عنوان «ارسال به دوست» قرار دهید.
  • در انجمن‌های تجاری و شبکه‌های اجتماعی به صورت یک متخصص فعالیت کنید تا به بازاریابی دلخواه خود دست پیدا کنید.

شما با انجام این کار افرادی زیادی را جذب خواندن مطالب‌تان می‌کنید و بهتر از آن هم این است که سایت‌های دیگر محتوای شما را همراه لینک سایت، به اشتراک می‌گذارند و امکان دارد بازدیدکنندگان آن سایت، از سایت شما هم بازدید کنند. موتورهای جستجو به لینک‌هایی که در سایت‌های مرتبط قرار داده می‌شود، علاقه دارند و با بالا بردن رتبه‌ی سایت‌تان در نتایج جستجو از شما تقدیر می‌کنند.

لیست ایمیل

۶- با استفاده از ایمیل، مشتریان و مشترکین خودتان را تحت نظارت قرار دهید

هنگامی که لیست ایمیل را با استفاده از ثبت‌نام‌های انجام شده در سایت، تهیه می‌کنید، ارزشمندترین دارایی کسب‌وکار خود را ایجاد می‌کنید. مشتریان و کاربران به شما اجازه‌ی ارسال ایمیل به آن‌ها را می‌دهند. به این معنی که:

  • شما چیزی که می‌خواهند را به آن‌ها می‌دهید.
  • شما روابط خودتان را با آن‌ها، توسعه می‌دهید.
  • پاسخ و بازخورد آن‌ها نسبت به پیام شما، قابل اندازه‌گیری است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، دقیق‌تر نتیجه‌گیری کنید.
  • بازاریابی ایمیل خیلی بهتر و مؤثر از انتشار آن در رادیو و تلویزیون است، چون این روش هدفمندتر است و مشتریان را به طور دقیق‌تر، هدف‌گیری می‌کند.

هر فردی که از سایت شما بازدید می‌کند در لیست شما قرار می‌گیرد و به مرور زمان لیست مربوط به ایمیل‌ها افزایش می‌یابد که برای هدایت و مدیریت این لیست نیاز به افراد کاربلد است.

۷- با استفاده از فروش محصولات و ایجاد فرصت‌های ویژه برای فروش محصولات/خدمات، درآمد خود را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین ترفندهای بازاریابی اینترنتی، بالا بردن مدت زمان استفاده‌ی مشتریان از خدمات/محصولات شما است. حداقل ۳۶ درصد از مردمی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، بار دیگر نیز این کار را انجام می‌دهند، البته در صورتی که آن‌ها را تحت نظارت داشته باشید و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای یادآوری کسب‌وکار خود را انجام دهید. بدون شک انجام اولین فروش، سخت‌ترین مرحله است و به گران بودن محصول ربطی ندارد، مهم این است که جلب توجه کردن و تشویق مشتری به خرید را بلد باشید؛ بنابراین از فرصت‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنید تا مشتریان بار دیگر از شما خرید کنند:

  • هنگام تبلیغات یا هر نوع بازاریابی محصولات اصلی و موجود خود را ارائه دهید.
  • با ارسال کوپن‌های مخصوص که نشان وفاداری شما به مشتری است، آن‌ها را به بازدید دوباره از سایت خود تشویق کنید.
  • پس از خرید، در صفحه‌ی «با تشکر از خرید شما»، محصولات مرتبط را به مشتری نشان دهید.
  • به خاطر وفاداری به مشتریان خود پاداش بدهید تا نسبت به شما وفادارتر شوند.

اینترنت در طول یک سال به سرعت دچار تغییر شده است که ایجاد این تغییرات در حالت عادی ۵ سال طول می‌کشد، اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب‌وکار موفق در اینترنت، تغییری نکرده است. اگر شما فقط قصد شروع یک کسب‌وکار کوچک را دارید، می‌توانید طبق این ۷ مرحله‌ی مطرح شده عمل کنید. اگر نسبت به انجام مرحله‌ای بی‌میل هستید یا به صورت ناخودآگاه آن را فراموش کرده‌اید، حتماً در آن مورد بررسی‌هایی انجام دهید تا آن را نیز عملی کنید، چون اگر این مراحل با هم انجام شود موجب موفقیت کسب‌وکار شما می‌شوند. با دقت زیاد، از انجام اشتباه در شروع کار خود جلوگیری کنید.

 

منبع:چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

چرا ما از کمک گرفتن از دیگران می‌ترسیم؟

شاید نمی‌دانیم که در این‌جور مواقع چه کاری را باید انجام دهیم و با وجود اینکه به کمک دیگران نیاز داریم، باز هم درخواست کمک نمی‌کنیم یا اینکه می‌ترسیم از کسی تقاضای کمک کنیم. بسیاری از انسان‌ها تمایلی به کمک گرفتن از دیگران ندارند و تصمیم می‌گیرند تا در تنهایی خود، رنج بکشند.

چرا ما از کمک گرفتن از دیگران می‌ترسیم؟

چرا ما از کمک گرفتن از دیگران می‌ترسیم؟

چه چیزی باعث می‌شود تا از دیگران کمک نگیریم؟ گاهی اوقات ممکن است به این خاطر باشد که از درخواست کردن کمک از دیگران واهمه داریم چون نمی‌خواهیم در مقابل غریبه‌ها، دوستان یا حتی رئیسمان فردی ضعیف، نیازمند و بی‌کفایت به نظر برسیم.

در محیط‌های کاری که بین کارمندان رقابت زیادی وجود دارد، اگر کسی درخواست کمک کند باعث می‌شود تا دیگران از این کار او بر علیه او استفاده کنند؛ فقط به این خاطر که چیزی را نمی‌داند و البته این ترس تا حدی قابل درک است. اگر خیلی رک از دیگران درخواست کمک کنید، ممکن است به شما به عنوان فردی نگاه کنند که همیشه به دیگران اعتماد می‌کند و از طرفی در برابر دوستانتان، فردی ناتوان شناخته می‌شوید. واقعیت این است که طرز فکر همه‌ی افراد شبیه به هم نیست. البته بعضی از افراد هم هستند که به بهانه ترفیع در شغلشان به دیگران کمک می‌کنند.

 ترس از کمک گرفتن از دیگران

بعضی از افراد هم فکر می‌کنند که با کمک گرفتن از دیگران شهرتشان به خطر می‌افتد و در نتیجه احساس شرمساری و ناامنی می‌کنند. حتی ممکن است به توانایی‌هایشان شک کنند، اعتمادبه‌نفسشان پایین بیاید و نگران این باشند که دیگران چه فکری در موردشان می‌کنند. اکثر افراد دوست ندارند در محیط کاریشان توجه دیگران را به خودشان جلب کنند. متأسفانه همه‌ی ما به خاطر گرایشی طبیعی که داریم، خودمان را با بی‌رحمی قضاوت می‌کنیم و اغلب فکر می‌کنیم که موقعیت بدتر از چیزی است که در واقعیت نشان می‌دهد. در نتیجه، حجم زیادی از اطلاعات را با کمک نگرفتن از دیگران از دست می‌دهیم. می‌توانیم به تمامی این شرایطی که بر خودمان تحمیل می‌کنیم، با دید مثبتی نگاه کنیم یا اینکه بیاموزیم که چگونه چنین موقعیت‌هایی را با اعتمادبه‌نفس بیشتر مدیریت کنیم.

حالا می‌خواهیم مثالی در این زمینه برایتان بزنیم؛ فردی را می‌شناسیم که صاحب شرکت است و از سنین جوانی کار خود را شروع کرده است و در سن ۴۰ سالگی تبدیل به مرد موفقی در زمینه تجارت شده است. این فرد، مربی و مشاوری در زندگی خود داشته است و به‌صورت ماهانه جلساتی را با این مربی برگزار می‌کند. مربی هم توانسته است در ابعاد متفاوتی از زندگی به این فرد کمک کند. هدف از داشتن مربی این است که فرد روشن فکر شود و ابعادی از زندگی که ممکن است از آن غافل باشد را به درستی ببیند. این فرد، حضور مشاور را دلیل موفقیت کاری‌اش می‌داند و هرگز وجود او را نشانه‌ای از ضعف و ناتوانی نمی‌داند.

روش های کمک به دیگران بدون ترس

دیدگاه ما غلط است

بسیاری از ما به طور خودکار و غیر ارادی فکر می‌کنیم که رفتن به نزد مشاور، گذراندن دوره‌های رشد شخصیتی یا ملاقات منظم با مشاور زندگی به این معنی است که اتفاق بدی در زندگی پیش آمده است یا اینکه در حال وقوع است. در کل، کلمه‌ی «کمک» در ذهن اکثریت افراد معنی منفی‌ای دارد. واقعیت این است که اگر به کمک گرفتن از دیگران با دیدگاهی مثبت نگاه کنیم، رفتن به نزد مشاور و استفاده از نظریات او در زندگی تبدیل به کار قدرتمندانه و مثبتی می‌شود.

حتماً لازم نیست که برای کمک گرفتن و تغییر زندگی‌تان در موقعیت سختی قرار داشته باشید

در هر شرایطی که هستید می‌توانید از دیگران کمک بگیرید و حتماً لازم نیست که در موقعیت بدی قرار داشته باشید. می‌توانید به این فکر کنید که می‌خواهید سلامتی و خوشبختی خودتان را در زندگی ارتقا دهید و با افزایش اعتمادبه‌نفس خودتان، فرد موفق‌تری شوید. همه‌ی افراد در طول زندگی خود دوست دارند تا تغییر کنند. تغییر چه در شرایط کاملاً طبیعی صورت بگیرد یا در موقعیتی انجام شود که فرد مجبور به تغییر باشد، همیشه به معنای بهبود سلامت و خوشبختی در زندگی است و اجازه می‌دهد تا تبدیل به ورژن بهتری از خودمان بشویم.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که نمی‌توانید به تنهایی تغییر کنید و این کاملاً طبیعی است؛ باید این واقعیت را بپذیرید و بدانید که کمک گرفتن از دیگران یا از جایی، کار کاملاً طبیعی و نرمالی است و چیزی نیست که به خاطر آن احساس شرمندگی کنید و خجالت بکشید.

ترس از کمک گرفتن از دیگران

کمک گرفتن از دیگران نشانه ضعف فرد نیست

در مثالی که برایتان زدیم، داشتن مشاور زندگی باعث می‌شود تا فکر فرد بازتر شود و بتواند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری انجام دهد. کسی که مدیر یک شرکت است، در کنار اینکه باید یک پدر و همسر خوبی باشد، مسئولیت‌های زیادی را بر روی دوش خود دارد. مشاور زندگی، کسی است که رسیدن به اهداف فردی را دائماً یادآوری می‌کند و در برخورد با مشکلات یا موقعیت‌های سخت به فرد کمک می‌کند تا با دیدی وسیع‌تر بتواند خود را پیدا کند. البته منظور ما این نیست که فقط از مشاور زندگی کمک بگیرید بلکه شامل هر نوع کمکی می‌شود. تحقیقات ثابت کرده است که داشتن سیستم حمایتی، فواید مثبت زیادی را به دنبال دارد؛ مثل رسیدن به سطوح بالاتری از خوشبختی و تندرستی، استفاده بهتر از استعدادها و زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر.

برای اینکه بتوانید بیشتر این موضوع را درک کنید، می‌توانیم بگوییم که افراد موفق هم همیشه از دیگران کمک می‌گرفتند و از نصیحت‌های دیگران در زندگی خود استفاده می‌کردند یا مثلاً پشت هر ورزشکار موفقی، یک مربی وجود دارد. مربی، ورزشکارها را تربیت و راهنمایی می‌کند تا بتوانند به موفقیت برسند. مربی‌ها، توانایی کشف نقاط ضعف و رشد نقاط قوت ورزشکارها را دارند. ورزشکار بر روی روال تربیتی فعلی یا روال خاصی متمرکز می‌شود ولی مربی نقشه بزرگ‌تری برای اجرا دارد و روال تربیتی ورزشکارها تنها یکی از چند هدف مربی محسوب می‌شود که در نهایت منجر به موفقیت و عملکرد بهتر ورزشکارها می‌شود. بدون برنامه‌ریزی و دیدگاه مربی برای اجرای روال‌های تربیتی و همچنین راهنمایی بیشتر، ورزشکارها نمی‌توانند به خوبی تربیت شوند و نهایت تلاش خود را کنند.

کمک گرفتن از دیگران یک توانمندی است

با کمک گرفتن همیشگی یا پذیرفتن نصیحت دیگران، می‌توانید زندگی‌تان را کنترل کنید و اجازه ندهید که شرایط خارجی (مثلاً اینکه افراد دیگر چه فکری در مورد شما می‌کنند) روی رفتار و عملکردتان تأثیر بگذارد. پذیرفتن نقاط ضعف به شجاعت خاصی نیاز دارد. اگر در مرحله‌ای از زندگی‌تان قرار دارید که می‌خواهید تغییراتی را ایجاد کنید و یا اوضاع زندگی‌تان را بهبود ببخشید، وقت این است که با کمک گرفتن از دیگران، نقاط ضعفتان را به نقاط قوت تبدیل کنید.

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

جملات انگیزشی سری دوم

جملات انگیزشی سری دوم

۱- اگر تنها یک گوشه در جهان باشد که بتوان از رشد و ارتقای آن اطمینان حاصل کرد، آن نفس انسان است. – اولدوس هاکسلی، فیلسوف بریتانیایی

۲-  به ساعت نگاه نکن. کارى که ساعت می‌کند انجام بده. حرکت کن. – سم لونسن

۳- عمل انجام شده بهتر از سخن خوب اما بدون عمل است. – بنجامین فرانکلین، از پدران بنیان‌گذار آمریکا

۴- درست و بی‌نقص سخن بگو. منظور خود را به‌وضوح برسان و از کلمات برای بدگویی از خود یا دیگران استفاده مکن؛ بلکه از قدرت آن‌ها در راه عشق و راستی بهره ببر. – دون میگوئل رویز، نویسندهٔ اهل مکزیک

۵- هر زمان که ممکن بود مهربان باش. مهربانی همیشه امکان‌پذیر است. – دالایی لاما، رهبر دینی بوداییان تبت 

۶- راه شروع کار این است کــه صحبت کردن را تمام کرده و عمل را آغاز کنید. – والت دیزنی، کارآفرین موفق

۷- اگر می‌خواهید موفق باشید، باید قدم در راه‌های نرفته بگذارید؛ نه اینکه راه‌های پاکوب شده‌ای را بروید که موفقیت‌های معمولی به دنبال دارد. – جان دی. راکفلر، بنیانگذار استاندارد اویل

۸- یا تو روز را می‌گردانی یا روز تو را. – جیم روون، نویسنده و سخن ران انگیزشی

۹- دانستن کافی نیست، باید دانسته‌ها را کار برد. خواستن کافی نیست، می‌بایست دست به کار شد. – یوهان ولفگانگ فون گوته، نویسنده و حکیم آلمانی

۱۰- اهداف به خودی خود محقق نمی‌شوند، باید آن‌ها را محقق نمود. – جان اف کندی، وکیل آمریکایی

۱۱- هیچ وقت برای تعیین هدف و رویای جدید دیر نیست. – لس براون، سخنران انگیزیشی

۱۲- هرگز تسلیم نشو، این دقیقاً همان زمان و مکانی است که شرایط دگرگون می‌شود. – هریت بیچر استو،نویسنده ادبیات پایداری سیاهان

۱۳- برای موفق شدن، ابتدا باید باور کنیم که می‌توانیم. – نیکس کازانتزاکیس، مترجم و جهانگرد یونانی

۱۴- تعداد هدف‌هایی که تاکنون به آن‌ها دست یافته‌ایم، مهم نیست؛ همواره باید دید خود را بر روی هدف بزرگ‌تر متمرکز نمود. – جسیکا ساویچ، خبرنگار و روزنامه‌نگار آمریکایی

۱۵- جنگ سخت‌تر، پیروزی باشکوه‌تر در پی خواهد داشت. – توماس پین، انقلابی و ایدئال‌گرای انگلیسی

۱۶- کلید موفقیت، انتخاب همراهانی است که موجب پیشرفت ما می‌شوند و وجود آن‌ها ما را به بهترین خودمان تبدیل می‌کند. – اپیکتسوس، فیلسوف رواقی یونان

۱۷- در صورت ناتوانی برای آماده سازی خود، در حال آماده کردن خود برای شکست هستی! – بنجامین فرانکلین،  از پدران بنیان‌گذار آمریکا

۱۸- می‌خواهی بدانی که هستی؟ نپرس، عمل کن. اقدام تو شخصیتت را تعریف می‌کند. – توماس جفرسون، از پدران بنیانگذار آمریکا

۱۹- من ترجیح می‌دهم در حال انجام کاری بزرگ شکست بخورم تا هیچ کاری نکنم و پیروز باشم. – رابرت اچ.شولر، نویسنده

۲۰- هنگامی که طنابی که در دست داری به اتمام رسید، طناب دیگری به آن گره‌ بزن و به راهت ادامه بده. – فرانکلین روزولت، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا

۲۱- استقامت، نوزده بار شکست و پیروزی در بیستمین مرتبه است. – جولی اندروز، هنرپیشه معروف

۲۲- هرکجا که خواسته‌ای هست، راهی برای رسیدن به آن نیز وجود دارد. اگر حتی شانس بسیار کوچکی داری که عملی انجام دهی و تو را به مقصد نزدیک‌تر کند، تعلل نکن. عمل کن! درب پیش رو را با تمام قدرت باز کن و اگر نشد از پاهایت کمک بگیر. – پلین کائل

۲۳- من دریافته‌ام که شاید بتوان از پس هر کاری برآمد؛ اما نمی‌توان در آن واحد از پس همه چیز باهم برآمد؛ بنابراین اهداف خود را نه از لحاظ فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، بلکه از لحاظ زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید، اولویت‌بندی کنید. زمان‌بندی بسیار مهم است. – دن میلمن، نویسنده آمریکایی

۲۴- یا با انگیزه باش، یا تیره روزی را بپذیر. آنچه پیش روست همواره انتخاب خودت است. – وین دایر، نویسنده کتاب‌های خودیاری

۲۵- به جلو قدم بردار و درنگ نکن. حرکت به سمت جلو حرکت به سوی کمال است. قدم بردار و از سنگ و خارهای مسیر زندگی نهراس. – خلیل جبران، نقاش و فیلسوف لبنانی

۲۶- به دنبال رویاهای خود تلاش کن، تمرین کن و استوار باش. غذاهای خوب بخور، ورزش کن و یک زندگی سلامت داشته باش. – ساشا کوهن، نویسنده و بازیگر

۲۷- استقامت مسابقه طولانی نیست؛ بلکه چندین مسابقه‌ی کوتاه یکی پس از دیگری است. – والتر الیوت، نمایشنامه‌نویس و منتقد ادبی

۲۸- هرگز هرگز هرگز تسلیم نشو. – وینستون چرچیل، سیاست‌مدار و نویسنده

۲۹- حفظ اراده برای کسب موفقیت مهم است؛ اما مهم‌تر از آن، اراده برای آماده سازی خویشتن است. – بابی نایت، مربی مشهور بسکتبال

۳۰- هیچ پرنده‌ای صرفاً با اتکا به بال‌های خویش اوج نخواهد گرفت. – ویلیام بلیک، شاعر و نقاش بریتانیایی

۳۱- ما یاد گرفته‌ایم که همواره پدر، خواهر و برادر، مدرسه و معلمان خود را سرزنش کنیم اما هرگز خود را سرزنش نکنیم؛ زیرا هیچ چیز تقصیر ما نیست. اما در واقع همه چیز تقصیر ماست؛ زیرا اگر می‌خواهیم شرایطی تغییر کند، باید از خود شروع کنیم. – کاترین هپبورن،بازیگر آمریکایی سینما، تلویزیون و تئاتر

۳۲- افرادی که روی شما تأثیر می‌گذارند؛ همان‌هایی هستند که به شما اعتقاد دارند. – هنری

۳۳- کار را با تمام قلب خود انجام دهید تا موفق شوید؛ در چنین شرایطی رقابت بسیار کمی وجود دارد. – البرت هوبارد، هنرمند و فیلسوف آمریکایی

۳۴- اولین گام به سوی موفقیت زمانی است که فرد زنجیر اسارت محیط را پاره می‌کند و خود را می‌یابد. – مارک کین

۳۵- برنامه‌ی خوبی که امروز به انجام رسیده به‌مراتب بهتر از برنامه‌ی بی‌نقصی است که هفته‌ی دیگر به مرحله‌ی عمل می‌رسد. – جرج اس. پاتون، ژنرال آمریکایی

۳۶- اگر شروع نکنی، هرگز پیروز نخواهی شد. – هلن روولند، روزنامه نگار آمریکایی

۳۷- درب خروج، درب ورود به مکانی دیگر است. – تام استوپارد، نویسنده

۳۸- به عقیده‌ی من انسان‌های خلاق خوشبخت‌ترین افراد روی زمین هستند. بله هیچ راه میانبری وجود ندارد؛ اما باید تمام ایمان خود را به هدف بزرگ‌تر حفظ کرده و در مسیر عمل به آنچه دوست می‌داریم، قدم برداریم. کاری را انجام بده که به آن عشق می‌ورزی، روزی راهی می‌یابی که آن را در تمام جهان بسط دهی. – جودی

۳۹- سختی‌هایی که در گذشته با آن‌ها مواجه شده‌ام، در آینده به من کمک خواهند کرد. – فیلیپ امانگالی، مخترع با استعداد

۴۰- هرچه انسان اندیشه‌های خوب در ذهن بکارد، دنیای او و در نهایت جهان بیرون بهتر خواهد شد. – کنفوسیوس، حکیم و سیاست‌مدار چینی

۴۱- تلاش کرده‌ای و شکست خورده‌ای؟ مهم نیست. دوباره تلاش کن، دوباره شکست را تجربه کن، این بار بهتر از قبل. –ساموئل بکت، برنده جایزه ی نوبل ادبیات

۴۲- من هدف خود را می‌دانم، حقیقت را می‌دانم و مجبور نیستم چیزی باشم که دیگران از من انتظار دارند. من آزادم که خودم باشم. – محمدعلی کلی، قهرمان ورزشی

۴۳- در کمین مشکلات باشید و آن‌ها را برای صبحانه نوش جان کنید. – آلفرد ای.مونتاپرت، شیمی‌دان، مهندس و مبتکر سوئدی

۴۴- تحقق یک هدف، نقطه آغاز هدفی دیگر است. – جان دیوی، فیلسوف آمریکایی

۴۵- اگر از شرایط موجود راضی نیستی آن را تغییر بده، تو درخت نیستی. – جیم روون، کارآفرین، نویسنده و سخن ران انگیزشی

۴۶- از گذشته درس بیاموز، برای آینده اهداف روشن و دقیق تعیین کن و در حال زندگی کن؛ زیرا این تنها لحظه‌ای از زندگی است که بر روی آن کنترل کامل داری. – دنیس وایتلی، نویسنده و سخنران

۴۷- عملی حیرت‌انگیز انجام بده تا عمری از تو تقلید کنند. – آلبرت شویتزر، روتستانیسم و موسیقی‌دان آلمانی

۴۸- اگر برنامه‌ی زندگی خود را طرح‌ریزی نکنی، احتمال آن وجود دارد که خود را در عمل به برنامه‌ی زندگی شخص دیگری بیابی و اینجاست که بی‌نصیب خواهی ماند. – جیم ران، نویسنده و سخن ران انگیزشی

۴۹- ابتدا خواسته‌ات را و سپس آنچه را که حاضری برای رسیدن به آن تقدیم کنی، تعیین نما. اولویت‌های خود را تنظیم کرده و دست به عمل شو. – اچ. ال. هانت، میلیاردر بزرگ نفتی

۵۰- به پیش بران و هرگز متوقف نشو. در سفر خود تعلل نکن و برای رسیدن به اهداف تلاش و کوشش کافی به خرج بده. – جورج ویتفیلد، نویسنده

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

۱۷ سخن مثبت برای تقویت انگیزه

سخن مثبت برای تقویت انگیزه

همین لحظه، بهترین زمان ممکن برای آن است که از کاری که به آن مشغولیم دست بکشیم، قوای خود را تقویت نموده و خود را برای تلاش بیشتر و بیشتر تا تحقق اهداف، الهام بخشیم.

در این بخش ۱۷ سخن مثبت ارائه می‌شود که برای خواننده، الهام بخش تلاش برای خاص بودن و دستیابی به اهداف است.

جملات مثبت برای موفقیت

۱- «شکیبا باش. رشد فردی لطیف و مقدس است. هیچ سرمایه گذاری بزرگ‌تر از این وجود ندارد.» -استفان کاوی، روان شناس و سخنران معروف آمریکایی

۲- «قبل از انجام کارهای بزرگ، باید آن‌ها را از خود انتظار داشت.» – مایکل جردن، اسطوره بسکتبال آمریکا

۳- «بهترین و زیباترین چیزها در جهان قابل رؤیت و لمس نیستند؛ باید با قلب احساس شوند.» – هلن کلر، نویسنده‌ و فعال سیاسی آمریکایی

 جملات مثبت برای زندگی بهتر

۴- «ما می‌دانیم که اکنون چه هستیم، اما نمی‌دانیم در آینده ممکن است چه باشیم.» – ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی

۵- «بسیاری از شکست‌های زندگی برای افرادی است که نمی‌دانستند چقدر به موفقیت نزدیک بوده‌اند.» – توماس ادیسون، از مشهورترین نام‌های دنیای فناوری و کارآفرینی

۶- «من به‌تنهایی نمی‌توانم جهان را تغییر دهم؛ اما می‌توانم یک سنگ را در آب پرتاب کنم تا موج‌های زیادی تولید کنم.» – مادر ترزا، ترزای مقدس کلکته در کلیسای کاتولیک

جملات نگرش مثبت

۷- «با انجام آنچه لازم است، شروع کنید، سپس آنچه را که ممکن است انجام داده و ناگهان می‌بینید که به غیرممکن‌ها غلبه کرده‌اید.» – فرانسیس آسسی، قدیس مشهور مسیحی

۸- «سعی کنید رنگین کمانی در آسمان ابری انسانی دیگر باشید.» – مایا آنجلو، شاعر و نویسنده پرآوازه‌ی آمریکایی

۹- «مگذار ترسِ شکست برای تو قوی‌تر از هیجانِ پیروزی باشد.» – رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

جملات مثبت برای تقویت روحیه

۱۰- «برای من کسب و کار به پوشیدن کت و شلوار و میزان سهام راضی کننده نیست؛ بلکه صادق بودن با خود، با ایده‌های خود و تمرکز بر ضروریات است.» – ریچارد برانسون، کارآفرین انگلیسی

۱۱- «هر رویای بزرگ از دل یک رؤیاپرداز شکل می‌گیرد. همیشه به یاد داشته باش، تو در درون خود قدرت، صبر و اشتیاق رسیدن به ستارگان و تغییر جهان را داری.» – هریت توبمن، برده در شهر دورچستر

جمله های مثبت روانشناسی

۱۲- «من نمی‌توانم جهت باد را تغییر دهم، اما می‌توانم بادبان‌هایم را طوری تنظیم کنم که همیشه به مقصد برسم.» – جیمی دین، خواننده موسیقی کانتری یا موسیقی محلی و فولکور آمریکا

۱۳- «در نهایت، سال‌هایی که زندگی کرده‌ایم کوچک‌ترین اهمیتی ندارد، زندگی که در این سال‌ها داشته‌ایم مهم است.» – آبراهام لینکن، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا

۱۴- «تنها راه ممکن برای انجام کار‌های بزرگ، دوست داشتن کاری است که انجام می‌دهیم. اگر هنوز آن را پیدا نکرده‌ای ننشین، برخیز و به جستجو ادامه بده. زمانی که به آن دست یافتی، با تمام وجود خود آن را احساس می‌کنی.» – استیو جابز، از بنیان‌گذاران شرکت کامپیوتری اپل

۱۵- «حتی در کوچک‌ترین کارهایی که انجام می‌دهید، قلب، ذهن و روح خود را درگیر کنید. این راز موفقیت است.» – سوامی سیواناندا، فیلسوف و عارف هندی

۱۶- «کمال قابل دستیابی نیست، اما اگر به دنبال آن باشیم، برتری را به دست خواهیم آورد.» – وینس لومباردی، بزرگترین مربی راگبی جهان

۱۷- «مهم‌ترین چیز این است که از زندگی لذت ببرید و شاد باشید؛ این تنها مسئله‌ای است که اهمیت دارد.» – آدری هپبورن، از ستارگان فراموش نشدنی سینما

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4
  • ۰
  • ۰

تبلیغات کلیکی (PPC) با استفاده از Google Adwords

کلید اصلی موفقیت در تبلیغات، پیدا کردن روشی برای انتقال اطلاعات خود به مردم و داشتن حداقل هزینه در ازای آن است. تبلیغات به ازای هر کلیک ساده‌ترین راه برای افزایش ترافیک سایت شما است و از طریق کمپین تبلیغاتی موتور جستجو می‌توانید سود خوبی به دست آورید. روش Google AdWords مشهورترین شکل تبلیغات در بین کسب‌وکارهای کوچک است که نوعی پشتیبانی از تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی است. بخشی از دلیل آن، شهرت گوگل است و بخش دیگر آن مربوط به نوع پرداخت آن است که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با تنظیم پرداخت حداکثر روزانه برای کلیک‌های انجام شده، هزینه را تحت کنترل خود نگه دارند.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC چگونه کار می‌کند؟

زمانی که از روش PPC استفاده می‌کنید، شما فقط مسئول پرداخت هزینه به ازای هر کلیک انجام شده روی آگهی تبلیغاتی و بازدید از سایتتان هستید، از این رو به آن «پرداخت کلیکی» می‌گویند. تبلیغات در صفحات نتایج جستجو یا سایت‌هایی که به عنوان سایت مرتبط با کلمه‌ی کلیدی شما شناسایی شده‌اند، قرار داده می‌شوند.

مقدار هزینه‌ی پرداختی بستگی به قیمت پیشنهادی شما نسبت به کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید، دارد. کلماتی را که کاربران برای پیدا کردن نتایج مطلوب در موتورهای جستجوگر سرچ می‌کنند را کلمه کلیدی می‌گویند. در تبلیغات کلیکی قیمت کلماتی که بیشتر جستجو می‌شوند با سایر کلمات یکسان نیست و محدوده قیمت این کلمات که رقابت در آن‌ها زیاد است، مسلماً گران‌تر هستند. بنابراین در تعیین کلمات کلیدی باید ابتدا بودجه‌ی خود را در نظر بگیرید. بهتر است به امتیاز کیفی Google AdWords اهمیت بدهید که به رتبه‌بندی گوگل و سازگاری کلمات کلیدی شما با تبلیغی که انجام می‌دهید، مربوط بوده و دلیل مهم بودن این موضوع تاثیر زیاد کیفیت عبارات، بر روی هزینه‌ها و قدرت نفوذ تبلیغات شما است. مبلغ پیشنهادی بالا (بالاترین امتیاز کیفی) احتمال نمایش آگهی شما را در بالای آگهی‌های حاصل از نتایج جستجو افزایش می‌دهد. هنگامی که تبلیغات کلیکی خود را با مهارت بالا مدیریت کنید، افراد زیادی تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند و این افراد به مرور زمان و مشاهده‌ی تبلیغات‌تان، به مشتری شما تبدیل می‌شوند.

تبلیغات PPC

روش‌های دیگری که Google AdWords می‌تواند به شما کمک کند

گوگل AdWords نه تنها یک پلتفرم پرداخت کلیکی است، بلکه یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند به عنوان یک قالب تبلیغاتی برای تبلیغات آنلاین شما استفاده شود. علاوه بر این، گوگل به عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی بازاریابی جهانی وب راه خوبی برای قرار گرفتن وب‌سایت شما در اینترنت است. با قرار دادن مبلغ پیشنهادی بالا برای هر کلمه‌ی کلیدی، هر زمان که شخصی کلمه‌ی کلیدی شما در موتور جستجو تایپ کرد، شما نیز متوجه آن خواهید شد.

تنظیم و مدیریت Google AdWords

تنظیم و مدیریت Google AdWords

کار با Google AdWords باعث می‌شود که مدیریت تبلیغات به روش پرداخت کلیکی راحت‌تر شود. ابتدا یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید، سپس کلمات کلیدی بالقوه را انتخاب می‌کنید، متن آگهی خود را ثبت می‌کنید و سپس مبلغ پیشنهادی خود را برای هر کلیک تنظیم می‌کنید و حداکثر هزینه‌ی روزانه خود برای کل کلیک‌های انجام شده روی کلمات کلیدی مورد نظر خود را تعیین می‌کنید. بعد از این مراحل شما باید تصمیم بگیرید که تبلیغات شما در کجا نمایش داده شود. صفحات جستجوی گوگل؟ دیگر سایت‌ها مانند (شبکه محتوا – Google AdSense)؟ یا هردوی این‌ها؟ همچنین شما می‌توانید از ویژگی هدف‌گیری سایت بهره ببرید که به شما اجازه انتخاب برخی از سایت‌هایی منتشر کننده تبلیغات شما را می‌دهد.

نمایش تبلیغات به تأیید آن توسط گوگل بستگی دارد اما روند تأیید و راه‌اندازی تبلیغ بسیار سریع است.

سایت‌هایی برای میزبانی تبلیغات شما وجود دارند، زیرا کسب درآمد با Google AdSense به یک کسب‌وکار داغ تبدیل شده است. هنگامی که روی لینک قرار داده شده کلیک انجام می‌شود، بخشی از پرداخت به حساب Google AdWords و بخشی از نیز از طریق Google AdSense به حساب صاحب سایت هدایت می‌شود.

گوگل به شما کمک می‌کند که طرز کار کردن با Google AdWords را یاد بگیرید

گوگل آموزش‌های آنلاینی در بخش‌های کوچک و آسان، در اختیار کاربران مشتاق قرار می‌دهد تا قبل از ایجاد یک حساب در Google AdWords، طرز کار با آن را یاد بگیرند. Google AdWords با دیگر برنامه‌های استاندارد پرداخت کلیکی متفاوت است.

Google AdWords

ویژگی اولویت موقعیتی (Position Preference) در Google AdWords

شما می‌توانید، علاوه بر مبلغ پیشنهادی خود برای هر کلمه‌ی کلیدی از عوامل دیگری مانند امتیاز کیفی که هزینه‌ی توافقی برای هر کلیک می‌گیرد، برای تعیین رتبه‌ی تبلیغ خود استفاده کنید که در آخر این دو هزینه با هم حساب می‌شوند.

گوگل به شما این اجازه را می‌دهد که اولویت موقعیت خود را مشخص کنید. با استفاده از این گزینه می‌توانید آگهی خود را در بالاترین یا پایین‌ترین موقعیت قابل قبول برای تبلیغات Google AdWords قرار دهید به طوری که اگر در کمترین موقعیت قابل قبول هم قرار نگیرید، آگهی تبلیغ شما نمایش داده نمی‌شود.

اولویت موقعیتی مربوط به آگهی‌های مختلف شما می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید حدس بزنید که روی آگهی شما چند بار کلیک انجام می‌شود و بر اساس آن، هزینه‌ی کمپین تبلیغاتی خودتان را محاسبه کنید. متوقف کردن کمپین پرداخت کلیکی یا ایجاد مکث در آن کار آسان و سریعی است.

بازاریابی اینترنتی

نتیجه‌گیری: PPC با Google AdWords

روش تبلیغات PPC می‌تواند بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی شما و استراتژی اعمال شده شما بر روی موتور جستجو باشد. شما می‌توانید به راحتی یک دوره‌ی آموزشی با قیمت مناسب و مرتبط با بازاریابی پرداخت کلیکی پیدا کنید تا با استفاده از آن مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود ببخشید. استفاده از پرداخت کلیکی مؤثر است و می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و درآمد شما بشود.

سرویس Google AdWords مجموعه‌ای از ابزارهای مناسب برای مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی خود را در پرداخت کلیکیارائه می‌دهد. یادگیری طرز استفاده از آن با آموزش‌های آنلاین، درک، ایجاد و مدیریت آن را برای شما راحت‌تر می‌کند و می‌توانید تبلیغات آنلاین خود را با کیفیت هر چه تمام‌تر در اختیار افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند، قرار دهید.

سرویس Google AdWords

استفاده از Google AdWords یک تجربه یادگیری عالی است. به خاطر ویژگی‌های آسان پیگیری تبلیغات خود، می‌توانید از اشتباهاتی که هنگام استفاده از این ابزار انجام داده‌اید، درس بگیرید و در انتخاب کلمات کلیدی متناسب و سازگار با محصولات و تبلیغات خود دقت کنید و به مرور زمان شما خودتان نیز متوجه خواهید شد که کدام کلمات کلیدی شما را به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسانند و کدام کلمات مناسب این کار نیستند.

اگر می‌خواهید از Google AdWords استفاده کنید، ابتدا باید یک حساب Google برای خودتان ایجاد کنید.

تبلیغات PPC فقط یکی از ابزارهای موجود برای کسب‌وکارهای خانگی در هنگام بازاریابی آنلاین است.

 

منبع: چطورپدیا

  • viator baran4