مجله خلاقیت و نوآوری

طبقه بندی موضوعی

نحوه‌ی شروع کسب‌وکار آنلاین کوچک

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۰۳ ق.ظ

نحوه‌ی شروع کسب‌وکار آنلاین کوچک

۷ گام درست و ثابت برای جذب بازدیدکننده به سایت و فروش محصولات یا خدمات خود به آن‌ها

هنگام شروع یک کسب‌وکار آنلاین، مراحلی پیش روی شما وجود دارد که اگر به ترتیب از آن‌ها پیروی کنید، موفقیت خود را تضمین خواهید کرد. هزاران کسب‌وکار با پیروی از مراحل زیر به موفقیت رسیده‌اند:

۱- یک نیاز را پیدا کنید و آن را تکمیل کنید.

۲- متن فروش خود را بنویسید.

۳- یک وب‌سایتی که استفاده از آن آسان باشد، طراحی و ایجاد کنید.

۴- از موتورهای جستجو برای بالا بردن ترافیک سایت خود استفاده کنید.

۵- یک شهرت تخصصی برای خودتان ایجاد کنید.

۶- با استفاده از ایمیل، مشتریان و مشترکین خودتان را تحت نظارت قرار دهید.

۷- با استفاده از فروش محصولات و ایجاد فرصت‌های ویژه برای فروش محصولات/خدمات، درآمد خود را افزایش دهید.

هر شخصی، از مبتدی گرفته تا کارآفرینان با تجربه می‌تواند طبق این ۷ مرحله، برای شروع کسب‌وکار آنلاین خود اقدام کند.

۱- یک نیاز را پیدا کنید و آن را تکمیل کنید

اکثر افرادی که برای اولین بار قدم در عرصه‌ی کسب‌وکار می‌گذارند، دچار اشتباه می‌شوند و دلیل آن این است که اول به دنبال محصول و درآمد هستند و بعد سمت بازاریابی می‌روند.

برای افزایش شانس موفقیت، کار خود را با بازاریابی شروع کنید. این ترفند برای پیدا کردن افرادی است که در حال جستجوی راه‌حل برای یک مشکل هستند، اما به تنهایی نتوانسته‌اند به نتیجه‌ای برسند. اینترنت این نوع بازاریابی را آسان می‌کند:

  • به انجمن‌های آنلاین مراجعه کنید تا ببینید که مردم چه سؤالاتی می‌پرسند و در حال تلاش برای حل چه مشکلاتی می‌باشند.
  • در مورد کلمات کلیدی که اکثر مردم جستجو می‌کنند، تحقیق نمایید.
  • از سایت رقیبان بالقوه‌ی خود بازدید کنید و در مورد هر آنچه نیاز دارد و در آن سایت به نوعی به آن نیازها پاسخ داده شده است، یادداشت‌برداری کنید. سپس، می‌توانید با استفاده از آنچه یاد گرفته‌اید، سایت خود را ایجاد کنید و کار خود را حتی بهتر از رقیبان خود پیش ببرید.

۲- متن فروش خود را بنویسید

فرمول‌های اثبات شده‌ای برای کپی رایت وجود دارد که مشتریان را از طریق فرآیند فروش تا لحظه‌ی خرید، جذب محصول می‌کنند، به عبارت دیگر روشی برای متقاعد کردن مشتری است. مراحل انجام این کار:

  • با استفاده از عناوین محکم و اجباری، در مشتریان خود علاقه ایجاد کنید.
  • مشکل محصول خود را حل کنید.
  • با حل کردن این مشکل، اعتباری برای خود کسب کنید.
  • از توصیفاتی که خریداران محصولات شما ارائه داده‌اند، استفاده کنید.
  • در مورد محصول و مزیت‌های آن برای کاربر، صحبت کنید.
  • پیشنهاد ویژه‌ای ارائه دهید.
  • ضمانت قوی برای محصول خود، ایجاد کنید.
  • موقعیت‌های فوری برای خرید محصول بسازید.
  • در مورد فروش محصول خود، سؤال کنید تا در صورت تمایل مشتری، خرید انجام شود.

شما در عمل کپی رایت، نیاز به تمرکز روی مشکلات مردم دارید تا بتوانید آن‌ها را با یک روش «منحصربه‌فرد» حل کنید یا باعث بهتر شدن زندگی آنان شوید. خود را به جای مشتری بگذارید و از خودتان بپرسید « در این محصول چه چیزی به نفع من است؟»

۳- یک وب‌سایتی که استفاده از آن آسان باشد، طراحی کنید

هنگامی که توانستید بازار کار و محصول خود را به دست آورید و تا حدی فرآیند فروش خود را راه انداختید، اکنون آماده ایجاد وب‌سایت برای کسب‌وکار کوچک خود هستید. فراموش نکنید که کار خود را ساده بگیرید و افراط زیاد به خرج ندهید چون حالت پیچیده و تخصصی داشتن سایت، نیاز زمان و تلاش زیادی برای یادگیری طرز استفاده از آن دارد. شما کمتر از ۵ ثانیه برای جلب توجه کاربر وقت داشته باشید. اگر سایت شما حالت کاربرپسندی نداشته باشد، کاربر سایت را ترک می‌کند و دیگر از آن بازدید نمی‌کند. برخی از نکات مهم که باید به خاطر بسپارید:

  • بر روی پس‌زمینه‌ی سفید، یک یا دو فونت ساده انتخاب کنید.
  • پیمایش سایت را به صورت تمیز و ساده ایجاد کنید و در تمامی صفحه‌ها، حالت پیمایش ثابت و یکسان باشد.
  • در صورتی از گرافیک، فیلم یا صدا استفاده کنید که به پیام‌رسانی شما کمک کند و محتوایی که قصد دارید به کاربر ارائه دهید را برساند.
  • مراحل خرید آسانی ایجاد کنید، به طوری که بیشتر از ۲ کلیک برای این کار لازم نباشد.
  • وب‌سایت شما فروشگاه آنلاین شما است، بنابراین آن را به گونه‌ای طراحی کنید که باعث ایجاد صمیمیت بین شما و مشتری شود.

۴- از موتورهای جستجو برای بالا بردن ترافیک سایت خود استفاده کنید

تبلیغات کلیکی (PPC) ساده‌ترین روش برای افزایش ترافیک سایت جدید است. این روش دو مزیت مهم برای شما دارد:

۱- تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می‌شود.

۲- تبلیغات PPC به شما اجازه می‌دهد که کلمات کلیدی، عنوان‌ها، قیمت‌ها و روش‌های فروش مختلفی را امتحان کنید.

شما با استفاده از این روش نه تنها فوراً ترافیک به دست می‌آورید، بلکه همچنین می‌توانید با استفاده از تبلیغات PPC،بهترین و مناسب‌ترین کلمات کلیدی را کشف کنید. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را در متن فروش و محتوای مربوط به سایت خود توزیع کنید چون این کار به رتبه‌ی شما در نتایج جستجو کمک می‌کند و آن را بالاتر می‌برد.

۵- یک شهرت تخصصی برای خودتان ایجاد کنید

مردم برای پیدا کردن اطلاعات موردنظر خود، از اینترنت استفاده می‌کنند. با ارائه‌ی اطلاعات به صورت رایگان به دیگر سایت‌ها، می‌توانید ترافیک و رتبه‌ی سایت خود را در نتایج جستجو بالاتر ببرید. رازی که در این کار وجود دارد، قرار دادن لینک سایت در بخشی از این اطلاعات است.

  • محتوای تخصصی را به صورت رایگان ارائه دهید. مقاله‌ها، ویدیوها و دیگر محتوایی که برای مردم مفید باشد، ایجاد کنید. این محتوا را از طریق دایرکتوری‌های مقاله آنلاین یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی توزیع کنید.
  • در محتوای سایت خود، یک گزینه‌ای تحت عنوان «ارسال به دوست» قرار دهید.
  • در انجمن‌های تجاری و شبکه‌های اجتماعی به صورت یک متخصص فعالیت کنید تا به بازاریابی دلخواه خود دست پیدا کنید.

شما با انجام این کار افرادی زیادی را جذب خواندن مطالب‌تان می‌کنید و بهتر از آن هم این است که سایت‌های دیگر محتوای شما را همراه لینک سایت، به اشتراک می‌گذارند و امکان دارد بازدیدکنندگان آن سایت، از سایت شما هم بازدید کنند. موتورهای جستجو به لینک‌هایی که در سایت‌های مرتبط قرار داده می‌شود، علاقه دارند و با بالا بردن رتبه‌ی سایت‌تان در نتایج جستجو از شما تقدیر می‌کنند.

لیست ایمیل

۶- با استفاده از ایمیل، مشتریان و مشترکین خودتان را تحت نظارت قرار دهید

هنگامی که لیست ایمیل را با استفاده از ثبت‌نام‌های انجام شده در سایت، تهیه می‌کنید، ارزشمندترین دارایی کسب‌وکار خود را ایجاد می‌کنید. مشتریان و کاربران به شما اجازه‌ی ارسال ایمیل به آن‌ها را می‌دهند. به این معنی که:

  • شما چیزی که می‌خواهند را به آن‌ها می‌دهید.
  • شما روابط خودتان را با آن‌ها، توسعه می‌دهید.
  • پاسخ و بازخورد آن‌ها نسبت به پیام شما، قابل اندازه‌گیری است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها، دقیق‌تر نتیجه‌گیری کنید.
  • بازاریابی ایمیل خیلی بهتر و مؤثر از انتشار آن در رادیو و تلویزیون است، چون این روش هدفمندتر است و مشتریان را به طور دقیق‌تر، هدف‌گیری می‌کند.

هر فردی که از سایت شما بازدید می‌کند در لیست شما قرار می‌گیرد و به مرور زمان لیست مربوط به ایمیل‌ها افزایش می‌یابد که برای هدایت و مدیریت این لیست نیاز به افراد کاربلد است.

۷- با استفاده از فروش محصولات و ایجاد فرصت‌های ویژه برای فروش محصولات/خدمات، درآمد خود را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین ترفندهای بازاریابی اینترنتی، بالا بردن مدت زمان استفاده‌ی مشتریان از خدمات/محصولات شما است. حداقل ۳۶ درصد از مردمی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، بار دیگر نیز این کار را انجام می‌دهند، البته در صورتی که آن‌ها را تحت نظارت داشته باشید و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای یادآوری کسب‌وکار خود را انجام دهید. بدون شک انجام اولین فروش، سخت‌ترین مرحله است و به گران بودن محصول ربطی ندارد، مهم این است که جلب توجه کردن و تشویق مشتری به خرید را بلد باشید؛ بنابراین از فرصت‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنید تا مشتریان بار دیگر از شما خرید کنند:

  • هنگام تبلیغات یا هر نوع بازاریابی محصولات اصلی و موجود خود را ارائه دهید.
  • با ارسال کوپن‌های مخصوص که نشان وفاداری شما به مشتری است، آن‌ها را به بازدید دوباره از سایت خود تشویق کنید.
  • پس از خرید، در صفحه‌ی «با تشکر از خرید شما»، محصولات مرتبط را به مشتری نشان دهید.
  • به خاطر وفاداری به مشتریان خود پاداش بدهید تا نسبت به شما وفادارتر شوند.

اینترنت در طول یک سال به سرعت دچار تغییر شده است که ایجاد این تغییرات در حالت عادی ۵ سال طول می‌کشد، اما اصول چگونگی شروع و رشد یک کسب‌وکار موفق در اینترنت، تغییری نکرده است. اگر شما فقط قصد شروع یک کسب‌وکار کوچک را دارید، می‌توانید طبق این ۷ مرحله‌ی مطرح شده عمل کنید. اگر نسبت به انجام مرحله‌ای بی‌میل هستید یا به صورت ناخودآگاه آن را فراموش کرده‌اید، حتماً در آن مورد بررسی‌هایی انجام دهید تا آن را نیز عملی کنید، چون اگر این مراحل با هم انجام شود موجب موفقیت کسب‌وکار شما می‌شوند. با دقت زیاد، از انجام اشتباه در شروع کار خود جلوگیری کنید.

 

منبع:چطورپدیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی