مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

۸ ایده کسب‌ و کار خانگی ویژه بانوان

فرصت‌های شغلی خانگی بسیاری در حال حاضر وجود دارند، اما باز هم بسیاری از آن‌ها، یک سری استاندارد زمانی دارند و راحتی خانه را از شما سلب می‌کنند.

اگر می‌خواهید آزادی مطلق در برنامه‌ی کاریتان وجود داشته باشد، در ادامه ۸ ایده کسب‌ و کار خانگی منعطف را مطالعه نمایید؛ چراکه به شما اجازه می‌دهد تا در زمان دلخواه‌تان به کار مشغول شوید.

۸ ایده کسب‌ و کار خانگی انعطاف‌پذیر مخصوص بانوان

وبلاگ‌نویسی

۱- وبلاگ نویسی: آیا مایل هستید که یک فرد تأثیرگذار اینترنتی باشید؟

امروزه با گسترش حوزه آنلاین کاملاً واضح است که وبلاگ‌نویسی یک ایده بسیار فوق‌العاده برای مشاغل خانگی است.

  • این کار به شما اجازه می‌دهد تا یک فرصت شغلی، نه تنها برای خودتان، بلکه برای دیگران نیز ایجاد کنید؛ برای مثال نویسنده‌های فریلسنر، مربیان و معلمین، سخنرانان، بازاریابی و حتی فروش حضوری. این کار:
  • تخصص و مهارت‌های شما را به همگان نمایش می‌دهد.
  • شما را به افراد و موقعیت‌هایی معرفی می‌کند که قبل از شروع این کار به هیچ وجه امکان برخوردتان وجود نداشت.
  • بودجه‌ی بسیار کمی برای شروع و ادامه دادن نیاز دارد.
  • شما می‌توانید راجع به هر چیزی بنویسید!

وقتی به یک وبلاگ نویس تبدیل می‌شوید، وظایف مختلفی را برای انجام دادن دارید. شما باید تحقیق کنید، بنویسید، ویراستاری کنید و برای پست‌های وبلاگ‌تان عکس‌های مختلفی را تهیه کنید تا موضوعات کاملاً اختصاصی و مناسبی را به مخاطب ارائه دهید. همچنین باید با مشکلات کامپیوتری دست و پنجه نرم کنید، مثلاً افزونه یا پلاگین های جدید را اضافه کنید، اصلاحات لازم برای توسعه وبلاگ خود را انجام دهید و یا دلایل سرعت پایین سایت را بررسی و برطرف کنید. وظیفه‌ی دیگر این است که باید مقالات خود را در فضاهای مجازی مختلف مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام و … منتشر کنید. همچنین در برخی مواقع، باید زمانی را به پیگیری کامنت‌های سایت، فضای مجازی یا ایمیل‌ها اختصاص دهید تا بتوانید ارتباط خود را با مخاطبین حفظ و قوی‌تر کنید؛ و یادتان نرود که خدمات مشتری در این حوزه‌ها یک امر اساسی و ضروری محسوب می‌شود. اگرچه ممکن است رسیدن به درآمد از راه وبلاگ نویسی مقداری طول بکشد، اما قطعاً یکی از انعطاف‌پذیرترین شغل‌هایی است که می‌توانید داشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه، شما می‌توانید راجع به هر چیزی که دوست دارید، مقاله بنویسید.

راه‌های کسب درآمد از راه وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسان از راه‌های بسیار زیادی کسب درآمد می‌کنند، از جمله‌ی این راه‌ها می‌توان به گرفتن تبلیغات مستقیم، همکاری در فروش، کار کردن با شبکه‌های تبلیغاتی، همکاری با اسپانسرها، اخذ نمایندگی یک برند خاص، پست‌های تبلیغاتی در وبلاگ، آموزش، فروش محصولات، برنامه‌های اطلاعاتی و کتاب‌های الکترونیکی اشاره کرد. اینکه یک وبلاگ نویس می‌تواند تا چه سقفی درآمد کسب کند، بستگی به انگیزه، طرز تفکر و جایگاه او دارد.

مثال‌هایی از وبلاگ نویسان موفق جهان

میشل شرودر از جمله‌ی وبلاگ نویسانی است که در حال حاضر، ماهانه شش میلیون دلار درآمد دارد! بله درست شنیدید، دقیقاً شش میلیون دلار! بخش اعظمی از درآمدهای او از راه همکاری در فروش محصولات به دست می‌آید؛ اما او به این بخش بسنده نکرده و با آموزش نحوه‌ی کار و تبلیغات خود نیز، پول هنگفتی به جیب میزند.

روث سوکاپ نیز با وبلاگی که در زمینه‌ی خرج کمتر پول و داشتن زندگی بهتر است، با در اختیار داشتن تیمی ده نفره، ۷ میلیون دلار درآمد دارد! بخش اعظمی از درآمدهای او از راه فروش محصولات است.

۲- مربیگری: آیا از کمک به بقیه و رساندنشان به هدف مورد نظر لذت می‌برید؟

مربیگری به معنای کمک کردن به بقیه است، یعنی از طریق آموزش یک سری تمرین‌های خاص و گفتن حرف‌هایی خاص، باعث شوید تا زندگی بهتری داشته باشند؛ بنابراین، اگر تصمیم برای کمک به دیگران دارید، کسانی که به شما نیاز دارند شنونده‌ی خوبی هستند و شما را قضاوت نمی‌کنند. پس راه انداختن کسب‌وکار مربیگری می‌تواند ایده‌ی بی‌نظیری برای شما باشد. اینکه مربیگری شما در چه حوزه‌ای باشد، بستگی به تجربیات شخصی گذشته و آموزش‌هایی دارد که تجربه کرده‌اید. ممکن است برخی افراد با رفتن به دانشگاه و یا گذراندن یک سری آموزش‌ها و رفتن به مؤسسات خاص به یک مربی تبدیل شوند و برخی از افراد نیز کاملاً به طور ناگهانی وارد این عرصه شوند. این ورود ناگهانی به دلیل اطلاعات و علاقه و شور بسیار زیادی است که آن افراد به یک موضوع یا حوزه دارند. چند حوزه که می‌توانید در آن‌ها به مربیگری بپردازید: مربیگری و آموزش انتخاب و ایجاد شغل، مربیگری هدایت یک کسب‌وکار، مربیگری بدن‌سازی و تغذیه، مربیگری زندگی، مربیگری فروش مستقیم، مربیگری نحوه‌ی تربیت فرزندان و غیره و غیره و غیره.

مربیگری

راه‌های کسب درآمد از طریق مربیگری

مربی‌ها می‌توانند از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق گوشی تلفن همراه، ایمیل یا اسکایپ، اینستاگرام، فروختن کتب الکترونیکی یا محصولاتی که حاوی اطلاعات می‌شوند، صحبت کردن، سخنرانی، کتاب نوشتن، فروش آنلاین دوره‌های آموزشی، برگزاری سمینار و گروه‌های بحث آزاد کسب درآمد کنند.

۳- نویسندگی به عنوان یک فریلنسر: آیا نویسندگی جزء علایق شماست؟

به عنوان یک نویسنده‌ی فریلنسر، شما ملزم به تحقیق، نوشتن و ویراستاری مقالات و مستنداتی هستید که مشتری از شما درخواست می‌کند. حالا، ممکن است فکر کنید که برای نوشتن و یا ورود به چنین حوزه‌ای نیاز به مدارک ادبیات فارسی یا شرکت در کلاس‌های نویسندگی دارید، اما حقیقت این است که هر کس، اگر از نوشتن لذت ببرد، می‌تواند مثل یک فرد حرفه‌ای به انجام آن مشغول شود. نوع پروژه‌هایی که شما قبول خواهید کرد، تنوع بسیار زیادی دارند و صد البته که این تنوع، بستگی به تجربیات قبلی، مهارت‌های شما و علایق‌تان دارند. بهترین نصیحتی که می‌توان به یک نویسنده‌ی فریلنسر کرد این است که، «هر روز به نوشتن مشغول باش!» یک نویسنده هر چقدر که بیشتر و بیشتر بنویسد، متون او حرفه‌ای‌تر و ذهن او خلاق‌تر و سریع‌تر خواهد شد. همچنین برای کسب مهارت‌های بیشتر در نویسندگی مقداری سرمایه‌گذاری انجام دهید. با نوشتن و تمرینات روزانه و شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری و یا مجازی می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

نویسندگی

راه‌های کسب درآمد از طریق نویسندگی به عنوان یک فریلنسر

نوشتن مقاله‌های آنلاین، پست‌های وبلاگ، نامه‌های اداری، کتاب‌های الکترونیکی، ویدئوهای آنلاین، مقاله‌های سفید، پروژه‌های درسی و تحقیقی، سایه نویسی، نوشتن فنی و اصولی، نوشتار تبلیغاتی، رزومه‌نویسی، سفرنامه‌نویسی، نوشتن مقاله برای روزنامه‌ها و نشریه‌ها، نوشتن مقاله برای مجلات، نوشتن برای وب‌سایت‌های بزرگ، نویسندگی برای طراحی بروشور و فروش ابزارآلات مختلف و نوشتن دفترچه‌ی راهنما.

۴- بازاریابی در فضای مجازی: آیا می‌توانید مثل یک پروانه در فضای مجازی عمل کنید؟

وقتی شما تبدیل به یک بازاریاب در فضای مجازی می‌شوید، وظیفه‌ی شما این است که کانال‌های فضای مجازی یک شرکت را مدیریت کنید. برای این منظور، لازم است شش غول این عرصه را بشناسید: فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام وگوگل پلاس. یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در این عرصه‌ها این است که صفحه‌ی مشهور و محبوب خود را در هر یک از این حوزه‌ها داشته باشید و فعالیت خود را به صورت مستمر در آن ادامه دهید. همچنین می‌توانید از طریق تحقیق و تمرین در اینترنت، در این حوزه اطلاعات بسیاری کسب کنید. مشکل اصلی اینجا است که چنین فضاهایی مدام در حال تغییرند، پس نیاز است که همیشه از نسخه‌های جدید یا اخبار جدید مطلع باشید.

بازاریابی در فضای مجازی

راه‌های کسب درآمد از طریق بازاریابی در فضای مجازی

ساخت و تکمیل پروفایل در فضای مجازی، به‌روزرسانی مستمر صفحات مجازی با ارسال انواع رسانه‌ها برای مخاطبین خود، مکاتبات فضای مجازی و شرکت در رویدادهای زنده، مربیگری و آموزش، مشاوره، سخنرانی، استراتژی‌های آنلاین، نوشتن یک کتاب الکترونیکی، فروش محصولات و برگزاری وبینارها.

۵- دستیار مجازی: آیا قادر به انجام چندین وظیفه به صورت هم‌زمان هستید؟

به عنوان یک دستیار مجازی، شما باید به کارفرمای خود در امر مدیریت یک کسب‌وکار خاص کمک کنید و این کمک می‌تواند شامل هر چیزی شود، به طور مثال پاسخ دادن به ایمیل‌های کاری و ترتیب دادن قرارهای ملاقات، ویراستاری، نوشتن، رزرو مکان‌های خاص و مدیریت کانال‌های فضای مجازی آن کسب‌وکار. اینکه قرار است چه نوع خدماتی را در این حوزه به مشتری خود ارائه دهید، بستگی به مهارت‌های شما، تمرینات و آموزش‌هایی که از قبل داشتید، تجربیات گذشته و علایق شما دارد. هیچ تمرین و آموزش خاصی برای تبدیل شدن به یک دستیار مجازی نیاز نیست، اما باید مهارت‌های خود را گسترش داده و هر روز نکات جدیدی را یاد بگیرید؛ این، بهترین تمرین ممکن است.

راه‌های کسب درآمد از طریق دستیار مجازی بودن

ارائه‌ی خدمات اداری، ویراستاری، نویسندگی، رزرو کردن جلسات و دیدارها، مدیریت بخش‌های فضای مجازی، ترجمه، بازاریابی، امور فنی، طراحی و برنامه‌ریزی و… لیست کارهایی که یک دستیار مجازی قادر به انجام دادن است، تمامی ندارد.

۶- آژانس مسافرتی: آیا عاشق مسافرت کردن هستید؟

شاید کار کردن به عنوان یک نماینده مسافرتی، کار جالب و یا موفقی به نظر نیاید، اما در حقیقت، مردم هنوز هم ترجیح می‌دهند تا از آژانس‌های مسافرتی استفاده کنند. چرا؟ چون افراد با تجربه‌ای که هماهنگ‌کننده‌ی سفرهای افراد هستند، می‌توانند در هزینه، زمان و هر نوع دردسرهای ناشی از سفر صرفه‌جویی به عمل آورند.

راه‌های کسب درآمد از طریق آژانس مسافرتی

شما به عنوان یک نماینده مسافرتی خانگی، با یک آژانس واقعی و بزرگ همکاری خواهید کرد و با هر پرواز و مسافرتی که از این طریق رزرو می‌کنید، حق کمیسیونی دریافت می‌کنید. نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؟ شرکت‌ها و آژانس‌های بسیاری هستند که ابزار و آموزش‌های لازم را در اختیار شما می‌گذارند و به شما اجازه می‌دهند تا کسب‌وکاری آسوده را در خانه آغاز کنید. بهترین قسمت این کار این است که ۱۰۰ درصد انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز، پرواز یا مسافرت‌های زمینی را رزرو کنید!

۷- آوانویسی: آیا شما یک تایپیست سریع و دقیق هستید؟

اگر شما یک تایپیست دقیق و سریع هستید، می‌توانید کارتان را در خانه به عنوان یک آوانویس آغاز کنید. آوانویس‌ها کسانی هستند که به یک کلیپ صوتی و یا تصویری گوش می‌دهند و هرگفته ای را تبدیل به مستندات کتبی می‌کنند. سه نوع آوانویس وجود دارد، عمومی، پزشکی و حقوقی که آوانویسان حقوقی و پزشکی نیاز به تمرینات و آموزش‌های مضاعفی دارند. با اینکه این شغل، کار آسان و قابل انجامی به نظر می‌آید، اما مهارت‌های گوش دادن سطح بالا و فهم عمیق از زبان فارسی و اصطلاحات خاص یک حوزه را می‌طلبد.

چگونگی کسب درآمد از راه آوانویسی

آوانویس ها با توجه به حجم کاری که انجام می‌دهند، پول می‌گیرند؛ گاهی مواقع به ازای هر دقیقه پول گرفته و یا برخی مواقع پیش می‌آید که به ازای هر صفحه ‌یا فایل صوتی پول دریافت می‌کنند. به طور عمومی، هر چقدر که سرعت تایپ بالاتر باشد، هر چقدر که مقدار پروژه‌های شما بیشتر باشد، پول بیشتری هم کسب خواهید کرد. این یک کار بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توانید آوانویسی را در هر لحظه که موقعیتش پیش آمد انجام دهید.

۸- حسابداری: آیا شما به نگهداری از اعداد و ارقام علاقه دارید؟

آیا شما عاشق اعداد هستید؟ آیا همیشه آن‌ها را سازمان‌دهی کرده و درونشان غرق می‌شوید؟ پس شاید حسابداری در خانه، شغل ایده‌آل شما باشد. حسابدارها اصولاً کسانی هستند که به مدیران یک کسب‌وکار کمک می‌کنند تا درآمد و مخارج ماهیانه‌ی خود را محاسبه کنند. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری درست و مناسب، شما قادر خواهید بود تا حسابداری‌تان را به صورت ۱۰۰% آنلاین و در هر زمانی از روز انجام دهید. لزومی ندارد که حسابداران همگی مدرک دانشگاهی داشته باشند، شرکت در برنامه‌های آموزشی آنلاین یا برنامه‌های آموزشی شرکت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های لازم را کسب کنید.

چگونگی کسب درآمد از طریق حسابداری

برای تبدیل شدن به حسابدار خانگی، شما دو راه دارید. یا می‌توانید برای دریافت جایگاه حسابداری یک شرکت درخواست دهید و یا می‌توانید کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید. هر کدام از این گزینه‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند، اما وقتی که رئیس و آقای خودتان باشید، آزادی عمل، انعطاف و کنترل بیشتری بر روی هزینه‌هایتان خواهید داشت.

نتیجه

همان‌طور که می‌بینید، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی هستند که هم انعطاف‌پذیری کافی دارند و هم درآمد بالایی را برای بانوان به ارمغان می‌آورند. حال، به شما بستگی دارد که کسب‌وکار درستی را انتخاب کنید که هم با شخصیت و هم با مهارت‌های شما همخوانی داشته باشد و این چنین است که قادر خواهید بود به عنوان یک فرد مستقل، در فضای کاری رشد کنید.

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی