مجله خلاقیت و نوآوری

  • ۰
  • ۰

ایده‌هایی برای بزرگ جلوه دادن اتاق نشیمن کوچک

همواره تجربه‌ی چیزهای جدید جالب است. در برخی موارد ایده‌های قدیمی دکوراسیون اتاق نشیمن برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیستند. به‌عنوان مثال برای پنجره‌ها به جای استفاده از پرده‌ی کوتاه، بهتر است از پارچه‌های بلند و لخت استفاده کنیم؛ زیرا این نوع پرده‌ها توجه را به فضای عمودی جلب کرده و اتاق را وسیع‌تر جلوه می‌دهند.

اتاق نشیمن صرف‌نظر از اندازه‌ی آن باید فضایی آرام و سرگرم کننده باشد. در این قسمت، برخی از راهکار‌های محبوب جهت بهره‌گیری از فضای بیشتر اتاق نشیمن ارائه می‌شود.

طراحی اتاق نشیمن

استفاده از آیینه

طراحان فضای داخلی، اغلب با جاسازی آیینه در مکان‌های کوچک، این قسمت‌ها را بزرگ‌تر جلوه‌ می‌دهند. یکی از محبوب‌ترین ایده‌های طراحی برای یک اتاق نشیمن کوچک، قرار دادن یک آینه بزرگ در مکانی مرکزی برای ایجاد یک نقطه کانونی است. ترجیحاً برای انعکاس نور و ایجاد یک جو ملایم، آیینه را پشت یک منبع نور مانند یک شمع یا لامپ آویز قرار دهید. در صورت امکان، آیینه را کنار پنجره طوری جا ساز کنید که نمای بیرون را نشان دهد؛ به‌طوری که گویا پنجره‌ی دیگری برای نشیمن ساخته‌اید.

چشم‌ها را به سمت بالا بکشانید

یک اتاق دارای ابعاد عمودی و افقی است. اگر سقف اتاق نشیمنتان بالا بوده، با طراحی آن به‌گونه‌ای که چشم‌ها را به سمت بالا بکشاند، فضای بیشتری به اتاق ببخشید. پرده‌های قدی، به زیبایی هرچه تمام‌تر این هدف را میسر می‌کنند.

یک ایده‌ی دیگر، پر کردن فضای عمودی با کلکسیونی از آثار هنری در سایزهای کوچک تا متوسط است. این تکنیک چشم‌ها را ترغیب می‌کند تا در سطحی بالاتر از نقطه دید افقی که ممکن است تنگ و کوچک باشد، پرسه بزنند و به این ترتیب جلوه‌ی بزرگ‌تری به اتاق می‌بخشد.

برای طراحی نشیمن کوچک از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

یکی از محبوب‌ترین ایده‌ها برای طراحی اتاق نشیمن کوچک، استفاده از رنگ‌های خنثی در دیوارها، کف اتاق، سقف، اثاثه و یا مبلمان است. رنگ‌های تن سفید، مانند کرم بسیار روشن یا بژ با عقب‌ کشیدن دیوارها، فضای اتاق را گسترش می‌دهند. رنگ‌های ملایم نیز با بازتاب نور، فضای اتاق را روشن‌تر می‌نمایند. رنگ‌های خنثی علاوه بر بزرگنمایی، با جذابیت لحظه‌ای محیط آرامی ایجاد می‌کنند.

مبلمانی با ظاهر سبک انتخاب کنید

هنگام خرید مبلمان، وزن ظاهری آن را در نظر داشته باشید. این مفهوم به درک سنگینی یک شی بر اساس اندازه، رنگ و طراحی آن اشاره دارد. توجه کنید مبلمانی که ظاهر سنگینی دارند، فضای تنگی به اتاق می‌بخشند؛ بنابراین سعی کنید لوازمی که انتخاب می‌کنید، ظاهر سبک‌تری داشته باشند.

رنگ‌های روشن را به تیره ترجیح داده و لحظه‌ی انتخاب، به جای مبل‌های حالت کاناپه صندلی‌های پایه‌دار خریداری کنید. تا حد امکان، میز قهوه‌خوری و عسلی‌ها را از جنس شیشه بردارید؛ زیرا نسبت به میز‌های چوبی ظاهراً فضای کمتری اشغال کرده و می‌توان پشت آن‌ها را دید. مبلمانی که مانع دید سایر اشیاء نشوند، فضای بازتری به اتاق می‌بخشند.

مبلمان کوچک انتخاب کنید

فهرست ایده‌های طراحی نشیمن کوچک، بدون اشاره به عدم انتخاب مبلمان جاگیر که کل فضای اتاق را تصرف می‌کنند، کامل نمی‌شود. یک مبل راحتی سوفا با بازوهای نازک و یک پشتی که به آن رومبلی دوخته شده، نسبت به مبلمانی که دارای بازوهای پهن و پشتی چند بالشی هستند، به‌مراتب بهتر خواهد بود.

اگر فضای اتاق تنگ است، می‌توان به‌جای مبلمان از یک مبل راحتی یا میز قهوه‌خوری که اطراف آن چهار صندلی چیده شده، استفاده کرد. زمان انتخاب صندلی به دسته‌دار نبودن آن توجه کنید؛ این نوع صندلی‌ نسبت به مدل دسته‌دار فضای کمتری اشغال می‌کند.

ایده‌های محبوب شما برای بزرگ‌ جلوه دادن یک نشیمن کوچک چیست؟

 

منبع: چطورپدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی