مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

روش‌های کاربردی مهار و مدیریت استرس

پس از شناسایی عوامل محرک استرس، در مورد راهبردهای مقابله با آن‌ها فکر کنید. یک نقطه شروع مناسب، شناسایی اموری است که می‌توان کنترل کرد. برای مثال اگر استرس موجب بی‌خوابی شبانه می‌شود، ممکن است راه حل آن به‌ سادگی حذف تلویزیون و کامپیوتر از اتاق خواب و استراحت مغز پیش از ورود به تختخواب باشد. در سایر مواقع که استرس ناشی از توقعات بالای کاری و یا بیماری‌های عزیزان است، شاید تنها رویکرد ممکن تغییر واکنش خود به شرایط موجود باشد.

مدیریت استرس

فکر نکنید که در حل این مسئله کاملاً تنها هستید. هر زمان که به گوشی برای شنیدن نیاز دارد، در میان اعضای خانواده و دوستان خود به دنبال کمک و حمایت بگردید. در نگهداری فرزندان و یا رساندنشان به محل کار به آن‌ها کمک کرده و از این فرصت برای صحبت استفاده کنید. بسیاری از افراد برای رفع استرس از تمرین‌هایی چون تنفس عمیق، تای چی، یوگا، مراقبه و یا طبیعت‌گردی استفاده می‌کنند.

زمانی را تنها به خود اختصاص دهید. ماساژ بگیرید، در یک وان پر از آب و حباب غوطه‌ور شوید، برقصید، به یک موسیقی گوش فرا دهید و اگر فکر می‌کنید در حفظ آرامشتان مؤثر است، به تماشای یک فیلم طنز بنشینید.

حفظ یک شیوه زندگی سالم در توانایی کنترل استرس بسیار مؤثر است. رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به‌طور منظم ورزش کنید و به‌قدر کافی بخوابید. آگاهانه تلاش کنید تا زمان کمتری را مقابل صفحه نمایشگر اعم از تلویزیون، تبلت، کامپیوتر و تلفن همراه خود گذرانده و بیشتر استراحت کنید.

استرس از زندگی ناپدید نمی‌شود و تلاش برای مدیریت آن می‌بایست به‌طور مستمر ادامه یابد؛ اما با تلاش برای شناخت عوامل محرک استرس و تمرین آرامش، می‌توان با برخی از اثرات مخرب استرس مقابله کرد و توانایی غلبه بر چالش‌های زندگی را تقویت نمود.

 

منبع: چطورپدیا

  • ۹۸/۰۲/۰۹
  • viator baran4

رشد و توسعه فردی

مهار استرس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی