مجله خلاقیت و نوآوری

طبقه بندی موضوعی

۳۱ ایده برای راه اندازی کسب و کار جدید

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۲۶ ب.ظ

۳۱ ایده برای راه اندازی کسب و کار جدید

شاید همه چیزی که شما واقعا می‌دانید این است که شما می‌خواهید کسب و کار خود را داشته باشید، اما ایده‌ای ندارید.

ایده

در حالی که نگاه به صنایع پرسروصدا می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، نگاه کردن به توانایی‌های خود نیز یک ایده خوب است. مجموعه مهارت‌های شما چه هستند؟ شما در چه چیزی عالی هستید؟ این می‌تواند یک نقطه پرش عالی برای پیشبرد بهترین ایده‌های تجاری باشد. با تمرکز بر مهارت‌های خود و کارهایی که از انجام آن‌ها لذت می‌برید،  می‌توانید ایده‌های کسب و کار عالی را که واقعا مطابق با توانایی‌های شما هستند، دنبال کنید.

اگر شما آقا یا خانم تعمیرکار هستید

آیا شغل ایده آل شما شامل کثیف شدن دست‌ها یا حداقل کار با دست است و نه نشستن در دفتر؟

البته، یک میلیون فرصت وجود دارد. با این حال، برای شروع در مورد تعدادی از آن‌ها در این متن تحقیق شده است.

تعمیرکاری

۱- یک کسب و کار از نوع لوله‌کشی، الکتریکی یا تعمیرکاری را شروع کنید

اگر طرفدار تعمیر کردن و حل مشکلات هستید، شروع کردن به کار لوله‌کشی، الکتریکی و یا هر نوع تعمیرکاری ممکن است برای شما مناسب باشد.

در حالی که شروع کردن لوله‌کشی چندان هم ساده نیست، اما اگر دنبال یک کار حرفه‌ای هستید، ممکن است بخواهید یک مدرک حرفه‌ای در یکی از این زمینه‌ها کسب کرده و یک کسب و کار در آن زمینه ایجاد کنید.

کسب و کار ساختمانی

۲- یک کسب و کار ساختمانی را شروع کنید

به طور مشابه، یک کسب و کار ساختمانی می‌تواند مناسب کسی باشد که از کارهای دستی لذت می‌برد.

اگر این کار را برای شخص دیگری انجام می‌دهید، شروع کسب و کار خودتان می‌تواند لذت‌بخش باشد. اگر هنوز یک آماتور هستید، احتمالا باید در یک برنامه کارآموزی یا یک برنامه تجاری شرکت کنید؛ با این حال، اگر قبلا برخی مهارت‌ها را داشته‌اید یا در گذشته کار ساختمانی انجام داده‌اید (یا علاقه‌مند به تحصیل در این زمینه هستید)، این گزینه ممکن است مناسب شما باشد.

کسب و کار مکانیکی

۳- یک کسب و کار مکانیکی را آغاز نمایید

آیا کار بر روی اتومبیل‌ها را دوست دارید؟ آیا می‌خواهید این کار را برای امرار و معاش انجام دهید؟

شاید چند سال است که در گاراژ خود تعمیرات اتومبیل را انجام می‌دهید. به علایق خود صرفا به عنوان یک سرگرمی نگاه نکنید؛ این می‌تواند یک ایده تجاری کوچک اما عالی باشد.

کسب و کار خیاطی

۴- یک کسب و کار خیاطی را شروع کنید

اگر از خیاطی لذت می‌برید، ممکن است یک کسب و کار تخصصی در زمینه تعمیر لباس‌ها را دوست داشته باشید.

با وجود اینکه به یک مدرک یا آموزش خاص نیاز ندارید، اما نیاز است سطح خاصی از مهارت را دارا باشید. با این حال، اگر در حال حاضر در خیاطی عالی هستید، این کسب و کار می‌تواند مناسب باشد. این یک فرصت کاری خانگی است و اگر یک چرخ خیاطی و یک اتوی خوب دارید، شما نصف راه را رفته‌اید.

اگر با اعداد سریع کار می‌کنید:

کسب و کار حسابداری

۵- کسب و کار حسابداری را آغاز نمایید

آیا از حسابداری، محاسبه مالیات، و مدیریت پول لذت می‌برید؟ یک کسب و کار حسابداری را شروع کنید. زمینه مشاوره استراتژیک رو به رشد است و به نسبت حسابداری تقاضای بیشتری دارد زیرا خدماتی فراتر از آماده‌سازی صورت‌های مالیاتی ارائه می‌دهد.

بر خلاف بسیاری از پیشنهادات موجود در این لیست، حسابدار شدن و باز کردن یک شرکت نیازمند آموزش و تحصیلات مناسب است، به طور کلی، شما نیاز به یک مدرک لیسانس، و احتمالا برخی مجوزها دارید.

کسب و کار برنامه‌ریزی امور مالی

۶- کسب و کار برنامه‌ریزی امور مالی را شروع کنید

مانند شروع کسب و کار حسابداری، شما باید شرایط مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار برنامه‌ریزی امور مالی را بررسی کنید. با این حال، اگر شما دارای پس زمینه در امور مالی بوده یا مایل به تحصیل در این زمینه هستید، شروع کسب و کار برنامه‌ریزی امور مالی ممکن است ایده مناسبی برای کسب و کار کوچک شما باشد.

اگر شما در ایجاد انگیزه برای دیگران عالی هستید

کسب و کار آموزشی شخصی

۷- یک کسب و کار آموزشی شخصی را شروع کنید یا یک سالن ورزشی تاسیس کنید

اگر به برخی جنبه‌های تناسب اندام آشنا هستید، باز کردن یک سالن ورزشی و یا شروع یک کسب و کار آموزشی شخصی می‌تواند یک ایده تجاری کوچک اما عالی باشد. بسته به علایق شما، گزینه‌های زیادی در حوزه تناسب اندام وجود دارد، از تمرین دادن فعالیت‌های کلی تناسب اندام گرفته تا تبدیل شدن به یک مربی (مثل زومبا و پیلاتس)، تا آموزش شخصی، تا تاسیس یک سالن ورزشی. البته بهترین ایده‌های کسب و کار آن‌هایی هستند که مطابق با توانایی‌های شما باشند.

به یاد داشته باشید که مانند بسیاری از گزینه‌های موجود، شما به گواهینامه نیاز دارید. کسب گواهینامه‌های لازم، وابسته به تمرکز خاصی است که انتخاب کرده‌اید.

کسب و کار مربیگری زندگی

۸- یک کسب و کار مربیگری زندگی را شروع کنید

آیا شما با وجود همه مشکلات موقعیت‌های دشوار را به صورت موفقیت‌آمیز و قوی‌تر از قبل پشت سر می‌گذارید؟ آیا نقاط قوت مردم را می‌بینید و می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید تا به پتانسیل کامل خود برسند؟ اگر چنین است، می‌توانید یک کسب و کار کوچک در زمینه مربیگری زندگی را شروع کنید.

اگر شما یک نویسنده قوی هستید

کسب و کار نویسندگی

۹- کسب و کار نویسندگی آزادکار خود را آغاز نمایید

سایت‌هایی مانند جابینجا و پونیشا مکان‌های خوبی برای شروع نویسندگی مستقل هستند و شما به راحتی می‌توانید یک کسب و کار کوچک در زمینه نویسندگی به صورت آزادکار ایجاد کنید یا با استفاده از سایر نویسندگان یا طراحان گرافیک، طراحان وب و غیره، کسب و کار خود را گسترش دهید.

یک چیز عالی در مورد شروع یک کسب و کار نویسندگی آزادکار این است که مطابق با توانایی‌های شما است. تقاضا برای نویسندگی همیشه در نویسندگی فنی یا نوشتن برای نشریات تجاری وجود دارد.

کسب و کار ویرایش و اصلاح متون

۱۰- کسب و کار ویرایش و اصلاح متون را شروع کنید

به طور مشابه، خدمات ویرایش و اصلاح متون همواره مورد نیاز است و ایده خوبی برای کسب و کار کوچک به حساب می‌آید. می‌توانید به صورت آزادکار شروع کنید.

کسب و کار نوشتن رزومه

۱۱- کسب و کار نوشتن رزومه را شروع کنید

اگر به جزئیات توجه زیاد دارید (بخوانید: به اشتباهات اجازه نمی‌دهید که متوجه آن‌ها نشوید!) مهارت شما می‌تواند به افراد جویای شغل در نوشتن و کامل کردن رزومه کمک کند.

اگر دست سبز دارید

۱۲- یک باغ بسازید

اگر عاشق باغبانی هستید، اما ترجیح می‌دهید به جای انجام کارهای فیزیکی، تجربیات و تخصص خود را در مورد باغ‌های شخصی با دیگران به اشتراک بگذارید، ایده تجاری مناسب شما می‌تواند تاسیس یک مرکز خرید و فروش لوازم باغبانی باشد. شما می‌توانید به سایر علاقه‌مندان آنچه را که باعث زیبایی باغ آن‌ها می‌شود، توصیه و آموزش دهید.

۱۳- یک کسب و کار زیباسازی محیط را شروع کنید

از طرف دیگر، اگر کار با دست را دوست دارید، ممکن است زیباسازی محیط یا مراقبت از چمن مناسب شما باشد. در حالی که مطمئنا نیاز به مهارت‌هایی برای شروع دارید، برخی خدمات مراقبت از چمن برای شروع فوق العاده ساده و ابتدایی (مثل چمن‌زنی) هستند و می‌توانید در طول زمان خدمات بیشتری را یاد بگیرید و اضافه کنید.

اگر دوست دارید خلاق باشید

۱۴- کسب و کار عکاسی را شروع کنید

اگر یک چشم عالی دارید و لحظات خاص را ثبت می‌کنید، ممکن است بخواهید از اشتیاق خود به عکاسی یک شغل ایجاد کنید.

در حالی که رقابت بسیار سخت است، تخصص در یک زمینه خاص، مانند عکاسی از حیوانات خانگی، عکاسی عروسی و یا عکاسی از چهره می‌تواند به شما کمک کند تا متمایز شوید.

اگر فردی جزئی‌نگر هستید

کسب و کار تمیزکاری ماشین

۱۵- یک کسب و کار تمیزکاری ماشین را شروع کنید

با در نظر گرفتن اینکه جزئی‌نگری در تمام زمینه‌ها معنادار است، یک کسب و کار تمیزکاری ماشین می‌تواند یک ایده کوچک و سودآور و مطابق با توانایی‌های شما باشد.

کسب و کار تمیزکاری خانه

۱۶- یک کسب و کار تمیزکاری خانه را راه‌اندازی نمایید

اگر شما ذاتا مرتب هستید و از تمیز کردن مکان‌ها لذت می‌برید، یک کسب و کار تمیزکاری خانه را شروع کنید. برای شروع بسیار آسان است و نیاز به هیچ آموزش و یا گواهینامه‌ای ندارد و اگر جزئی‌نگر باشید، می‌تواند مطابق با توانایی‌های شما هم باشد.

اگر در آرام ساختن و زیبا کردن افراد عالی هستید

کسب و کار ماساژ درمانی

۱۷- یک کسب و کار ماساژ درمانی را شروع کنید

در حالی که برای تبدیل شدن به یک ماساژ درمانگر نیاز به مجوز دارید، شروع یک کسب و کار ماساژ درمانی می‌تواند یک شغل عالی برای کسی باشد که از کار با افراد لذت می‌برد و می‌تواند به آن‌ها احساس آرامش منتقل کند یا به آن‌ها کمک کند دردها و آسیب‌های خود را مدیریت کنند.

سالن زیبایی

۱۸- یک سالن زیبایی یا آب گرم تاسیس کنید

مانند یک ماساژ درمان‌گر، برای آرایشگر، زیبایی‌شناس یا تکنسین ناخن بودن نیاز به مجوز دارید. با این حال، اگر از آموزش دادن لذت می‌برید، یک کسب و کار سالنی یا آبگرم تاسیس کنید.

اگر از کمک کردن به مردم لذت می‌برید

کسب و کار غیرانتفاعی

۱۹- یک موسسه غیرانتفاعی تاسیس کنید

با شروع یک کسب و کار غیرانتفاعی، راه‌های بسیاری برای کمک به مردم وجود دارد. مشتاق هستید چه مشکلاتی را اصلاح کنید؟ شروع یک کسب و کار غیرانتفاعی می‌تواند یک مسیر مناسب در زندگی باشد، زیرا این کار شما را قادر می‌سازد هم پول درآورید و هم تفاوت ایجاد کنید.

اگر شما ذاتا یک معلم هستید

کسب و کار آموزشی

۲۰- یک کسب و کار آموزشی را شروع کنید

اگر شما چندین زبان را بلد هستید، در یک موضوع خاص در مدرسه عالی هستید یا در بیان مفاهیم به روشی که فهم آن‌ها آسان باشد، مهارت دارید، یک کسب و کار آموزشی را شروع کنید. شما می‌توانید در یک زمینه خاص، وابسته به مجموعه مهارت‌های خود مانند نوشتن مقاله، زبان، ریاضی یا آمادگی آزمون، متخصص شوید، این لیست ادامه‌دار است.

کسب و کار تدریس

۲۱- کسب و کار تدریس مجموعه مهارت‌های خود را شروع کنید

اگر تدریس را دوست دارید، اما ایده تدریس تکراری شیمی دبیرستان واقعا برای شما مناسب نیست؟ یک کسب و کار تدریسآنچه که دوست دارید را شروع کنید.

شاید شما یک سفال‌گر ماهر هستید؟ دوست دارید یوگا تمرین کنید، و علاقه‌مند هستید به یک مربی تبدیل شود؟ در هر مهارتی، احتمال دارد افراد دوست داشته باشند که یک معلم باشند.

اگر شما ذاتا یک حل کننده مشکلات هستید

۲۲- یک برنامه کاربردی بسیار مورد نیاز بسازید

آیا شما برای یک مشکل متداول راه‌حلی در ذهن دارید؟ ساخت یک برنامه کاربردی را شروع کنید، ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

۲۳- یک شرکت مشاوره‌ای تاسیس کنید

مانند آموزش بر اساس مهارت‌هایتان، ممکن است بخواهید آنچه را که در حال حاضر در آن مهارت دارید، ارزیابی کنید و ببینید آیا می‌توانید یک کسب و کار مشاوره‌ای خوب راه‌اندازی کنید.

شرکت‌های مشاوره‌ای وجود دارد که در انواع مختلف موضوعات خدمات مشاوره ارایه می‌دهند. از کسب و کار گرفته، تا فناوری اطلاعات، تا روابط عمومی و غیره. در رسانه‌های اجتماعی فعال هستید؟ یک کسب و کار مشاوره در رسانه‌های اجتماعی را شروع کنید، به کسب و کارها کمک کنید، حضور اجتماعی خود را پررنگ کنند.

اگر بسیار منظم و دقیق هستید

۲۴- یک کسب و کار برنامه‌ریزی رویدادها را شروع کنید

اگر از یک برنامه سفر خوب برنامه‌ریزی شده هیجان زده می‌شوید، ممکن است بخواهید کسب و کار برنامه‌ریزی رویدادها را شروع کنید.

از مراسم عروسی گرفته تا مهمانی‌ها تا رویدادهای شرکتی، اگر می‌توانید رقبای خود را کنار بگذارید، برنامه‌ریزی رویدادها یک ایده تجاری کوچک برای افراد بیش از حد دقیق و منظم است.

۲۵- یک کسب و کار دستیار (منشی) شخصی را شروع کنید

به طور مشابه، اگر شما در انجام وظایف و انجام کارها به طور موثر و به شیوه‌ای سازمان یافته، عالی هستید، شروع یک کسب و کار دستیار (منشی) شخصی ممکن است برای شما مناسب باشد.

اگر از کار کردن در ساعات استراحت، مانند صبح زود یا آخر شب لذت می‌برید

۲۶- یک کافه، نانوایی یا کافی‌شاپ راه‌اندازی کنید

از طرف دیگر، آیا رویای شغلی را دارید که شب‌های آن آزاد باشد؟ یک کافی‌شاپ، کافه یا نانوایی را در نظر بگیرید. صنعت غذا و نوشیدنی، به طور کلی، یک شمشیر دولبه است، همیشه محبوب است، اما باقی و موفق ماندن در آن سخت است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تحقیقات بازار را انجام داده‌اید و ایده تجاری خود را اعتبارسنجی کنید.

۲۷- یک رستوران تاسیس کنید

شکی نیست که موفق بودن در صنعت رستوران‌داری دشوار است. با این حال، اگر شغلی را دوست دارید که هیجان‌انگیز است، ساعت‌های غیراستاندارد دارد، و برطرف کننده نیاز جامعه است، باز کردن یک رستوران ممکن است مناسب شما باشد، فقط آماده باشید تا به سختی کار کنید.

اگر دوست دارید از دیگران مراقبت کنید (از جمله دوستان چهار پا)

۲۸- یک مرکز نگهداری روزانه راه‌اندازی کنید

اگر رابطه خوبی با بچه‌ها دارید، مراقبت از بچه‌ها یک خدمت همیشه مورد نیاز است.

همچنین گزینه‌های زیادی دارید؛ می‌توانید یک پرستار بچه تمام وقت باشید، یک سرویس مراقبت از کودک را با توجه به اهداف خود خارج از خانه خود، یا در یک فضای تجاری اجاره شده، تاسیس کنید.

۲۹- یک کسب و کار مراقبت روزانه از سگ‌های کوچک و یا آراستن حیوانات خانگی را آغاز نمایید

آیا حیوانات را دوست دارید؟ وقتی دبیرستانی بودید، شغل مورد علاقه شما پیاده‌روی همراه با سگ‌ها بود؟ با ارائه خدمات شبانه‌روزی برای حیوانات خانگی، یک مرکز مراقبت روزانه از سگ‌های کوچولو یا ارائه خدمات آراستن حیوانات خانگی، این را به یک شغل تبدیل کنید.

۳۰- یک کسب و کار کمک به شهروندان سالخورده را شروع کنید

آیا علاقه‌مند به کمک به سالمندان برای داشتن یک زندگی با کیفیت بهتر هستید؟ اگر چنین است، می‌توانید یک کسب و کار کوچک با هدف کمک به شهروندان سالخورده را شروع کنید.

این می‌تواند شامل عضوگیری برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و یا کمک در خانه باشد، گزینه‌های زیادی وجود دارد و شروع یک کسب و کار کمک به دیگران است.

اگر علاقه‌مند به کسب و کارهای جدید هستید

۳۱- یک کسب و کار مرتبط با صنایع نوظهور راه‌اندازی کنید

اگر دوست دارید در خط مقدم پیشرفت‌های تکنولوژیکی باشید، یک کسب و کار مرتبط با صنایع جدید و پرطرفدار را شروع کنید. این یک مسیر بالقوه دشوار است؛ سابقه کمتری وجود دارد و مسیر موفقیت تا حدودی غیرقابل پیش‌بینی است، اما از جهات مختلفی می‌تواند یک مزیت محسوب باشد. کسب و کار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی و تجارت بیت‌کوین نمونه‌هایی از صنایع نوظهور هستند.

گام‌های بعدی

اگر اکنون یک ایده برای شروع یک کسب و کار دارید، وقت آن است که بدانید گام بعدی چیست.

توصیه ما این است که برای کسب و کار خود یک طرح و برنامه تهیه کنید، شاید لازم باشد که یک طرح تجاری رسمی بنویسید.

اگر فقط به دنبال اعتبارسنجی ایده خود برای شروع هستید، یک طرح کوچک البته سریع‌تر و ساده‌تر از یک طرح تجاری رسمی است.

چک لیست تأیید اعتبار ایده خود را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا مطمئن شوید که آن را به خوبی درک کرده و میزان موفق بودن آن را تست کرده‌اید. در نهایت، این روش به شما کمک می‌کند تا کشف کنید که آیا مردم برای ایده شما پول خرج خواهند کرد یا خیر، و همچنین تعیین اینکه آیا واقعا می‌خواهید یک کسب و کار را شروع کنید.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی